Het is 18 apr 2024 06:40



Auteur Vogelfotografie nabij Scherpenzeel ?
 Vogelfotografie nabij Scherpenzeel ?
BerichtGeplaatst: 15 aug 2013 00:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5768
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Komende week zijn we een weekje in Scherpenzeel op vakantie.

Zijn er specifieke mogelijkheden voor vogelfotografie daar in de regio ?

Zo van: daar moet je maar eens heengaan dan. Vogelkijkhut?

Graag respons!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Vogelfotografie nabij Scherpenzeel ?
BerichtGeplaatst: 15 aug 2013 17:53 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40657
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik rij daar regelmatig voorbij over de A12 met de truck en zie tussen Bunnik en Veenendaal meest wel wat buizerds op een paaltje zitten....misschien kijken of je ze daar ziet en of er ergens een paralelweggetje ligt waar je met de auto kunt komen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vogelfotografie nabij Scherpenzeel ?
BerichtGeplaatst: 16 aug 2013 17:11 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40657
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb vanmorgen nog over de A12 gereden[moest naar Vaassen] en zag er weer 3 zitten, ik heb even de hectometerpaaltjes genoteerd.......hm76,6, hm80,0 en hm88,8.
Dit was vanuit Utrecht richting Arnhem en vanmorgen tussen 6:30 uur en 7:00 uur, dus ze zaten mooi in een net opkomend zonnetje.
Op de vluchtstrook zou ik niet stoppen[en heb je toch grote kans dat ze dan weg vliegen ;) ], maar je zou daar in de buurt es kunnen neuzen of er vlakbij die snelweg nog wat kleine rustige weggetjes zijn, waar je wel kunt stoppen.
Zoals gezegd vliegen ze meest weg zodra jij stopt met de auto, of je moet veel geluk hebben, maar je zou de auto ergens in de kant kunnen parkeren en dan afwachten of ze in de buurt willen komen als je zeker weet dat ze daar vaker komen.

Ik vond 't heel jammer dat ik geen fototoestel bij me had en ook dat ik daar toch niet kon stoppen, want bij hm82,1 zat een spierwitte kat/poes op een paaltje.....ja echt, op zo'n klein paaltje waar ze prikkeldraad langs spannen. :shock
Ik denk dat die kat de buizerds ook weleens heeft zien zitten en deze jachttechniek van ze overgenomen heeft. :rof

De terugweg ben ik over de A28 gereden, omdat ik in Soesterberg ook nog moest lossen, dus toen ben ik niet meer over dat stuk van de A12 gereden, dus de andere kant heb ik niet voor je kunnen checken. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed