Het is 28 maart 2024 18:33



Auteur Zandvoort
 Zandvoort
BerichtGeplaatst: 21 jun 2012 19:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1326
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hoi iedereen,

In de week van 9 juli ben ik een weekje in Zandvoort. Daar ik er graag op uit trek om vogels te fotograferen, ben ik op zoek naar enkele goede locaties (met kijkhut evt.) om aan vogelfotografie te doen.
Ik heb al wat gegoogeld, maar verder dan de Amsterdamse waterleidingduinen ben ik niet geraakt...
Heeft iemand tips???? Liefst niet té ver uit de buurt. Moet ook nog een beetje denken aan mijn wederhelft hé!!
Alle bruikbare tips zijn welkom. (géén dierenparken aub)
Veel dank!

Groeten. :zwaai


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Zandvoort
BerichtGeplaatst: 23 jun 2012 16:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1326
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Niemand van de vogelaars die tips heeft????
Is Nederland dan zooooo groot?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zandvoort
BerichtGeplaatst: 23 jun 2012 17:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat zal wel tot een natuurgebied van de gemeente behoren...bel info van de gemeente of zo :dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zandvoort
BerichtGeplaatst: 23 jun 2012 18:19 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40511
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben niet zo bekend in de buurt van Zandvoort, enige wat ik daar weet is ook de AWD en zelfs daar ben ik nog nooit geweest. :blush ;)
En CPZ[Circuit Park Zandvoort] ben ik meermalen geweest, maar dat ging me dan meer om de auto's en 't zelf rijden daar dan om de vogels.
Wat ik wel weet is dat je bij 't strand en de duinen zit en die hebben we hier vlakbij ook en daar valt vaak ook wel wat leuks te fotograferen, iig. meeuwen zat om op te oefenen. :rof
Als ik met de vrachtwagen ben rij ik weleens over de A5[vanaf Schiphol] en A9 richting Alkmaar en daar zie ik regelmatig Buizerds en Torenvalkjes vliegen, of op een paaltje zitten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zandvoort
BerichtGeplaatst: 23 jun 2012 21:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1326
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Bedankt Ron! :proost
Toch al iets, maar het blijft een mager beestje.
Als iemand mij hier in België om locaties zou vragen kan ik er zeker zonder computer een 15-tal uit mijn mouw schudden, met of zonder kijkhut! :dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zandvoort
BerichtGeplaatst: 24 jun 2012 11:33 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40511
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ok, maar je wilt niet tever uit de buurt van Zandvoort, dus ik heb me een beetje tot die omgeving beperkt en zelf ben ik nog nooit die kant op geweest om vogels te fotograferen.
Als je iets verder weg gaat van Zandvoort dan is de Oostvaardersplassen wel wat, dit is een redelijk groot natuurgebied tussen Almere en Lelystad.
Ik ben daar zelf 1x geweest met m'n vrouw en de hond en met de hond mag je daar niet overal komen, dus ik heb maar een klein stukje gezien en dat was al mooi.
Dit is ongeveer een uurtje rijden van Zandvoort af[nog geen 60 km.], maar zeker de moeite waard.

Zelf blijf ik meest een beetje hier in de buurt[omgeving Westland ;) ] en dan ga ik meest naar de Broekpolder bij Vlaardingen, of het gebied tussen de Duifpolder en de Kwakelweg bij Maasland, of het Staelduinse bos.
Van de week ben ik nog wel een keer in Zeeland geweest bij de Plompetoren, maar daar kom ik maar een paar keer per jaar en dat is vrij ver van Zandvoort af......ligt veel dichter bij België. ;)
En met Gert vorige week zondagavond nog naar de Biesbosch geweest.....dat is ook heel leuk, maar dan moet je wel een bootje huren, het liefst met fluistermotor[Gert heeft zelf een fluistermotor].
Maar ook de Biesbosch ligt dichter bij België dan bij Zandvoort.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zandvoort
BerichtGeplaatst: 26 jun 2012 06:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1326
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Dag Ron,

Bedankt voor de nuttige tips! Ook al zijn sommige ver van Zandvoort, het zijn plekken waar ik nog niet ben geweest en waar ik in de toekomst zeker eens naar toe zal gaan. Dan kom ik voor een weekend wel eens naar Nederland om te zien wat er te beleven valt.

Nog een fijne dag en veel succes met het fotograferen! :zwaai


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zandvoort
BerichtGeplaatst: 26 jun 2012 10:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8057
Woonplaats: Waddinxveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hallo

Heb je vraag al een paar keer voorbij zien komen en besef me nu dat je niet van hier bent en dus ook niet zoveel kent ;) Er is genoeg te zien in de buurt en zeker richting noord-holland heb je interessante stukken.

Op de volgende http://www.natuurmonumenten.nl/noordholland denk ik dat je wel wat mooie plekjes zal kunnen vinden die interessant zijn. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Veel plezier in Zandvoort!

Annemiek

ps: ik hoop dat ik die link zo in dit bericht mag zetten zonder dat het 'reclame' is, anders bij voorbaat mijn excuus


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zandvoort
BerichtGeplaatst: 26 jun 2012 17:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1326
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hé, Annemiek,

Bedankt voor de zéér nuttige link. Kan ik zeker iets mee aanvangen!! :super
Prettige dag en veel succes met de foto's! :up ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed