Het is 28 maart 2024 14:43


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Sierra
 Sierra
BerichtGeplaatst: 20 jan 2018 11:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Sierra
BerichtGeplaatst: 20 jan 2018 22:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8743
Woonplaats: Apeldoorn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vind deze fraai! :up
Ben geen kenner, maar op mij komt de foto mooi over met een mooie lichtval.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sierra
BerichtGeplaatst: 20 jan 2018 23:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik sluit me bij Maarten aan.
Ik ben benieuwd wat er met de foto zou zijn gebeurd als je geen zwart achtergronddoek zou hebben gebruikt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sierra
BerichtGeplaatst: 21 jan 2018 11:09 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40507
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik volg hier zowel Maarten als Henry.....ben ook benieuwd naar de foto met een andere achtergrond. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sierra
BerichtGeplaatst: 21 jan 2018 11:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6853
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hmmm, ik heb een andere mening. Ik vind het licht op haar gezicht nogal uitgebeten. Over de achtergrond, heb je er weleens aangedacht om een licht/flitser te zetten op de achtergrond? Het model komt er dan eens los van, wat mijn inziens de foto ten goede komt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sierra
BerichtGeplaatst: 21 jan 2018 11:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
Ik volg hier zowel Maarten als Henry.....ben ook benieuwd naar de foto met een andere achtergrond. :)


Ik heb geen foto van die shoot met een andere achtergrond.....ik heb hier zwart papier gebruikt de hele shoot en dat is deze foto geworden, en daarmee moet ik het doen
Ik wou het zwart papier zwart houden, dus heb ik er geen licht op gezet, anders wordt het weer grijs en dat wou ik niet; ik wou dit effect bekomen

Dank u voor de reacties


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sierra
BerichtGeplaatst: 21 jan 2018 11:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6853
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Prima...de fotograaf heeft altijd gelijk! Als je dit effect wilt bekomen dan is het toch goed! Dan heb ik NIETS gezegd!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sierra
BerichtGeplaatst: 21 jan 2018 11:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ArtenCo schreef:
Hmmm, ik heb een andere mening. Ik vind het licht op haar gezicht nogal uitgebeten. Over de achtergrond, heb je er weleens aangedacht om een licht/flitser te zetten op de achtergrond? Het model komt er dan eens los van, wat mijn inziens de foto ten goede komt.


Het pigment op haar rechtse wang = 247/236/221........dat is dus helemaal niet uitgebeten


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sierra
BerichtGeplaatst: 21 jan 2018 11:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Het pigment op haar rechtse wang = 247/236/221


Ik ben absoluut geen cijfer man, ik meet nooit iets, heb nog nooit een grijskaard gebruikt,
maar dat weet je reeds AJL.

Het enige dat ik persoonlijk vind ( ik heb reeds nota genomen, dat jij het persoonlijk zo goed vind )
is dat ik in dit beeld de overgangen van helder naar donker heel heftig zijn, zeker in haar gelaat.
In de onderkant van de foto loopt alles ook een beetje ineen, (ik meet weer niet, ik meld je wat ik zie)

Alleen de grijze trui vind ik perfect belicht :up

Dit is wat ik visueel zie, zonder meten, en persoonlijk iets minder mooi vind...

Ik hoop dat ik zoiets nog mag melden op dit forum, want soms krijg ik schrik van hier nog iets neer te pennen ... :dk

DD. ;)


Laatst bijgewerkt door Daniel Doyen op 21 jan 2018 12:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sierra
BerichtGeplaatst: 21 jan 2018 12:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6853
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
AJL schreef:
ArtenCo schreef:
Hmmm, ik heb een andere mening. Ik vind het licht op haar gezicht nogal uitgebeten. Over de achtergrond, heb je er weleens aangedacht om een licht/flitser te zetten op de achtergrond? Het model komt er dan eens los van, wat mijn inziens de foto ten goede komt.


Het pigment op haar rechtse wang = 247/236/221........dat is dus helemaal niet uitgebeten


Ge hebt gelijk......het is perfect in balans!


Weet je ALJ; ik stop met het leveren van reacties. Ge staat niet open voor enige zelfreflectie, suggesties van anderen. Gegeven suggestie worden afgedaan met dit is de setting waar ik het mee moet doen, dit waren de materialen, ik wilde dit effect bekomen, ik heb gemeten etc. Ik ben er zo klaar mee.....Waarom zou ik mijn energie hiervoor nog gebruiken. Het gaat U goed!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sierra
BerichtGeplaatst: 21 jan 2018 13:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ArtenCo.....ik begrijp u ergernis niet
Ik lever het wetenschappelijk bewijs dat er nog voldoende pigment is op de rechtser wang en dat het niet uitgebeten is......je hebt u vergist met te zeggen dat de wang uitgebeten is


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sierra
BerichtGeplaatst: 22 jan 2018 13:52 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik wil graag even inhaken op het wetenschappelijk bewijs. Dat kan inderdaad het geval zijn maar dan nog kan het visueel anders uit pakken. De kleur die gemeten is is dan misschien perfect. De kleur ernaast ook. Maar tezamen kan het dan nog niet goed overkomen. Je hebt van die blokjes die naast elkaar geplaatst worden met exact dezelfde grijze kleur. Beide zijn allebei exact hetzelfde grijs in cijfers, toch lijkt de ene totaal zwart vanwege de plaatsing die een illusie creëert.

Dat daar gelaten vind ik deze foto wel degelijk geslaagd. Zelf houd ik wel van dit soort contrasten. Ik vind het alleen jammer dat de schaduw van de neus in de schaduw van de wang overloopt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sierra
BerichtGeplaatst: 22 jan 2018 17:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Danny081 schreef:
Ik wil graag even inhaken op het wetenschappelijk bewijs. Dat kan inderdaad het geval zijn maar dan nog kan het visueel anders uit pakken. De kleur die gemeten is is dan misschien perfect. De kleur ernaast ook. Maar tezamen kan het dan nog niet goed overkomen. Je hebt van die blokjes die naast elkaar geplaatst worden met exact dezelfde grijze kleur. Beide zijn allebei exact hetzelfde grijs in cijfers, toch lijkt de ene totaal zwart vanwege de plaatsing die een illusie creëert.

Dat daar gelaten vind ik deze foto wel degelijk geslaagd. Zelf houd ik wel van dit soort contrasten. Ik vind het alleen jammer dat de schaduw van de neus in de schaduw van de wang overloopt.


Dank u Danny, maar google eens naar "driehoekje van Rembrandt".....kom je beslist nog dergelijke driehoekjes tegen met licht onder het oog en de neusschaduw tot aan de wangschaduw


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sierra
BerichtGeplaatst: 31 jan 2018 10:11 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ken het driehoekje van Rembrandt. Het oogt voor mij bij deze foto wat vreemd omdat hier de schaduw van de neus erg uitgerekt is. Zoals ik al aangaf is de foto wat mij betreft heel goed. Alleen visueel, ondanks de wetenschappelijke perfectie, schort er voor mij toch nog iets. De schaduw was dan ook maar 1 zin van mijn commentaar.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed