Het is 23 apr 2024 21:41



Auteur SBS 6 kerstparade
 SBS 6 kerstparade
BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 11:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3147
Woonplaats: Ergens in Grunn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
klik

vanavond wordt deze gehouden in Groningen en ik ga in ieder geval kijken. Ook ben ik van plan mijn camera mee te nemen, maar ik zou heel graag van jullie nog wat tips krijgen.
Bijv. wat is een geschikte lens om te gebruiken, aan welke instellingen moet ik denken?
Een statief meenemen lijkt me eigenlijk helemaal niet handig, helemaal niet aangezien ik eerst met een vriendin nog even ga shoppen. Is het te doen zonder statief denken jullie?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 SBS 6 kerstparade
BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 12:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Pracktisch lijkt me dat niet handig bij z'on drukke parade met veel publiek met een statief te gaan zeulen (al zou je een eenpoot kunnen meenemen). Hoge iso en lichtsterk objectief erop (f2.8) en dan proberen of er dan genoeg licht is, maak een paar tetsopname's, en hou rekening met een goede belichting op de kerstverlichting zodat deze niet gaan bijten. Ruis kan je naderhand wel te lijf gaan.

Kijk onderwijl even of je de goede scherpte verkrijgt met de setup, als het toch te donker is dan omschakelen naar flitslicht. Minder sfeer, maar wel meer foto's die je aan het eind van de rit kan overhouden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 SBS 6 kerstparade
BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 20:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoge iso en lichtsterk objectief erop (bijvoorbeeld een 50mm / f1.8). Een eenpootstatief kan, maar beperkt je enorm in je bewegingsvrijheid. Wellicht is het handig om enkele bodybuilders mee te nemen die je de foto-ruimte kunnen bezorgen ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 SBS 6 kerstparade
BerichtGeplaatst: 23 dec 2008 14:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3147
Woonplaats: Ergens in Grunn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
bedankt voor jullie reacties!
Ik heb een poging gedaan en ook een aantal foto's geplaatst in de hoop nog meer tips te krijgen.
Ik heb inderdaad mijn 50mm / f1.8 gebruikt.
Maar moeilijk vond ik het wel!

Enneh ja die bodyguards regel ik voor de volgende keer :D Had ik net ff eerder moeten bedenken.. ;)
Er stond overigens een ander iemand naast me die ook foto's maakte en die was behoorlijk groot en breed. Hij ging dan ook telkens net in mijn beeld staan. Irritant hoor die mensen die zo'n parade proberen te fotograferen :P


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 SBS 6 kerstparade
BerichtGeplaatst: 07 jan 2009 21:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 325
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Rotmensen he die fotografen hahahaha ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed