Leuke foto's Bianca!
Ik heb weinig foto's van de groep gemaakt, ook omdat ik niet kan uitzoomen en dus vast zit aan 200mm. of 400mm.[met converter].
Heb geloof ik alleen een foto van Joop met een Zeearend op z'n arm en daarvoor moest ik ook heel wat pasjes achteruit maken.
Bianca schreef:
Ik ben IN voor Gambia
Ik ga daar denk zeker nog wel op terug komen.
Is ook goed te doen qua prijs......vorig jaar betaalde ik ongeveer €350,- en dat is dan vlucht, hotel en ontbijt en als je uit eten gaat ben je ongeveer zo'n €10 à €15,- kwijt voor een voorgerecht, hoofdgerecht en wat te drinken.
Hotel ligt aan het brede strand van Kotu en ze hebben ook een zwembad, dus je kunt bij wijze van spreken vanuit het zwembad ook zo het strand op lopen, waar bijna altijd wel wat leuke vogels te fotograferen zijn, zoals Zwarte Wouwen, Kapgieren en Schildraven die daar in redelijk grote aantallen voorkomen.
Vanuit de ingang naar het hotel is het ongeveer 100 meter lopen naar het "beroemde" bruggetje van Kotu waar veel vogelsoorten zitten[o.a. Bonte IJsvogels, Reuzenijsvogels + andere soorten IJsvogels, Dwergaalscholvers, diverse soorten Reigers, Roodkruinzwaluwen, enz. enz.].
Vanaf het bruggetje is het ongeveer 100 meter en dan kun je linksaf de rijstvelden in waar ook weer hele leuke soorten te vinden zijn, zoals de Dwergbijeneter, Kievitten, maar dan weer andere soorten dan hier in Nederland en ook diverse soorten Reigers, enz.
Je kunt ook diverse trips maken natuurlijk en ook daarvan valt de prijs reuze mee....tripjes van een ochtend of een middag die niet te ver zijn kosten ongeveer €25,- incl. de gids.
Wij hebben toen een trip gemaakt van 3 dagen[2 overnachtingen] en dat was incl. overnachtingen met ontbijt, 2 boottochten van ongeveer 3 à 4 uur, een Landrover incl. chauffeur en gids €200,- pp.....er ging voor de rest niemand mee, dus alleen wij met z'n tweeën, gids en chauffeur.
Het is dan natuurlijk niet zo dat je moet rekenen op luxe en zo, want Gambia is een vrij arm land en vooral in het binnenland waar je dan heen gaat is er veel armoede en weinig luxe.
De hotels langs de kust zijn ook niet heel erg luxe, maar het hotel waar ik 2 keer gezeten heb is gewoon schoon en heeft ook airco.
Die airco heb ik daar aan de kust trouwens weinig nodig gehad, want de temperatuur is overdag ongeveer 30 graden en 's avonds koelt 't af naar een graad of 18...goed uit te houden dus.
Eerste keer in het binnenland was eind januari of begin februari en toen was het daar zo'n 35 graden, maar 's nachts blijft de temperatuur ook wel wat hoger dan aan de kust, dat was nog wel redelijk goed te doen.
Maar tweede keer was in april en temperaturen van 45 graden overdag en meer dan 30 's nachts vond ik eigenlijk wel wat teveel van het goede, vooral ook omdat je daar geen airco hebt, alleen een ventilator en die gaat ergens midden in de nacht ook nog uit, omdat ze dan de stroom uit schakelen om kosten te besparen.
Beste periode om te gaan is dus eigenlijk januari/februari wat het weer betreft als je het binnenland in wilt gaan, langs de kust is de temperatuur volgens mij van november tot eind mei ongeveer gelijk, daarna begint het regenseizoen[juli, aug, sept] en zijn de meeste hotels ook dicht en zijn er weinig toeristen daar.
Tot zover even wat ervaringen van mij in Gambia.

AJL schreef:
Ik heb 420 foto's......wie meer?......iemand met een "machinegeweer" zal wel meer hebben
Je had het geratel es moeten horen toen wij op een rijtje naast elkaar stonden bij de vogelshow!
Denk dat ik ergens rond de 1500 foto's zit.
Zal straks es gaan kijken of er nog wat leuks tussen zit.