Het is 16 apr 2024 17:33

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Auteur Modellen dag interesse peiling.
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 08:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo
Ik zie hier steeds meer mensen die ook de interesse hebben in modellen fotografie.
Om die reden lijkt het mij leuk om eens iets met een clubje (of liever club) mensen te ondernemen.
Het hoe en precies dat weet ik nog niet, maar dacht er aan een karakteristieke ruimte te zoeken, (boerderij, villa, you name it, and you ( :D ) try to find it)
De eis is natuurlijk dat wij er zelf in kunnen met modellen, en evt visagisten, en waar ik op wil letten is dat er ook buiten voldoende te doen is.

Het doel zal zijn het op TFCD basis te doen, maar mijn ervaring is dat voor visagisten vaak weinig aan het gemaakte materiaal hebben, en derhalve een vergoeding vragen. De ruimte zal ook gehuurd moeten worden denk ik.

Dus de dag zal niet geheel kosteloos zijn... Hoe veel en wat hangt af van het aantal deelnemers, modellen, visagisten en de kosten van het pand...

Ik wil dit best organiseren, als mijn studie er voor dit jaar op zit. maar ben wel benieuwd naar de interesses.

Het leuke is dat dit voor iedereen leerzaam zal zijn, en met de juiste locatie en andere voorwaarden zal het vast ook mooi materiaal opleveren.

Ik hoor daarom graag of je hier interesse voor hebt, en wat het je zou mogen kosten.
Interesse hebben nu:
1. Cinemovie
2. MartinvH
3. Evaatje
4. Kelly
5. Frits141
6. Aittes
7. Vin1
8. Nagtie
9. Stefvb
10. Interned
? Pafeme
? fotograaf vriendin X van Evaatje


Reserve lijstje we gaan er van uit dat ze mee gaan, maar vanwege verschillende redenen is dit nog niet zeker.
- Ynske
- Alpha
Alleen komen kijken zijn. Zij betalen niet meer aan de zaal kosten, uiteraard eigen lunch wel!
- Vincent (Vioto)
- Sandra.
Helaas voor de laatkomers . Maar hiermee is de lijst eigenlijk wel vol!
Groet Niels


Laatst bijgewerkt door Niels op 20 jun 2009 23:12, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Share on FacebookShare on Twitter 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 09:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3352
Woonplaats: Harderwijk (Hierden)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuk idee ik ben totaal niet thuis in de portretfotografie en zeker niet met modellen. Heb wel is wat mensen gevraagt model te staan maar dan wordt de vraag weggelachen.
Dus ja ik kan nog wat leren. vind het een leuk idee en ik stem voor. locatie maakt me niet zoveel uit. Zie dat jij uit utrecht komt. Iets centraal gelegen in nederland lijkt mij het meest geschikt. Zat mooie locaties te bedenken.
Ik kan misschien wel een zaaltje regelen op mijn werk en daar heb je zeer mooie tuinen! en mooie gebouwen.
Dit is in Hulshorst bij Harderwijk. kijk maar is op goldentulipdebeyaerd.nl.. Verder heb je natuurlijk Elburg en Harderwijk als mooie middeleeuwse hanzesteden (vestingstad) Water, bos, zandverstuiving, en oude gebouwen. Kasteel de Essenburgh enz enz.
Ik ben vrij op zaterdag en zondags. Dus zou zeggen prik een datum.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 09:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vind het zekerrr een leuk idee !! ,.... maar zit met 1 puntje,..
zal het niet al snel erg rommelig gaan worden als je met veel man bent ? Zulke dagen worden namelijk vaker georganiseerd, maar dan 9/10 keer met een kleine groep ( denk aan max 6p ) om zo iedereen aan bod te laten komen, en het zo voor iedereen leerzaam te laten zijn.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb zo-ie-zo wel interesse, maar 't is wellicht een puntje om op te letten.

Wellicht dat er bij een goede locatie ook goede afspraken kunnen worden gemaakt om bvb 2x te komen zodat je wanneer er teveel aanmeldingen zijn je de groep in tweeën kunt delen.

Evt locaties zijn hier in de buurt ook meer dan genoeg te vinden ( Drunense duinen, boederijen, etc etc )


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 09:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4840
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Als je locatie maar groot genoeg is en je genoeg modellen hebt, is er niks aan de hand. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 10:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik denk dat je gelijk hebt Martin.
Ik geloof dat Cinemovie in een hotel werkt???

Euhm even zomaar een idee...
ik heb in Hulshorst mijn jacht (ow heerlijk om te zeggen) liggen, we hebben dan dat zaaltje, misschien kunnen we nog een kamer cheffen, de tuinen zijn er nog. Ik kan eventueel bij mijn boot nog wel proberen een bar overdags te regelen, doordeweeks moet een zwembad ook wel lukken.
Dan kun je inderdaad nog naar Elburg, en Harderwijk.
En dan had je vroeger in iedergeval ook nog de dr vogel kijktuinen daar in de buurt zitten....
Ik denk dat we dan wel genoeg ruintes hebben... Als het droog is!
Ow en het zandemeertje in Nunspeet.. veel bos... dus zat!

Dan heb je zo maar 6 locaties waar je aan de slag kunt. Zou je dus 12 fotografen hebben en minimaal 6 modellen dan kun je nog steeds heel goed uit de voeten.

Als we vroeg beginnen met een breefing, dan is daarna ook weer veel te overleggen over wat de modellen en fotografen willen, om daarna aan de slag te gaan.
Worden het meer fotografen dan moeten we dan maar kijken, of dat we mensen thuis laten, of dat we meer ruimtes regelen!

Ik zou 1 keer meedoen met zoiets (door drukte niet doorgegaan) ik zou toen de hele dag vast zitten aan 2 modellen. Dat vond ik riskie, als ik niks kan met een model of andersom is de hele dag voor niets..
dus dacht om de dag leuk in te delen met vooral veel wisselingen van fotograaf en model, en wat vrij delen.

Ik heb zelf simpele studio benodigdheden, maar dat is niet genoeg voor 12 mensen. Ik hoop daarom dat de rest mee wil werken om voldoende licht te creeeren en daarbij dan ook eventuele props.

Ik wilde de organisatie zo doen, ik wil graag eerst de interesse weten, dan kijken waarop er zoveel mogelijk van de geinteresseerde meekunnen, om vervolgens te kijken welkje locaties we kunnen regelen. Als we dan datum en locatie hebben via modellen sites,hyves en msn contact lijsten modellen en visagistes regelen.

Dat houdt in dat het termijn waarop dit gaat plaats vinden zeker geen juli wordt, en eerder september dan augustus. Ik wil het goed doen, met goede modellen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 10:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 327
Woonplaats: hellevoetsluis
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Super idee! Ik zou hier zeker aan mee doen (ligt wel aan datum uiteraard)......


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 10:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Klinkt goed Nagtie !
indien de datum voor mij te doen is zal ik zeker vd partij zijn

Ik zal dan iig een 500w ringflitser meenemen (incl accu,.. nadeel is dat enkel de ringflitser daarop kan )
en wellicht als ik nog een keer wat geld over heb dat ik een losse accu aanschaf waar dan weer softboxen/beautydishes op kunnen ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 10:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 327
Woonplaats: hellevoetsluis
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Is het ook niet een idee om iets te huren? Ik ben hier niet bekend mee, maar ik weet dat er mogelijkheden voor bestaan....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 11:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Op zich zijn er best wat plaatsen waar gewoon stroom is. Buiten zul je toch vooral werken met reflectie dingen.

Jah we kunnen zo ie zo accu's huren... en evt een flits setje of zo.
Maar alles is afhankelijk van wie er mee gaat, en wat voor budget mensen hebben.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 18:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1050
Woonplaats: Breda
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Zo'n dagen zijn echt heel leerzaam, klinkt als een heel goed idee! Zou graag van de partij zijn als de datum schikt enzo. Goed initiatief :upc

Haha, maar studentenbudget, als we het over budgetten hebben :P


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 20:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1290
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ooeefff, ik had graag mee willen doen, ware het niet dat ik écht een beetje te ver woon... (Angola)! Maar als het er van jullie van komt dan wens ik jullie alvast heel veel succes en ik kijk uit naar de resultaten hier!!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 21:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1818
Woonplaats: Hoedekenskerke
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Eus schreef:
Ooeefff, ik had graag mee willen doen, ware het niet dat ik écht een beetje te ver woon... (Angola)! Maar als het er van jullie van komt dan wens ik jullie alvast heel veel succes en ik kijk uit naar de resultaten hier!!


Ook een mooie plek voor een shoot :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 21:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 77
Woonplaats: Loon op Zand
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuk initiatief. Ik heb belangstelling en houd dit topic in de gaten voor verdere info.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009 22:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Er zijn nu 6 mensen met interesse.. niet heel slecht denk ik.
DWA en Andre hadden jullie ook interesse.. of gewoon gereageerd..
Groet Niels


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 15 jun 2009 09:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Dat lijkt me heel leuk!
Hangt er voor mij af waar en wanneer?
Ik heb wel 2 studioflitsers met softboxen, reflectiescherm in 5 kleuren e.d. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 15 jun 2009 20:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 11
Woonplaats: Roosendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Oh dit heb ik ook een keer gedaan, met een klein groepje amateurfotografen/-en modellen van hyves. Pakte goed uit..

Ik heb in ieder geval interesse, houd dit topic wel in de gaten!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 15 jun 2009 20:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
de bedoeling is in het midden van het land... ik zal later even contact met cinemovie opnemen... want zijn idee is niet verkeerd! Harderwijk is vanuit Groningen denk ik een gunstig midden van Nederland... Er zitten overigens best veel camping en hotels voor mensen die er een weekendje van willen maken!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 15 jun 2009 21:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 15 jun 2009 21:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
we zitten nu op 8 waarbij 9 als de kosten te doen zijn.
ik heb cinemovie even een berichtje gestuurd over zijn voorstel, en de kosten daarvan...

Ik wil de modellen en visagisten het liefst op TF/cd basis doen... dat houdt in dat je dus na de shoot voor de modellen die je hebt geschoten een cd moet maken... maar er komt nog een contract voor de hele dag, waar hopelijk iedereen zich dan in kan vinden.
Groet Niels


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 15 jun 2009 22:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Accu's huren is een dure bezigheid volgens mij.
In ieder geval is er vaak een grote borgsom van 100-en euro's.

Wellicht is het handig om in setjes van 2 tot 4 personen te werken omdat het anders rommelig word.
Kan altijd even wisselen natuurlijk ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed