Het is 26 apr 2024 10:14



Auteur Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 12:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Voor iedereen die het leuk vind om roofvogels te fotograferen wil ik mijn workshop roofvogelfotografie van zaterdag 25 september onder de aandacht brengen. De workshop is er eentje waarbij niet veel theorie wordt behandeld, maar waar alle tijd wordt gestoken in het fotograferen van de vogels. Ik zal hieronder de tekst zetten zoals deze ook op mijn website te lezen valt. Wil je je aanmelden dan kan je dat het makkelijkste doen door het aanmeldingsformulier op mijn site in te vullen, maar een e-mailtje kan natuurlijk ook!


Workshop roofvogelfotografie

Deze workshop is speciaal geschikt voor fotografen die al een basiskennis van fotografie hebben. Er wordt weinig tijd aan theorie besteed, zodat er meer tijd overblijft voor het fotograferen van de roofvogels. De workshop begint om 10.00 uur en duurt tot 17.30 uur. De kosten voor de workshop bedragen € 95,00 dit is incl. koffie en een uitgebreide lunch.

Algemeen:
Wolves fotografie organiseert in samenwerking met "Van Maaren Roofvogeldemonstraties" een workshop roofvogelfotografie. Ruben van Maaren is zeker geen kleine naam in de valkerij. Hij verzorgt roofvogeldemonstraties voor onder andere de vakantieparken van Landal en Roompot en heeft de grootste collectie roofvogels waarmee gevlogen wordt van Nederland. Deze collectie bestaat onder andere uit diverse soorten uilen, gieren, valken, arenden en buizerds. Eén van de bijzondere soorten is de Andes Condor. Dit is de grootst vliegende vogel ter wereld. De Andes Condor heeft een spanwijdte van ca. 3,5 meter! Een andere zeer imposante roofvogel uit de collectie van Ruben van Maaren is de Amerikaanse zeearend.

Dag indeling:
’s Ochtends wordt onder het genot van een kopje koffie met wat lekkers, nog even kort vertelt welke camera instellingen het best te gebruiken zijn bij het maken van de actiefoto’s/vluchtfoto’s. De valkenier Ruben van Maaren zal na een korte introductie de vogels laten vliegen zodat u ze in vlucht kunt fotograferen. Indien u hulp nodig heeft tijdens het fotograferen kunt u dit altijd vragen aan zowel de fotograaf als de assistent fotograaf. De ochtend sluiten we af met een gezamenlijke lunch. ’s Middags worden de roofvogels in een natuurlijke omgeving neergezet en kunt u naar hartelust portretfoto’s van deze prachtige vogels maken. Uiteraard is er wederom alle mogelijkheid om vragen te stellen. In het totaal zullen er maar liefst 25 verschillende soorten roofvogels aanwezig zijn om te fotograferen!Als bijzonder extraatje mag u als afsluiting van deze gezellige dag, onder begeleiding van Ruben, zelf nog met een roofvogel vliegen!


Fotografie


Belangrijk:
    - U heeft een basiskennis van fotografie nodig, maar uiteraard is er tijdens de hele dag de mogelijkheid om vragen te stellen over de instelling en bediening van de camera.
    - Een spiegelreflexcamera is niet verplicht, maar met name voor de foto’s van de vogels in vlucht wel zeer gewenst.
    - Indien u in het bezit bent van een telelens neemt u deze dan absoluut mee!
    - Bent u in het bezit van een statief en/of een reportage flitser, dan raden wij u eveneens aan deze mee te nemen (in de fotografie geldt altijd “beter mee verlegen dan onverlegen”).
    - Vergeet u vooral niet te zorgen dat u voldoende geheugenkaartjes en volle accu’s/batterijen heeft. De ervaring leert dat er zeer veel foto’s gemaakt worden.
    - Het meenemen van de handleiding van uw camera kan handig zijn (dit geldt vooral voor de deelnemers met een compactcamera, aangezien daar de mogelijkheden afwijken van de mogelijkheden van een spiegelreflexcamera).
    - Het wordt op prijs gesteld als u geen opvallende kleding aantrekt. Bonte kleuren en veel bling bling kunnen als storend worden ervaren door de roofvogels. Voor hen is het het prettigst als u donkere effen kleding draagt (blauw, groen, bruin of zwart).
    - De workshop vindt plaats op Landgoed Beukenrode te Doorn. Deze locatie is zeer mooi om foto's te maken, is centraal gelegen (vlakbij Utrecht), goed te bereiken met het openbaar vervoer en Conferentiecentrum Beukenrode biedt een hoog service niveau!
    - Doorgang van de workshops is afhankelijk van het aantal deelnemers (minimaal 15 deelnemers, maximaal 25 deelnemers) en de weersverwachting.
    - De foto's die u tijdens de workshop maakt van, met name doch niet uitsluitend, de roofvogels mogen niet voor commerciële doeleinden worden gebruikt.
    - Mocht het tijdens de workshop gaan regenen, dan gaan wij binnen verder fotograferen met behulp van een mobile studio setting. Hierbij is het echter wel van belang dat uw camera beschikt over een externe flitseraansluiting (hotshoe) waar een Elinchrom Skyport op aangesloten kan worden.
    - Tijdens deze workshops is het natuurlijk de bedoeling dat iedereen een geslaagde dag heeft en met veel mooie foto’s thuis zal komen. Echter staat het welzijn van de vogels voorop. Ondanks dat deze roofvogels niet in het wild zijn opgegroeid, blijven het wel “wilde”dieren. De vogels mogen niet geaaid worden en dienen met respect behandelt te worden!
    - Het bijwonen van de roofvogel fotografieworkshops is geheel voor eigen risico (zowel Van Maaren Roofvogeldemonstraties, Conferentiecentrum Beukenrode als Wolves fotografie aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor schade die direct of indirect het gevolg is van deze roofvogel fotografieworkshops).


Klik hier om naar het aanmeldingsformulier te gaan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 18:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Het is wel heel verleidelijk en ik zal hem zeker nog eens gaan volgen, maar deze komt even te snel voor mij ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 18:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik kan mij voorstellen dat je het verleidelijk vindt! Het is ook een hele leuke workshop. :rof
Ik kan mij alleen goed voorstellen dat je eerst nog wat meer ervaring op wilt doen en hij gaat volgend jaar ook zeker terugkomen op het programma, dus je hebt nog tijd genoeg. :cool


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 18:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1835
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Verleidelijk... erg verleidelijk inderdaad...
Misschien die van volgend jaar dan... (financiën werken niet mee :().


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 18:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Misschien dat het wel handig is dat ik dan nu vast meedeel dat er volgend jaar wel een prijsstijging komt. :blush


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 18:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1835
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Lol, over moeilijk maken gesproken. :DD

Maar helaas, de flitser en vooral de tandartsrekeningen hebben mijn reserve centjes opgemaakt.
Ik heb geeneens uitgebreid vakantie kunnen vieren. Nog een enkel dagje weg met 'dinnetje en het is op. :(

Maar volgend jaar zal ik denk ik wel weer wat ruimte hebben.
Ik neem aan pas ergens in de lente? En gaat het om veel centjes?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010 18:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik weet nog niet hoe groot de prijsstijging precies gaat worden. Dat hangt namelijk van verschillende factoren af. Eén van de belangrijkste punten is of de locatie hetzelfde blijft en of ook zij een prijsverhoging hebben in het nieuwe jaar.

Waarschijnlijk gaat het inderdaad pas in de lente worden, maar ik zal binnenkort eens met de valkenier gaan overleggen wanneer hij kan. :wink2


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 19:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Wat leuk.
Helaas heb ik die dat een toernooi waar ik aan vastzit :(

Je krijgt zeker wel veel reacties van hier gezien alle vogelliefhebbers?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 19:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3352
Woonplaats: Harderwijk (Hierden)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuk maar mij net even te duur.... Hoop voor je dat er veel deelnemers op af komen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 19:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
@ Peter: jammer dat je niet kan, maar veel succes met je toernooi! :up Ondanks alle vogelliefhebbers hier doet er maar één PD-er mee aan de workshop. :cry

@ Lubbert: dank je! :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 21:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1835
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sorry. :blush

Achteraf kon ook al niet wegens een bedrijfsfeestje. Ik word geacht dat vast te leggen. Kan ik wel mooi goed oefenen met mijn nieuwe flitser 'in het wild'. :DD

Maargoed, als ik volgend jaar kan, kom ik zo goed als zeker.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 22:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Gezellig Ebbot, wacht ik gewoon op volgend jaar! Succes met je "wild" fotografie de 25ste. :rof


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 07 sep 2010 11:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1919
Woonplaats: Assen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
jammer he heb de 25e al wat! anders had ik graag mee gedaan!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 07 sep 2010 12:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Jammer Chay, misschien dat je volgend jaar een keer kan komen! :cool


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 07 sep 2010 12:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 374
Woonplaats: Venlo
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Was heeeeeel graag meegegaan maar heb die dag met mijn gezin al langer iets gepland. Laat even de volgende datums weten zodat ik dat alvast kan reserveren.

Lijkt me super interessant!

Zelf golf ik ook en zit regelmatig op het golfforum waarop veel golf wedstrijden georganiseerd worden zodat de mede chatters elkaar leren kennen en vanelkaar leren :)

Is er ook zoiets op photodrome?

Photodrome bijeenkomsten tav fot beoordeling / workshops / themafotografie?

Zoals deze van Wolves fotografie?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 07 sep 2010 13:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Zodra de data voor het nieuwe jaar bekend zijn, zal ik ze gelijk melden! (Ik wacht nu nog op bereicht van de valkenier wanneer hij kan.) Lijkt me leuk als je ook van de partij bent! :up

Hier op Photodrome worden af en toe wel foto-uitjes georganiseerd en die worden volgens mij ook meestal bij Op Pad geplaatst (en anders in de Babbelbox). Ook kan je zelf wat organiseren en het hier melden. Mijn workshop heeft om eerlijk te zijn net een wat ander karakter. Mijn workshops zijn commercieel (buiten deze workshop geef ik ook allerlei andere workshops zoals een beginners workshop, fotograferen in Vogelpark Avifauna, workshop dierfotografie, nachtfotografie, e.d.). Ze zijn dus ook voor iedereen toegankelijk (ook niet PD-ers), Mendel is alleen zo aardig geweest om mij toestemming te geven hier te adverteren voor mijn workshop. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 25 sep 2010 22:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Vandaag de workshop roofvogelfotografie gehad. We hebben heel erg mazzel gehad met het weer. Af en toe een paar kleine buitjes en 1 grote bui, maar toen waren we net binnen aan het lunchen. Verder hebben we eigenlijk heel mooi weer gehad. Ik denk dat er hele goede foto's gemaakt zijn en over een poosje weet ik dat zeker. :D Ook deze keer weer een fotowedstrijd gekoppeld aan de workshop. Over enkele weken komen de door de cursisten ingezonden foto's voor de wedstrijd (3 stuks pp) op mijn site te staan voor wie het leuk vindt om te kijken.

De volgende workshop zal in april/mei plaatsvinden, opgeven onder voorbehoud van de datum is al mogelijk, maar de prijs gaat waarschijnlijk nog wijzigen en de locatie gaat zeker veranderen. Helaas zijn er namelijk weer wat zaken fout gegaan bij de organisatie bij Beukenrode (vorige keer was dit ook het geval). Zowel Beukenrode als ikzelf hebben los van elkaar besloten dat we dit niet nog een keer moeten willen. Het is jammer van de mooie locatie, maar het blijkt dat zij beter zijn in het verzorgen van een groot (trouw-)feest, dan in het verzorgen van een workshop zoals die van mij. Heeft iemand nog tips voor een mooie locatie (liefst een groot stuk gras omheind door bomen en de mogelijkheid om binnen te fotograferen; de valkenier en ik denken dat een weiland tegen een bosrand aan met een schuur erbij een goede oplossing zou zijn)???


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 25 sep 2010 22:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Amerongen de blauwe schuur?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 25 sep 2010 23:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Bedankt voor je tip Duckie! :up Ik heb alleen het idee dat er veel sporttoestellen staan op het terrein en dat is storend op de achtergrond... Ik zoek dus nog even verder, dus als je nog meer tips hebt, graag! Dat geldt natuurlijk ook voor ieder ander.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Workshop roofvogelfotografie 25 september 2010
BerichtGeplaatst: 25 sep 2010 23:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Den Treek


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed