Citaat:
Lokt bij mij de discussie uit over wel of niet make-up gebruiken. Voor deze foto: had van mij niet gehoeven maar ok. In zijn algemeenheid: naturel is in mijn optiek mooier
Bedankt voor je reactie Peter
Maar eigenlijk ligt (voor mij) de discussie op een volledig ander niveau,
namelijk meer luisteren naar wat hier een beetje verkozen word, zoals geen make-up gebruiken,
en dan krijg ik geen modellen meer over de vloer, of luisteren naar de modellen, zelfs heel jonge,
en die dolgraag wel met make-up artiesten willen werken.
Raar dilemma niet ?
Mijn keuze is dan wel snel gemaakt, omdat ik op die manier tientallen modellen op mijn wachtlijst staan heb

,
alsook vele make-up artiesten die met mij willen samenwerken voor nieuwe projecten uit te werken.
@ janjan 33 : of het beeld nu enkele mm scheef staat, of niet, maakt mij niet uit,
waar ik vooral aandacht aan besteed is dat het model spontaan acteert, iets uitstraalt, plezier beleefd.
Het model staat trouwens ook niet perfect frontaal, maar iets gedraaid, wat voor mij, een beetje meer dynamiek en actie in het beeld brengt ;
Met een meisje van 11 jaar gaat het je absoluut niet lukken een pose 5 maal te laten overdoen om toch
maar die 5 mm meer naar links of rechts te leunen.
Dit is alleszins mijn persoonlijke ervaring hierover, andere fotografen mogen het zeker anders aanpakken.
Ik kijk meer naar een beeld in het algemeen, wat het uitstraalt, maar vestig zelden mijn aandacht naar enkele pixels die misschien een probleem hebben, of iets dat een mm scheef staat.
Maar met alle respect voor de fotografen die wel alles op de mm perfect willen
Bedankt heren
DD.