Het is 27 apr 2024 18:56

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Auteur gezocht fotograaf 22 mei
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 10 mei 2011 09:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1919
Woonplaats: Assen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Op onze clubmatch zoeken we een fotograaf die 68 beaucerons appart op de foto zet in stand en van voren en kopfoto.

Het is in tilburg begint om 10 uur en is afgelopen als alle beaucerons op de foto zijn geweest!

Wie vind dit leuk. Lunch en drankjes zijn natuurlijk vergoed.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Share on FacebookShare on Twitter 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 10 mei 2011 12:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Wanneer je een beroepsfotograaf zoekt, hangt hier een behoorlijk prijskaartje aan... Ik kan je er wel een paar adviseren, maar ik ben bang dat je hun tarief net iets te hoog zult vinden. ;)
P.s. Zelf kan ik hoe dan ook niet, want ik zit die dag in de auto (kom dan terug vanuit het Bayerischer Wald, een autorit van zo'n 10 uur. :S)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 10 mei 2011 12:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Je krijgt voor (3*68=) 204 foto's toch al een lunch en drankjes Ellen :)

Volgens mij is het meer de vraag of iemand die geen pro is het leuk vind om te doen ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 10 mei 2011 13:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Nou Peet wat houdt je tegen? Groningen - Tilburg valt best mee in vergelijk met Bayerischer Wald- Alphen. :DD


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 10 mei 2011 13:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik ben niet zo'n zondagrijder als jullie ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 10 mei 2011 13:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
:rof


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 10 mei 2011 14:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4840
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Een gratis fotograaf dus? :unsure
Denk dat dat lastig gaat worden.... Waarom doe je het zelf niet?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 10 mei 2011 15:22 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1071
Woonplaats: Opglabbeek - Belgie
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Lijkt me leuk.
(maar heb ook een behoorlijk prijskaartje)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 10 mei 2011 19:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1919
Woonplaats: Assen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
nee niet gratis maar ook geen prof, het is een jonge club en totaal niet op winst uit.

Vind het jammer dat er zo gereageerd word.

Zelf zit ik in de organisatie en heb er dus totaal geen tijd voor.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 10 mei 2011 20:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40274
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hoezo jammer Chay :dk je vraagt ook nogal wat, dat zijn heel wat uren werk tijdens maar ook erna, dat is met een lunch en drankje niet goed te maken, zelfs niet voor de hobbyist/amateur......


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 10 mei 2011 20:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4840
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Jij vraagt, en je krijgt antwoord.
Is helemaal niet naar bedoeld ofzo, maar in je openingsbericht lijkt het of je een fotograaf vraagt, die als vergoeding een lunch krijgt.
Daarbij komen dan de 'eisen': van iedere hond 3 foto's, 68 honden.


Sorry, maar ik mag toch zeggen dat het op mij over komt als een 'gratis' fotograaf?
En je fotografeert zelf ook, is toch niet zo raar dat ik dan vraag waarom je het niet zelf doet? :unsure


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 11 mei 2011 15:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1919
Woonplaats: Assen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
oke dat is dan een beetje mijn fout met het formuleren van de vraag als jullie het zo lezen.

Het is opgelost voor drankje, lunch en 0.35 euro cent km vergoeding maar zal voor jullie wel te min geweest zijn. weet ik voor een volgende keer dat hier alleen dikke prijzen gevraagt worden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 11 mei 2011 15:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8921
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Zien de meeste "hobby" fotografen hier foto's maken als werk???????????

Het lijkt er wel op.

Welke kwaliteit wordt er verwacht/geeist?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 11 mei 2011 15:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 374
Woonplaats: Venlo
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mij gaat het niet over geld!
Ik ben geen beroepsfotograaf maar puur als hobbie, helaas is hetvoor mij (Venlo) nogal een stukje rijden en heb ik nog geen apperatuur Lenzen (Buiten de ervaring van het fotograferen van dit soort onderwerpen) om tevredenstellende foto's af te leveren.

Wellicht iets voor een andere hobbieist die in de buurt woont, en dit als kans ziet om ervaring op te doen.

Success ermee ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 11 mei 2011 15:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1919
Woonplaats: Assen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
er word helemaal geen super kwaliteit verwacht, gewoon van iedere hond een foto in stand en een kop foto.

Ik wist niet dat hier beroepsfotgrafen die per uur rekende op zaten, anders had ik deze vraag niet gesteld...Op DPZ denkt geen haar op me hoofd er aan dit te doen. Daar is de kwaliteit zo hoog dat ik weet dat er een prijskaartje aan vast hangt. Maar dan heb ik het over dit forum mis.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 11 mei 2011 15:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8921
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
mmm aub niet generaliseren Chay.
Dat vind ik niet zo leuk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 11 mei 2011 15:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40274
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Chay schreef:
Het is opgelost voor drankje, lunch en 0.35 euro cent km vergoeding maar zal voor jullie wel te min geweest zijn. weet ik voor een volgende keer dat hier alleen dikke prijzen gevraagt worden.


Chay dit antwoord vind ik te min..... :S

ik denk dat het voor niemand te MIN is maar de EIS erg groot.
nogmaals dit is uren werk !! per hond 3 foto's mits het in een keer lukt !!! en wat te denken van de nabewerking !! en wat denk je van de verantwoording ook een hobbyist/amateur levert graag goed werk !!
de hobbyist kan hier inderdaad van leren, maar als de helft van de honden er niet goed/mooi opstaan is dat ook geen reclame voor hem/haar, dus moet je dit ook aandurven.

Leejora schreef:
Ik ben absoluut een amateur, maar jeetje, minimaal 206 nabewerkte foto's. Tijdens de shoot maak je er natuurlijk veel meer, dus ook nog eens selecteren voordat je kan gaan bewerken.
Dat is serieus heel veel werk :shock voor een broodje kaas.


hier ga ik dan ook helemaal in mee......

Chay nogmaals jammer dat je je zo opstelt :(


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 11 mei 2011 15:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
wil53 schreef:
Zien de meeste "hobby" fotografen hier foto's maken als werk???????????

Het lijkt er wel op.

Welke kwaliteit wordt er verwacht/geeist?
Ik ben de eerste die over geld begon en ik noemde dat in combinatie met beroepsfotografen waarnaar ik kan doorverwijzen. Zelf ben ik ook beroepsfotograaf dus hoe leuk ik het fotograferen ook vind, het is voor mij idd ook werk. En vergis je niet hoeveel werk er achteraf nog in gaat zitten. Het is niet alleen een dagje leuk foto's maken van - overigens hele mooie - honden, maar er komt ook een hele zwik nabewerking bij kijken.

Chay schreef:
er word helemaal geen super kwaliteit verwacht, gewoon van iedere hond een foto in stand en een kop foto.

Ik wist niet dat hier beroepsfotgrafen die per uur rekende op zaten, anders had ik deze vraag niet gesteld...Op DPZ denkt geen haar op me hoofd er aan dit te doen. Daar is de kwaliteit zo hoog dat ik weet dat er een prijskaartje aan vast hangt. Maar dan heb ik het over dit forum mis.
Ehhhhhhh Bianca, ik wil niet heel vervelend doen, maar van mij weet je heel goed dat ik beroepsfotograaf ben. En ik ben echt niet de enige hier op het forum die zijn brood met fotograferen verdient. En dat de kwaliteit op DPZ zo hoog is, dat kan best daar ben ik niet bekend mee, maar ik denk dat je hier dan ook wat meer moet rondkijken, want er komen hier ook echt kwaliteitsfoto's voorbij (overigens helemaal niet alleen van de beroepsfotografen, want er zijn zat hobbyfotografen die dezelfde zo niet meer kwaliteit leveren dan menige beroepsfotograaf). Natuurlijk is dit forum ook geschikt voor beginnens in de fotografie en dat maakt het nu juist tot zo'n leuk forum!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 11 mei 2011 16:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4840
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Chay schreef:
...maar zal voor jullie wel te min geweest zijn. weet ik voor een volgende keer dat hier alleen dikke prijzen gevraagt worden.

Lekker vriendelijk ben je zeg! :S


Je realiseert je niet hoeveel werk het is wat je vraagt.
Misshcien is er iemand die honden én fotograferen leuk vindt. Maar om die moet dan naar je toe komen, en al die foto's maken, en die dan nog nabewerken. Voor een lunch.
En als er dan mensen zijn die zeggen dat ze dat gek vinden, dan ga je zo reageren?


Eerlijk gezegd vind ik dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten.
Dat mag, als jij dat wilt. Maar dan vind ik dat een ander ook mag zeggen dat ie dat niet redelijk vindt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 gezocht fotograaf 22 mei
BerichtGeplaatst: 11 mei 2011 16:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gemini, niet altijd proberen je gelijk te halen. Je punt is gemaakt, maar misschien is er hier iemand die het wel wilt doen. :) De vraag mag gesteld worden, niet dan?

Zelf ga ik 15 mei voor de man van een nicht komende zondag motorracefoto's (bestaat dit woord eigenlijk wel?) maken van hem en zijn teammaten in Assen. In ruil daarvoor wilden ze mij betalen, maar dat hoeft van mij niet. Ik doe het voor de lol. Vorig jaar hadden ze een beroeps in de hand genomen en daarvoor moesten ze diep in de buidel tasten. Mij lijkt het gewoon leuk. Voor mij regelen ze een pasje waarmee ik overal kan komen (leuk toch?).

Zo kan het dus best zijn dat er op dit forum fotografen rondlopen die het leuk vinden om een dagje aan portretfotografie te doen. Nu is het model geen mooie jonge dame, maar een hond al dan niet met baas, hondje alleen en een foto van een hondenkop.

Ik begrijp dat ze je reiskosten willen vergoeden en dat je ook te eten en te drinken krijgt. Als je al een geschikte lichtsituatie weet, dan begint het vervolgens erg op productiewerk te lijken. Aan de andere kant kun je ook gewoon minimaal 3x68 keer experimenteren met licht en opstellingen :)

Dat er veel nabewerking aan vast zit hangt van de fotograaf af. Als je de achtergrond zorgvuldig kiest, je een setje flitsers hebt waardoor je niet afhankelijk bent van het omgevingslicht en je camera recht op je statief zet, heb je volgens mij niet veel werk aan het nabewerken. Daar komt nog eens bij dat het overgrote deel van de mensen niet zo nauwkeurig naar een foto kijken als dat er op fotofora wordt gedaan.

Ik ben het met je eens dat deze klus wel een flink aantal uren van je vrije tijd kost:
- reistijd heen
- minimaal 4 uur foto's maken, maar je zult eerder aan de 6 uur komen
- eten en drinken
- reistijd terug
- foto's bewerken (veel bewerken of weinig bewerken)
- foto's op DVD zetten en opsturen (e-mailen zal niet gaan)


...en voor Chay: met de generaliserende opmerkingen die je maakt zul je denk ik niet veel enthousiasme weten op te wekken bij mensen die er misschien aan denken...


:)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed