Ola forumgangers!
Vandaag even een lekkere wandeling gemaakt in Spaarndam. We zouden hier een fortenroute gaan lopen. Bij toeval kwamen we bij een fort terecht, die open was en waar een paar vrijwilligers een rondleiding gaven waar we zo konden aanschuiven. Erg gaaf.

Een gepassioneerde meneer kon erg veel vertellen over dit fort, welke nog goed behouden is gebleven. Binnen is pikkedonker verlicht met kaarsjes en er zijn oude schilderingen/tekeningen te zien.
Meer info te vinden op:
Fort Benoorden Spaarndam
Nu raakte ik in gesprek met meneer en er zijn ook mogelijkheden om hier een rondleiding te krijgen om foto's te kunnen maken. Dit is op geheel vrijwillige basis en de enige voorwaarde is, dat de mooiste foto's doorgestuurd worden om evt te gebruiken voor de website.
Te fotograferen: het fort van binnen en van buiten, natuur er omheen, er zijn ijsvogels gesignaleerd en er zwemmen oa smienten in de wateren er omheen.
Alles rondom dit bezoek van te voren te bespreken en te regelen met deze enthousiasteling.
Nu vraag ik mij af:
zijn er mensen die er oren naar hebben om mee te gaan op zo'n tripje? Heb er maar even een poll aan gekoppeld om te zien of het de moeite is om hier energie in te gaan steken.
Edit: Een bijkomende gedachte van mijn zijde, is dat ik zelf totaal geen idee heb hoe ik zoiets het beste kan aanpakken, dus hoop dat er iemand meegaat die dit wel weet en mij een beetje wegwijs kan maken. En als er meer zijn, dan kunnen we mooi van elkaar leren lijkt me

Ik hoor graag van jullie!
Groeten Annemiek