Gisterochtend een leuke ochtend gehad in AWD.
Auto weggezet bij de Oase.
Van een hardloper kreeg ik een toeganskaart en kon dus zo naar binnen.
Achteraf vroeg ik me wel af waarom je toegang moet betalen, het wordt immers niet eens gecontroleerd (??)
Meteen naar het bezoekerscentrum gelopen voor een plattegrond.
Ik had maar tot een uurtje of 13:00 vanwege een andere afspraak die dag, dus kon geen uitgebreide route lopen. Had er dus voor gekozen om maar gewoon te gaan lopen en zoveel mogelijk van het pad af te gaan. Kriskras door de bossen gelopen en heel veel herten gezien EN op de foto kunnen zetten. Bij bezoekerscentrum heb ik rechts aangehouden, over die houtenbrug ook meteen rechtsaf geslagen. Heel weinig wandelaars (fotograven) tegengekomen, wel heel veel hardlopers. Onderweg wel een paar keer op de kaart gekeken, maar had geen idee waar ik was, haha.
Na een uur kwam ik een wegwijspaddenstoel tegen en vanaf daar de route terug gevolgd naar het bezoekerscentrum. Heel veel herten gezien, maar geen vossen....helaas.
Bij het bezoekerscentrum even wat gegeten en gedronken en omdat ik nog een uurtje over had, nog een laatste poging gedaan om wat vossen te spotten. Aan de hand van wat informatie op internet geprobeerd naar de gebieden te lopen waar ze zich zouden kunnen bevinden.
Dit 2de rondje was geen succes. Liepen veel families met (drukke en luidruchtige) kinderen. Tijd begon wat te dringen dus moest goed doorlopen. Nog wel wat herten op de foto gezet en een groep schapen, maar daar hield het mee op.
Desalnietemin een mooi en groot bos en ga er zeker vaker heen.

Over een paar weken ga ik weer een keer, dan heb ik de hele dag de tijd.
Eens kijken of ik de vossen dan wel zal tegenkomen.