Het is 28 maart 2024 13:10


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Even weer.....
 Even weer.....
BerichtGeplaatst: 19 jan 2018 11:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4930
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een normale foto maken. :)

Fotografie


Laatst bijgewerkt door Ahum op 19 jan 2018 20:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Even weer.....
BerichtGeplaatst: 19 jan 2018 11:54 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41890
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi helder portret met een lieve uitstraling. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even weer.....
BerichtGeplaatst: 19 jan 2018 12:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een portretfoto hoeft niet perse een glamourbewerking te ondergaan om mooi te zijn. Je bewijst hier dat een normale foto ook heel mooi kan zijn.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even weer.....
BerichtGeplaatst: 19 jan 2018 13:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24311
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heerlijk portretje. :good2


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even weer.....
BerichtGeplaatst: 19 jan 2018 14:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Een portretfoto hoeft niet perse een glamourbewerking te ondergaan om mooi te zijn. Je bewijst hier dat een normale foto ook heel mooi kan zijn.


@ Henry : ik denk nu dat het voor jou toch echt tijd word dat je je portret kennis een heel klein beetje opkrikt !

Met deze ( vleiende ! ) comment doe je natuurlijk plezier aan Ahum :upc maar gaat hij er mee op vooruit
gaan in een volgende foto shoot ?... ik denk van niet !

In het gezicht van het kind heb je zoveel lelijke (zelfs onnatuurlijke ) kleuren, dat dit het mooie modeletje geen eer aandoet;

Ik zie blauw, grijs, magenta, roze... enz.

Een "glamour bewerking" hoeft hier natuurlijk niet, ( al ben ik zelf niet zeker of Henry juist weet waarover dit gaat..)

Maar een klein beetje (5 min) postproductie had hier wonderen gedaan voor dit schattig model :)

Ik ben er ook van overtuigt dat het licht hier absoluut niet optimaal staat voor een klein kind.

Een betere lichtopstelling had reeds veel van die kleur problemen opgelost . :)

Ahum lijkt hier een soort " beauty dish " te gebruiken,...dit is volgens mij een grote vuiligheid voor een kind portret.

Ikzelf gebruik die dish nog alleen als haarlicht of achtergrond licht, of als commando van andere flitsen.

Wie de naam "beauty dish" heeft uitgevonden, weet ik niet maar voor mij werkt dat alles behalve beauty :(

Ten slotte meld ik nog aan Ahum, dat "een normale foto maken" absoluut kan en mag,
maar dan moet je toch bekomen dat je model er minstens even goed uitkomt als in het echt, en indien mogelijk zelfs beter , (en niet omgekeerd) want dit is wat eigenlijk ALLE modellen ter wereld verwachten van een "fotograaf".

Hopelijk zijn julie iets met mijn reactie, want ik bedoel het technisch allemaal goed, ik hoef niemand te vleien, ik bied hulp, of ik probeer ten minste :vlag

In mijn "kids" topic zal ik nog wat verdere technische uitleg geven ook...

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even weer.....
BerichtGeplaatst: 19 jan 2018 17:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4930
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt voor je uitgebreide commentaar.
Helaas ben ik tot de conclusie gekomen, dat je reacties niet alleen op deze foto maar ook vaak in de reacties op je eigen foto's al vooringenomen zijn en een verkeerde conclusies trekt.

Ik zal hier een paar punten aanhalen.
Citaat:
Met je opmerking: " In deze foto zie je een soort "beauty dish" dit is volgens mij een grote vuiligheid voor een kind portret"

Hoezo VUILIGHEID je neemt niet eens de moeite om mij te vragen of ik hier misschien een Beauty disk hebt gebruikt,..... nee... je trekt gelijk je conclusie en spui je onvrede er over.
Nou, Daniel ik bezit geen "beauty disk" en ik zal er ook nooit een kopen want ik vind het spuug lelijk bij portretfotografie.

Je volgende opmerking mag ik toch ook wel mijn bedenking hebben..... over tegenstrijdigheden gesproken
Citaat:
"Wie de naam "beauty dish" heeft uitgevonden, weet ik niet maar voor mij werkt dat alles behalve beauty "

viewtopic.php?f=4&t=95650
viewtopic.php?f=4&t=95443
viewtopic.php?f=4&t=95237 enz.enz.

Kom me nu niet vertellen dat je dat alleen bij kinderfoto's vindt.

Citaat:
Ten slotte meld ik nog aan Ahum, dat "een normale foto maken" absoluut kan en mag,


Bedankt

Citaat:
maar dan moet je toch bekomen dat je model er minstens even goed uitkomt als in het echt, en indien mogelijk zelfs beter , (en niet omgekeerd)

Het is ook heel geruststellend dat jij weet hoe mijn model er in het echt uitziet.

Citaat:
Want dit is wat eigenlijk ALLE modellen ter wereld verwachten van een "fotograaf".


Ik kan het toch nog ergens met je over eens zijn, dat (beroeps)modellen dat van een beroepsfotograaf mogen verwachten.
Ik ben een AMATEURfotograaf en voor mijn lens staat m'n kleindochter in de huiskamer van 3x4 met een flitser en een witte paraplu.
Ik kan mij niet veroorloven... dat jij als amateurfotograaf of ben je toch beroeps, de modellen in de rij voor je deur staan of liggen, jij met de meest beroemde beroepsfotografen omgaat enz.
Lees je eigen commentaren hier op het forum nog maar eens en waar je ze zoal vandaan haalt :S

viewtopic.php?f=4&t=94845
viewtopic.php?f=4&t=62083

Je vraagt aan het einde van je commentaar of jullie nog iets aan je reactie hebben.
Ik in iedergeval niet.

Ik zal je in het vervolg je op jouw manier reactie geven zoals je hier gedaan hebt, om dan maar gelijk te beginnen, en niet te beginnen met vleien.

Deze reactie is rijp voor het vuilnisvat, hier help je niemand mee en staat vol met onzinnige tegenstrijdigheden.

Verder zou ik het op prijs stellen als je eens zou regeren op de vragen die ik stel over jouw foto's

Ik sluit af zoals jij ook meestal doet. :proost


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even weer.....
BerichtGeplaatst: 19 jan 2018 18:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Kinderen fotograferen is een beetje mijn expertiseveld. (KUCH)

Ik volg met Daniel dat je het licht best iets hoger had opgesteld.

Verder is het kind wel mooi spontaan en dat is mooi meegenomen.

Wat betreft de verschillende kleurtonen die in de huid zitten is gewoon omdat je het kind niet eerst door de make-up hebt gehaald. Het is volstrekt normaal dat bij jonge kindjes de doorbloeding nog niet voldoende diep onder de huid zit en daardoor blauwschijn geven op sommige plaatsen. Je kan dit in post-productie oplossen maar ik verkies dit op de set op te lossen door gewoon een foundation en een blush aan te brengen zoals in dit beeld. viewtopic.php?f=4&t=95506 De kindjes vinden het heel leuk om door de make-up te gaan en het is echt niet moeilijk om dit zelf aan te brengen zodat je een MUA uitspaart. Bovendien brengt het moment dat je het kind even door de make-up haalt mee dat het kind losser wordt op de shoot. Vooral bij kinderen die je de eerste keer ontmoet is dat een goed moment om ijsbreker te zijn.

Je kan het als tips mee nemen om er meer uit te halen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even weer.....
BerichtGeplaatst: 19 jan 2018 20:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4930
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het kan allemaal wel waar zijn, make-up voor kinderen moet ieder voor zich maar weten. Mijn kinderen worden alleen behandeld met water, gewoon de toet goed schoonmaken.
Ik maak geen glamourfoto's van kinderen alleen op een verjaardag of feestje worden ze geschminkt. ;).


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even weer.....
BerichtGeplaatst: 20 jan 2018 00:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16826
Woonplaats: Wageningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Twee verschillende werelden en met ieder zijn gelijk. :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even weer.....
BerichtGeplaatst: 20 jan 2018 09:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48978
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi model met een lieve/leuke expressie.

De reflectie van de paraplu is redelijk scherp afgetekend en door de positie in het oog voor mij erg dominant aanwezig.

Make-up voor deze leeftijd lijkt me niet noodzakelijk om tot een fantastisch resultaat te komen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even weer.....
BerichtGeplaatst: 20 jan 2018 09:48 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het catchlight vind ik erg mooi in de ogen. Het licht komt inderdaad wat grijzig over op sommige plekken zoals bij het oog. Het haar vind ik ook wat rommelig.
Ik denk dat dit een smaakkwestie is of je houd van recht uit de camera of niet. Ik denk dat meer experimenteren met de lampen wel vooruitgang zal brengen. Of inderdaad nog eventjes in post iets aanpassen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even weer.....
BerichtGeplaatst: 20 jan 2018 22:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8743
Woonplaats: Apeldoorn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vind het een fraaie foto! Heel leuk koppie met prachtige ogen :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed