Het is 29 apr 2024 18:12


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur - Unleashed -
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 29 mei 2018 15:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
*


Fotografie


.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 06:44 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1025
Woonplaats: Hank
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Alsof de man de achtergrondrol wil optillen, leuk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 09:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Heel bedankt voor je reactie ppp ! en ik ben al blij dat deze foto als "leuk" bestempeld word :up

Nu dat deze foto stilaan naar de 100 "views" gaat zit ik toch met enkele vragen ...

Heeft het nog veel zin modellen te shooten en die hier te tonen ?

Als je voor het ogenblik de banner van foto's hierboven bekijkt, zie je alleen maar
vogels, dieren in de dierentuin, soms een landschap...

Is er nog enige interesse in modellen shoots ?
Is er nog enige interesse in creativiteit, heel kunstzinnige, of artistieke model fotografie ?
Is er nog enige interesse in het uitbeelden van het menselijk lichaam ?

Of durven of kunnen de meeste "fotografen" dit nu niet meer ?

Dit zijn gewoon een reeks vragen die sinds een tijdje in mij opkomen...

Ben benieuwd of er iemand op gaat reageren... :zwaai

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 09:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49128
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Getalsmatig valt het reuze mee.
Vogels spannen de kroon met 14264 onderwerpen.
Insecten 8814
Landschappen 8520
Dieren 8252
Portret 7276.

Het aantal berichten per onderwerp is voor vogels en portretten 12 (berekend).
Bij de andere genoemde onder werpen ligt dat rond de 11 doe ik schattenderwijs.

Mogelijk is er iets anders aan de hand.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 10:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24393
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Daniel Doyen schreef:
Als je voor het ogenblik de banner van foto's hierboven bekijkt, zie je alleen maar
vogels, dieren in de dierentuin, soms een landschap...

Dat zijn gewonnen weekfoto's. Ik zou zeggen, begin bij jezelf en stuur eens een modelfoto in. Ik heb een paar jaar teruggekeken maar heb geen enkele inzending van je kunnen vinden. Wel trof ik een winnende portretfoto van mijn eigen hand aan. Als ik het kan winnen met een portretfoto moet jij dat toch zeker ook kunnen. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 10:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Rob is me net voor. om op portret te reageren is vaak wel lastig van mijn kant uit. ligt vaak gevoelig. een verkeerd woord en staat het heel topic op zijn kop. soms reageer ik maar dan komt er geen reactie op terug. Verder is de keuze aan jouw om te plaatsen. kan wel genieten van je foto's al reageer ik er vaak niet op. :blush


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 10:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ah... inderdaad daar had ik nog niet aan deelgenomen :up

Ik ga er werk van maken ;) Bedankt Rob :proost

Mijn andere vragen aangaande actuele interesse in model fotografie in het algemeen,
blijven wel nog wat open staan...

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 10:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Bedankt voor je antwoord Wim ! :upc

Het kan dus best wel zijn dat reageren op een foto van een menselijk onderwerp moeilijker
en vooral ( veel !) gevoeliger ligt dan reageren op een dier of een landschap.

We zijn tenslotte allemaal "mensen" :)

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 11:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24393
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vraag me af of dat het verschil maakt Daniel. Als je bijvoorbeeld naar foto's van mensen in bijvoorbeeld straatfotografie kijkt zie je al meer reacties. Ik denk dat het voor veel van ons Photodromers (niet allemaal maar inclusief mijzelf) moeilijk is om inhoudelijk goed onderbouwd commentaar te geven op model- en portretfotografie onder studio omstandigheden. Het is een heel andere benadering dan waar veel van ons ervaring mee hebben.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 12:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
@ Rob,... ja inderdaad, hier zitten eigenlijk heel weinig "studio fotografen",
en het is dus ook best mogelijk dat fotografen die een gans andere tak
van fotografie beoefen, zich niet zo thuis voelen in volledig ge-orchestreerde
en in scene gezette beelden.

Veel van mijn foto's hebben vele uren voorbereiding gekost, verschillende mensen ( team's ) hebben er aan mee gewerkt,
volledig het tegen over-gestelde van "street photography" eigenlijk...

Thank's , Daniel ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 13:00 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 4271
Woonplaats: Spijkenisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik kijk vaak naar jouw foto's en ben dus in ieder geval 1 van die 100 viewers. Vaak reageer ik niet omdat ik geen zin of tijd heb. Zie dat ook vaak bij mijn foto's, veel views maar weinig tot geen reacties. Prima moet kunnen. Wat mij bij deze foto in het bijzonder opvalt is de manier waarop de dame haar rechterhand houdt. Ik zie daar 'stompjes' als vingers, ik heb begrepen dat je de vingers in zijn geheel moet laten zien. Kan zijn dat ik fout geinformeerd ben hoor. Verder denk ik dat de foto technisch prima in orde is. Tevens vind ik de onderkant net wat te krap gekaderd, maar dat is denk ik puur persoonlijk. Ook waardeer ik dat je bij mijn modellen/studio foto's feedback geeft.

Op jouw vragen, zie mijn antwoord erachter

Is er nog enige interesse in modellen shoots ? Ja absoluut
Is er nog enige interesse in creativiteit, heel kunstzinnige, of artistieke model fotografie ? Zeer zeker
Is er nog enige interesse in het uitbeelden van het menselijk lichaam ? Natuurlijk wel, gewoon door blijven gaan met posten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 13:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49128
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Je moet het vooral dichter bij huis zoeken denk ik.
Denk dat Wim de spijker op de kop slaat.
Is ook de reden dat ik wel nog naar je foto's kijk maar niet meer reageer.
Veelal negeer je mijn reacties.
Zie dat je er ook niks mee doet.
Je schiet snel in de verdediging.
Dat alles neemt niet weg dat ik je foto's veelal boeiend vind.
De hoeveelheid werk is daarbij voor mij nooit een criterium.
Niet de inspanning telt maar het resultaat.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 17:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik moest er even over nadenken, maar iedereen verdient een tweede kans en aan verkeerde conclusies heb je niks en dus zal ik eerlijk tegen je zijn.


Ik behoor inmiddels al enkele maanden tot de kijkers en niet meer tot de reageerders.

Ik bevestig eigenlijk wat er al eerder is gezegd door met name Wim en door Frans, maar de woorden die ik gebruik wat minder gewikt en gewogen. Ik denk dat je in deze fase (de fase waarin je graag wilt weten wat er aan de hand is) niks aan hebt aan politiek correcte woorden. Je antwoord op Wim's reactie bevestigt dit voor mij. Ook de zachte hint die Frans je heeft gegeven pak je niet op. Een Nederlands spreekwoord zegt: "zachte heelmeesters maken stinkende wonden", maar ach... ik ben dan ook in Rotterdam geboren (FYI: Rotterdammers zeggen vaak gewoon waar het op staat en ja, dat is niet altijd verstandig).

Reacties negeer je.
Niemand verplicht je om op elke post te reageren, maar als je structureel mensen negeert, dan kan er een moment komen dat die mensen geen zin meer hebben om op jouw foto's te reageren.

Je lijkt niet tegen kritiek te kunnen.
Je pareert kritiek met opmerkingen over hoe geweldig je modellen zijn, hoe fantastisch de visagisten zijn, over de vele uren voorbereiding die jullie gezamenlijk aan deze ene shoot hebben besteed (maar ook het tegenovergestelde lees ik wel eens: dat je voor de shoot precies 5 seconden nodig had), hoe geweldig en precies je modellen hebt aangestuurd, etc. etc. Wellicht is dit een cultuurdingetje, maar het komt in ieder geval op mij over alsof je alleen maar de oh's en de ah's wilt horen (oftewel: een soort van heiligenverering). Daarnaast vind je het nodig om iemand die het heeft gewaagd om kritiek te hebben op je foto, later in zijn eigen topic even "terug te pakken".

Je maakt prachtige portretten.
Net als bij Wim en bij Frans neemt dat bij mij ook niet weg dat ik vind dat je prachtige portretten maakt. Portretten waar veel werk in is gestoken, maar waar soms toch niet alles perfect is gegaan.
Ook ik ben van mening dat alleen het resultaat telt, wat zeker niet betekent dat je niet mag vertellen hoeveel tijd en energie er in is gestoken.

Je bent niet bereid om mensen verder te helpen, het lijkt er op alsof je alleen je foto's hier komt showen.
Iemand met zoveel ervaring als jij, zou mensen met wat concrete tips verder kunnen helpen. Ik zie je dit niet doen (tenminste, je doet dit niet concreet). Je geeft eerder geen hulp of vage hulp, ook niet als mensen dit "hinten". Nu kun je wel zeggen dat je slecht bent in het uitleggen van zaken. Ik zou zeggen: probeer het gewoon en laat de anderen daar een mening over geven. Ik denk namelijk dat velen die hier met portretfotografie worstelen, veel aan wat tips van jou kunnen hebben.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 - Unleashed -
BerichtGeplaatst: 30 mei 2018 19:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Heel bedankt voor je lange en complete reactie Henry :upc

Ik heb die heel aandachtig en meermalen gelezen, en ga er proberen rekening mee te houden ;)

Ik pluk er slechts het laatste stukje uit ( wat erboven staat negeer ik absoluut niet hoor Henry ),
maar ik wil effe terugkomen op dit:

Citaat:
Je bent niet bereid om mensen verder te helpen, het lijkt er op alsof je alleen je foto's hier komt showen.
Iemand met zoveel ervaring als jij, zou mensen met wat concrete tips verder kunnen helpen. Ik zie je dit niet doen (tenminste, je doet dit niet concreet). Je geeft eerder geen hulp of vage hulp, ook niet als mensen dit "hinten". Nu kun je wel zeggen dat je slecht bent in het uitleggen van zaken. Ik zou zeggen: probeer het gewoon en laat de anderen daar een mening over geven. Ik denk namelijk dat velen die hier met portretfotografie worstelen, veel aan wat tips van jou kunnen hebben.


Dat ik niet bereid ben iemand te helpen, ben ik niet volledig mee akkoord, al kan ik echt niet zoveel
over fotografie schrijven als jij :up . Als ik je lees op dit forum lijkt je alles over ieder soort van fotografie te weten. Theorie en praktijk. Daar kan ik niet aan tillen, en daarom onthoud ik me dikwijls.

Nu een anecdote:

Twee, drie jaar geleden heb ik een tijdje (gratis) workshops gegeven aan fotografen, en na een tiental workshops ben ik er maar mee gestopt, omdat ik steeds als reactie kreeg: jij doet echt niet zoals we geleerd hebben op school, je gebruikt geen grijs kaart, je meet het licht niet, je zet een beauty dish achter het model, je gebruikt hard licht, je flitsers staan ver van de modellen, je mix flitsers en daglicht, je gebruikt leds en neon licht samen, een tilt-shift lens voor portret foto's, enz...

Soms kreeg ik ook de reactie van mensen die me zegden dat ze andere workshops gevolgd hadden, bij Canon, bij Nikon, bij andere fotografen, en ze kwamen tot de conclusie dat ik alles verkeerd deed, dat ik tussen kwam voor de MU, zelf haartooi deed, de modellen bijstuurde op een manier die ze verschillend vonden dan bij andere fotografen...

Maar goed, misschien communiceer ik dan op een manier die ze niet goed verstaan ? of breng ik de zaken verkeerd over ? Best mogelijk ook, that's life zou ik zeggen !... :vlag

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 106 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed