Het is 26 apr 2024 18:38

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Auteur Zoom-experience
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 07 nov 2008 15:10 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1071
Woonplaats: Opglabbeek - Belgie
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hoeft niet, ik zal morgen zelf ook tellen.


Morgen ook de mensen eens bedanken voor hun ixus.... :)
(Voor degene die ook gaan. Ik fotografeer met een fujiS5 met een belgiumdigital strap eraan vast ;)
Een photodrome strap is er zeker nog niet? )


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 07 nov 2008 16:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8553
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Nee, die zijn er (nog) niet.
De PD T-shirts en Longsleeves zitten er zéér binnenkort wel aan te komen! :jump


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 07 nov 2008 17:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 299
Woonplaats: Weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
PD T-shirt wil ik hebben!
Wat is een Longsleeve???????

Overigens ben ik morgen in Utrecht.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 07 nov 2008 17:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8553
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Longsleeve is een T-shirt met lange mouwen. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 07 nov 2008 18:40 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1071
Woonplaats: Opglabbeek - Belgie
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Jan, als ik je zie.....zal ik je wel aanspreken :-)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 09 nov 2008 12:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8553
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Filmpje van gisteren:



Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 09 nov 2008 14:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 299
Woonplaats: Weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik was er gisteren en heb een leuke dag gehad. Fotograferen deed ik daar niet. Alleen een paar overzichtsfotootjes. Als ik volgend jaar weer ga neem ik alleen een compact mee denk ik.

En Paly heeft me gevonden. Heel erg leuk om hem te ontmoeten!

Er zit ook wel een gevaar aan een dergelijke beurs. Er zijn van die vreselijk aantrekkelijke aanbiedingen! En ik ben zo iemand die daar ook altijd weer in trapt


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 09 nov 2008 14:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8553
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hahahaha...
Wat heb je daarvandaan meegenomen?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 09 nov 2008 20:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben vandaag geweest en het is me alles meegevallen.
Nog een workshop/reading van Govert de Roos gehad en die was erg leuk om mee te maken.
Verder wel druk natuurlijk. Met name bij de fotopunten en goede stands.
Had wel mijn camera's bij me. Eerst bij de skaters gaan fotograferen. Maar dit ging me niet echt lekker af. Te snel of zo, geen lekkere plek. Kon er weinig van maken.
Toen bij de catwalk gaan fotografen en dat was meer mijn ding. Sowieso houd ik er wel van om mensen te fotograferen. Omstandigheden waren niet altijd even lekker. Druk dus niet echt makkelijk bewegen en soms dat je flits net tegen een hoofd aan kwam waardoor je foto mislukt was. Achtergrond niet altijd even lekker en nog meer van die dingen.
Dus proberen te beperken tot de close ups om zo een aantal factoren uit te sluiten zoals achtergrond en slagschaduw.
Nog niet het materiaal op de pc bekeken, maar volgens mij wel wat mooie plaatjes geschoten.

Al met al vond ik het een leuke dag en heb het naar mijn zin gehad. Volgend jaar ga ik in elk geval zeker weer! Dat het druk was, dat was niet anders. Ik heb daar vooraf rekening mee gehouden, dus dan reken je er op.

Als ik tijd heb zet ik de foto's even ter beoordeling op het forum.
Zaterdag een opdracht gehad, dus die moet ik deze week eerst even afhandelen.
Dus dat is wel jammer. Maar ze komen er aan :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 09 nov 2008 21:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ayla schreef:
Ik heb genoten vandaag. Drukte viel ontzettend mee en ik denk dat ik Vincent heb gezien, ik zag namelijk iemand met een camera om zijn nek :rof

Maar nu ga ik een eerst een heerlijke warme appelbol eten, jullie krijgen later het verslag. Ik heb zulke leuke en hilarische dingen meegemaakt en keiveel foto's van de skaters die eigenlijk allemaal goed zijn :P


Hahaha, klopt ik had een camera om mijn nek. Goed gezien :up
Welke instellingen had je bij de skaters en welke positie etc zodat je tot goed resultaat bent gekomen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 09 nov 2008 23:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ayla schreef:
Dus je was het toch! :P
Ik had voornamelijk f/4 tot f5,6 wisselend van de zoom en 1/320, ISO 400 en ruisonderdrukking, geen flitser. Ik stond voornamelijk aan de kant waar juist weinig mensen stonden want het domme was dat ik al na 1 sprong doorhad welke kant ze opsprongen en opgingen en als je aan de kant stond waar het ellebogenwerk was, je dus alleen maar konten en ruggen had. Ik stond net na de railing waar ze ook overeen gingen. Zo heb ik een prachtige zwarte achtergrond en genoeg ruimte. Mij viel het erg mee, ik heb dan eigenlijk vrij veel goede en scherpe foto's :) Hoe heb jij het aangepakt?


Ik had ook geschoten zonder flits. Iso wat hoger. 800 en sluitertijd wat hoger. Diafragma op F2.8
Met als doel, snelle tijd. Wilde alleen niet echt lukken en ik vind de achtergrond niet lekker.
Ik moet ook zeggen dat ik niet lang geprobeerd had om te verbeteren omdat de catwalk me meer trok. Dus daar heb ik me uit proberen te leven. Ook behelpen, maar wel een paar goede plaatjes gemaakt volgens mij. Daar wel met flits gewerkt omdat er geen goede spots opstonden zoals bij het skaten. Probleem was dan wel slagschaduw en flitsen van mede zoomers. Dat je dubbele filts krijgt enzo. Heb je net het plaatje.....is ie daardoor overbelicht.
Maar goed, de volhouder wint :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 10 nov 2008 11:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ayla schreef:
Laat maar zien. De catwalk bedoel je die bij Olympus? Die vond ik echt helemaal niks. Modellen keken verveelt, liepen te sloffen en hadden er volgens mij niet zoveel lol in :P


Nou ik denk dat je dan op een verkeerd moment was. Ze hadden alleen niet veel of geen ervaring.
In de pauzes kwamen de meeste modellen ook nog praten en soms extra voor een shoot.
Dus dat ze er geen lol in hadden, dat geloof ik zeker niet. Misschien is onervaren een beter woord.
En het ene model sprak mij zeker meer aan dan de ander. Je ziet meestal wel wie er gevoel voor heeft en wie niet.

Ik heb een paar foto's er op staan, maar die heb je al gezien. Waren niet echt een succes begreep ik.....maar goed ik heb genoeg materiaal en als ik tijd heb om het uit te zoeken, dan plaats ik het weer en heb ik hopelijk meer suc6


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 10 nov 2008 12:38 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1071
Woonplaats: Opglabbeek - Belgie
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Eerste keer dat ik naar de zoom-experience geweest ben.
Fijn om een aantal mensen gezien te hebben die ik ken en herken.
Toevallig Jan tegengekomen...leuk.

Op stand van dutchheaven Marius Suiker teruggezien. Heb het genoegen al gehad om hem al eens te hebben ontmoet op een shootingday.

De standen van de grote merken waren erg netjes en je merkt ook wel dat sony moeite aan het doen is om zichzelf aantrekkelijk te maken bij potentiële klanten.

Verliefd geworden.....

.......op de D3 van nikon....hoewel canon ook wel erg goed bezig is. De G10 lijkt me op gebied van snelle instelmogelijkheden de betere compact.

Fijne babbel gehad bij de mensen van Fuji met eigenlijk toch wel goed nieuws. Nl. dat de plannen voor een nieuwe dslr niet helemaal begraven zijn.
Enkele workshops bij Adobe gekeken. LR2 is echt een fotografen tool die enorme verbeteringen heeft tov de vorige versie.

Al bij al een meevaller. Alleen wat file gehad in de heenreis.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 10 nov 2008 15:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ayla schreef:
Vin1 schreef:
Ayla schreef:
Laat maar zien. De catwalk bedoel je die bij Olympus? Die vond ik echt helemaal niks. Modellen keken verveelt, liepen te sloffen en hadden er volgens mij niet zoveel lol in :P


Nou ik denk dat je dan op een verkeerd moment was. Ze hadden alleen niet veel of geen ervaring.
In de pauzes kwamen de meeste modellen ook nog praten en soms extra voor een shoot.
Dus dat ze er geen lol in hadden, dat geloof ik zeker niet. Misschien is onervaren een beter woord.
En het ene model sprak mij zeker meer aan dan de ander. Je ziet meestal wel wie er gevoel voor heeft en wie niet.

Ik heb een paar foto's er op staan, maar die heb je al gezien. Waren niet echt een succes begreep ik.....maar goed ik heb genoeg materiaal en als ik tijd heb om het uit te zoeken, dan plaats ik het weer en heb ik hopelijk meer suc6


Nounou zo moet je het ook weer niet stellen :) Je had geen ideale omstandigheden daar en dan lijkt met et me logisch dat je er andere foto's uitkrijgt als wanneer je alleen met een model bent met alle benodigheden ;)

Ik ben er meerdere keren geweest en alle keren vond ik er niet echt enthousiasme vanaf stralen bij de dames. Maar fijn als jij wel de goede momenten hebt meegemaakt! :)


Ok ok :)
Maar het was voor hun ook niet makkelijk als je voor 50 fotografen loopt en staat en iedereen wil wat anders of aandacht. Moeilijk om dan aan te voelen welke blikken en posities je moet aannemen. Of ik heb het helemaal verkeerd ingeschat hoor, maar het kwam bij mij over als onervaren maar zeker niet sacho of iets in die richting. Ik denk dat sommige te veel bezig waren met een strakke blik en look op te zetten omdat je dat op TV wel ziet. Alleen de een heeft die look nou eenmaal van nature waar je wild van wordt en bij de andere komt dit verkeerd over. En die liepen er ook zeker bij. En dat kan dan inderdaad verkeerd over komen.

Omstandigheden waren inderdaad behelpen. Maar ik vind het wel leuk om modellen te fotograferen. Dus nam de omstandigheden maar voor lief en veel schieten en hopen op een paar toppers......dat moet ik dus nog bekijken, hahaha


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 10 nov 2008 21:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ayla schreef:
Hahaha ja ik moet dat ook nog doen. Maar nu echt even geen tijd voor.

Modellen waren zeker niet ervaren. Vond ze trouwens ook soms wel wat dik :blush Ik ben ook niet van de broodmagere modellen hoor maar ik zag toch vele buikjes en dat valt wel op in ondergoed ;) En dan die blikken met een cameraatje in de hand die er maar een beetje bijhangt, daarom vond ik het niet zo interessant. Ik had meer met de skatebaan :D


Klopt sommige hadden inderdaad niet het juiste modellen maatje. En met de camera's in hun hand ging het later ook veel beter. Hadden ze zeker instructies over gehad. Wat juist irritant want die gingen ze nu naast hun gezicht houden enzo. Reclame natuurlijk :S
Beetje behelpen op alle fronten idd.

Ik ben wel benieuwd naar je skatefoto's hoor :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 11 nov 2008 16:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
In welke cat. zet je ze, dan houd ik het in de gaten. Wel leuk om even te kijken wat jij er van gemaakt hebt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 11 nov 2008 16:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1075
Woonplaats: Waddinxveen
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Idd...ik ben benieuwd!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom-experience
BerichtGeplaatst: 11 nov 2008 21:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ayla schreef:
Gaat niet lukken vandaag :) Ik gooi er morgen wel wat op bij um portret en sport denk ik (wel met zoomexperience erbij ;) )

Ik zat ze net te laden en viel me toch tegen, ruis doet het hem aardig terwijl het 320 tot max 400 stond met ruisonderdrukking :cry hmm Momenten wel redelijk goed te pakken.


Nou gewoon er op zetten hoor. Zal best wel wat goeds bij zitten toch :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed