Het is 27 apr 2024 00:28

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Auteur Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 14 jan 2010 19:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 369
Woonplaats: Houten
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Vorige week vrijdag geweest en vanmiddag nog een keer. Volop herten, paarden, pimpelmezen en baardmannen (al moest ik daar 2,5 uur over doen, voor ik ze zag).
Prachtig gebied, altijd wat te zien. Een grote groep is niet handig, maar je kunt een groep gemakkelijk splitsen en hier en daar afspreken. Groepjes van een man of drie, vier is wel maximaal.

deze zijn van vorige week (zie topic dieren), vandaag nog een serie gemaakt.

Fotografie

Fotografie


En ja, ik denk wel dat je een flinke lens bij je moet hebben om een pakkende foto te maken.
Bovenstaande foto's met 400 mm en 1.4 converter.
Voor de landschapsfotograaf is alles mogelijk. Het was vandaag redelijk druk. Dus af en toe even je kansje afwachten.

Paul


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 14 jan 2010 21:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Schitterende plaatjes :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 16:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 267
Woonplaats: Burgum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
RichardB schreef:
Alleen al die discussie van goed of slecht in dit topic geeft mij al het gevoel om nee te zeggen :( niet echt een goed visitekaartje.. trekt me niet echt aan.. het is bij mij om de hoek.. ik kan als ik wil dagelijks gaan.. zelfs met een PROF fotograaf of een van de boswachters van OVP.. maar gek genoeg doe ik dat niet..

leuke initiatief.. maar helaas..



Dus alleen omdat er iemand is die een "negatieve" reactie heeft geplaatst op de vraag of er iemand mee wil voor een dagje ovp ...daarom ga je niet mee? :blink

Als diegene zijn "negatieve" reactie voor zich had gehouden en gewoon had gezegd van "nee, deze sla ik over" dan had deze hele zinloze discussie helemaal niet plaats gevonden.

Ook al kom je thuis met geen 1 mooie foto dan nog is het een mooie omgeving om in te wandelen en het is altijd een plezier om mede fotografen te ontmoeten en kennis te delen.

Ikzelf vind het erg jammer dat sommige zo reageren op een leuk initiatief... :(


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 16:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben het helemaal eens met Nicole. Ik wil graag als fotograaf gezien worden, maar in de natuur vind ik dingen zien en ervaren de hoofdzaak. Doordat ik fotografeer zoek ik veel gerichter en zie ik veel meer. Als ik daarbij dan nog enkele leuke plaatjes schiet ben ik gelukkig!
Groet Niels


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 17:14 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 310
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Nicole schreef:
Als diegene zijn "negatieve" reactie voor zich had gehouden en gewoon had gezegd van "nee, deze sla ik over" dan had deze hele zinloze discussie helemaal niet plaats gevonden.

Ikzelf vind het erg jammer dat sommige zo reageren op een leuk initiatief... :(


Omdat mensen niet positief zijn over het gekozen gebied is de reactie dus negatief en is een discussie zinloos?! :blech

Er waren 2 personen niet positief over het gebied en beiden hadden een positieve reactie op het initiatief meen ik te lezen..... :shock Dat was Henry en dat is ondergetekende..... maar lees lekker wat je wilt lezen en sla wat je niet kan gebruiken gerust over hoor..... :zwaai


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 17:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 267
Woonplaats: Burgum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Atlan schreef:
Nicole schreef:
Als diegene zijn "negatieve" reactie voor zich had gehouden en gewoon had gezegd van "nee, deze sla ik over" dan had deze hele zinloze discussie helemaal niet plaats gevonden.

Ikzelf vind het erg jammer dat sommige zo reageren op een leuk initiatief... :(


Omdat mensen niet positief zijn over het gekozen gebied is de reactie dus negatief en is een discussie zinloos?! :blech

Er waren 2 personen niet positief over het gebied en beiden hadden een positieve reactie op het initiatief meen ik te lezen..... :shock Dat was Henry en dat is ondergetekende..... maar lees lekker wat je wilt lezen en sla wat je niet kan gebruiken gerust over hoor..... :zwaai


Ik haal uit de reacties dat het gebied te groot is.... dat vind ik een beetje vreemd want dan zou elk natuur gebied te groot zijn en zou je voor elk natuur gebied minstens een 500mm moeten hebben. :blink
En ik lees alles en sla niets over wat ik niet kan gebruiken...

Maar wat ik zelf wel erg vreemd vind is dat op dit forum een uitje naar de ovp niet mogelijk is en dat op andere forums er vaker zulke uitjes worden georganiseerd met veel meer mensen en dat de meesten thuis komen met goede mooie foto's... leg mij dat eens uit. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 21:44 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 310
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Nicole schreef:
leg mij dat eens uit. :)

neu.... het is allemaal wel gezegd en heb geen behoefte er nog een langere discussie van te maken....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 21:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nicole en Nagtie (en alle andere PD-ers), als jullie naar de Oostvaardersplassen willen gaan om daar mooie foto's van de daar aanwezige flora & fauna willen maken, moeten jullie dat vooral doen. Laat je niet tegenhouden door mijn posts hier. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje overdreven als er gesteld wordt dat ik negatief ben over de Oostvaardersplassen of het fotograferen van de beestjes in de Oostvaardersplassen. Lees mijn stukjes tekst maar door en laat maar zien waar ik negatief ben :)

Eerder schreef ik:
Henry schreef:
Nagtie, het klopt dat ik niet razend enthousiast ben over de OVP. Wel als natuurgebied zelf, maar het "even een mooi beestje schieten" kan wel eens anders uitpakken. ... Natuurlijk zijn er zat dieren te zien, maar zoals Tony het al heeft aangegeven, neem gerust een 500mm mee (en als je ze hebt: convertors ook in de tas stoppen)
Achter beide uitspraken sta ik nog steeds.

Ook sta ik nog steeds achter mijn volgende uitspraak:
Henry schreef:
Trouwens, ik vind het schitterend dat jij weer een uitstapje organiseert
(Omdat dat ook wel eens gezegd mag worden, zal ik het maar gelijk even doen)
Jammer dat daar niemand op terug komt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 21:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40274
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Nicole schreef:
Maar wat ik zelf wel erg vreemd vind is dat op dit forum een uitje naar de ovp niet mogelijk is en dat op andere forums er vaker zulke uitjes worden georganiseerd met veel meer mensen en dat de meesten thuis komen met goede mooie foto's... leg mij dat eens uit. :)


op dit forum zijn al diverse leuke uitstapjes geweest,en zal ook zeker weer gebeuren, dit was een initiatief van Nagtie en is op dit moment weinig animo voor dat is jammer, maar zoals al door velen is opgemerkt is O.V.P overigens een prachtig natuurgebied, wat hier niet werkt is dat je : "met veel meer mensen en dat de meesten thuis komen met goede mooie foto's..."
er zullen zeker nog wel uitstapjes komen, die voor dat doel wat jij bedoelt beter geschikt zijn, al dan niet door het forum georganiseert ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 22:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb nogmaals de hele serie berichtjes doorgelezen en kan niet vinden waar ik of anderen negatief zijn over de Oostvaardersplassen. Jammer dat er mensen zijn die de negatieve opmerkingen wel menen te zien.

Ik vind het ook jammer dat Nagtie zijn initiatief om een uitstapje naar de OVP te organiseren heeft ingetrokken :(


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 22:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nagtie schreef:
Ik ben het helemaal eens met Nicole.


Euhm sorry niet helemaal. Ik denk wel dat het en fantastische dag kan worden, waar iedereen zijn plaatjes kan maken, en dingen kan zien die ze graag zouden willen zien.

Maar ik vind dat als je een andere mening bent toegedaan, dan moet je die gewoon lekker uiten. Dat wil ik ook graag. Ik wil dan ook de andere mening niet meteen de schuld geven van de weinig animo.

Ik ben er daarom niet mee gestopt, maar er is zo weinig animo dat ik er geen zin in heb om me daar druk voor te maken.

En er komt ook wel een dagje naar de OVP alleen dan met de mensen die wel gereageerd hebben op mijn PB


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 23:39 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 310
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Het zijn steeds dit type discussies die mj de lol ontnemen om actief deel te nemen aan een forum. Sommige lezers willen alleen maar lezen wat hen uitkomt en lijken het heerlijk te vinden puntjes te scoren..... :nee :nee :nee :nee :nee
Ik word hier te oud voor denk ik..... het is niet meer aan mij besteed :blush

Gegroet
:zwaai :zwaai :zwaai :zwaai :zwaai


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 18 jan 2010 00:11 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 3650
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
als je hier te oud voor bent, dan kan je ook de eer aan jezelf houden en niet er op reageren.
ik heb ook geen zin in mot en ruzie op het internet.
daarom reageer ik er niet op.
misschien was dat voor jou ook een oplossing.

tel tot 10 en sla dit topic over en ga verder met genieten van al het moois op dit forum.

aan 1 mod. zou ik vragen om een slotje (maar dat ben ik ;) )
weltrusten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 18 jan 2010 00:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40274
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
als de TS het hier mee eens is gaat hij op slot ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 18 jan 2010 00:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Van mij mag het hele topic weg hoor... al vind ik het geruzie nog wel meevallen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Oostvaarderplassen, aalscholver kolonie
BerichtGeplaatst: 18 jan 2010 00:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40274
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
:up gaat op slot


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed