Het is 28 maart 2024 11:13

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur HSS_2
 HSS_2
BerichtGeplaatst: 17 aug 2018 17:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Volgens mij heeft de discussie met AJL eigenlijk weinig of geen zin meer...stek bij stek wil hij zijn gelijk houden.... prima voor mij hoor :D

Eén laatste zaak voeg ik er nog aan toe, 1 stop overbelicht... ook prima voor mij, maar ... 1 stop overbelicht ten opzichte van wat op de foto ? model ? achtergrond ? of... ?

En wat gebeurt er in post-productie dan nog ? geen flauw idée van...

Verder zul je me niet meer horen reageren AJL, zoals je fotografeert is alles prima belicht voor jou,... so be it :)

DD.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 HSS_2
BerichtGeplaatst: 10 nov 2018 10:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 89
Woonplaats: Ranst (Antwerpen)
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Wat lees ik hier allemaal ?
Dit wil ik toch even rechtzetten hoor.

Ik heb nog nooit iemand in een workshop aangeleerd om een stop te overbelichten. Ik denk inderdaad dat dit fout is begrepen. Integendeel, ik ben net de fotograaf die altijd mijn licht meet en zeg "meten is weten". Ik heb hier trouwens al een artikel over gepubliceerd in het fotovakblad shoot.

De foto van het lichte model is correct belicht en inderdaad achteraf in photoshop met curves qua lichtspel aangepast om een bepaald gevoel te creëren. De foto is niet genomen op een workshop, maar is een portret dat is genomen veel jaren geleden op een commercial shoot voor een kledinglijn voor zwangere vrouwen.

Als mijn uitleg destijds fout is overgekomen, wel mijn excuses hiervoor, maar dat ik mijn cursisten leer overbelichten is absoluut niet zo.

Ga gerust een kijkje nemen op mijn websites www.fotobedrijf.be , www.pmmediaproducers.be , www.exclusivephotography.be en mijn workshops op www.strobistworkshops.be

Als je fout belichte beelden vindt hoor ik het graag.

Met veel groeten,

Peter Nackaerts
Zaakvoerder fotobedrijf


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 HSS_2
BerichtGeplaatst: 10 nov 2018 15:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4930
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Henry schreef:

Oh ja, de Belgische vlag kreeg ik er niet netjes ingeshopt, dus het paars-boreaux rode doek heb ik maar intact gelaten.


Ik wel...... maar ik denk dat niemand daar op zit te wachten. :neen :neenee


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 HSS_2
BerichtGeplaatst: 10 nov 2018 16:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik wel dus. :waving
Dus maar even snel zelf de vlag gebracht, wat niet meeviel in een verkleinde omgeving. ;)

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 HSS_2
BerichtGeplaatst: 10 nov 2018 22:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4930
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
:D Hij is leuk. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 HSS_2
BerichtGeplaatst: 30 jan 2019 09:09 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1025
Woonplaats: Hank
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Los van alle theorie , hoe je wel of niet moet belichten.zou ik gewoon ( we werken tenslotte digitaal) naar het scherm (niet in volle zon) kijken om te controleren of je de foto mooi vindt, vind je hem te licht ga verder met een stop minder.
Is wel de jip en janneke methode, maar het gaat tenslotte om het eindresultaat en waar je naar toe wil


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed