Het is 27 apr 2024 06:07

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Auteur Modellen dag interesse peiling.
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 15 jun 2009 23:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Euhm jah...
Ik hoop gewoon op heel mooi weer!
Ik had in gedachte om fotografen met zijn 2en aan de slag te laten gaan. En ik wil zo min mogelijk mensen aan elkaar koppelen want stel je nu voor dat de fotograaf naast je een model hebt waar jij waanzinnige ideeen mee hebt.. en je zit vast aan elkaar, dan krijg je rare situaties met ruilen en zo.
We kunnen natuurlijk 2 shoots vast stellen en de rest vrij laten of zo...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 15 jun 2009 23:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Als je TFCD wilt dan zal je de modellen ook moeten vragen wat ze willen :)

Als ze alleen maar mooi mogen zijn omdat wij willen oefenen zal daar ook snel een vergoeding voor gevraagd worden.

Het doel zal toch een beetje zijn dat zowel fotograaf als model er mooie foto's aan overhouden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 00:26 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Lijkt mij ook wel wat hoor. Ik kan(moet) nog genoeg leren op dat gebied vandaar.
Ligt alleen aan de datum of ik kan natuurlijk. En wat de kosten gaan worden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 13:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo

de practische invulling kunnen we natuurlijk pas echt gaan doen wanneer we een datum hebben.
Daarom wil ik even gaan inventariseren op welke zaterdagen en zondagen iedereen kan in Augustus en september.
Je kunt dat het beste naar mij Pb'en.

Aan de hand daarvan kan ik dan modellen gaan zoeken die daar in de buurt wonen. Dat scheelt reiskosten vergoeden (willen ze toch meestal wel) We doen het op TFP dat betekend voor het model dat zij ook iets te vertellen heeft over wat ze graag op de foto wilt. voor de fotograaf dat die ook iets moet presteren.
Ik kies er daarom voor om wel serieuse modellen uit te kiezen maar met weinig ervaring, die zijn sneller tevreden. Wat overigens nog steeds betekend dat ze goed werk verdienen.
Om practische en leerzame redenen dacht ik er aan om de fotografen in 2 tallen met 1 of 2 modellen te laten werken.
Zo kun je van elkaar leren.
Ik twijfel er over om bij de 2tallen te kijken naar ervaring, en dat ik mensen die dit al langer doen bij mensen die dit nog nooit gedaan heb ga zetten. Dat heeft het voordeel dat de onervaren mensen snel veel kunnen leren, en dat elk koppel wel mooie plaatjes maakt. Maar voor de ervaren fotograaf kan dit betekenen dat zijn dag in het teken komt te staan van uitleggen en zelf zijn plezier verliest.

Mijn idee nu is om en een zaaltje en hotelkamer te reserveren bij het hotel waar Cinemovie werkt. Ik weet niet of hij nog een goede deal kan organiseren, maar uitgaande van 10 mensen kosten die 2 ruimtes zonder de eventuele deal van Cinemovie 12 euro per persoon (als wij het over het zelde hotel hebben, al is Hulshorst 10 huizen groot dus die kans is wel aanwezig)
Ik wil dan een lekkere lunch zelf organiseren (of Cinemovie moet iets beters kunnen regelen) die moet natuurlijk ook voor de modellen en visa's zijn. Dacht daar ongeveer 5 euro voor te rekenen.
Dan moeten de visa's nog betaald worden, ik probeer natuurlijk ook hier mensen te vinden die op TFP willen werken, maar dat is lastig, omdat het voor hun vaak werk is en geen hobby, maar wie weet. Vaak vragen zij zo ie zo reiskosten vergoeding. maar ook dat is goed te delen als we met genoeg mensen zijn.

Wat ik zou kunnen doen, is de ochtend beginnen met een workshop, hiervoor zal ik dan een fotograaf moeten zoeken (heb er 1 in gedachte) die wat wil doen.. hier zal dan alleen extra voor betaald worden.
De vraag is dan wat het men waard is zo'n dag met van alles erop en eraan.

Ik denk dat als je dit alles wilt realiseren je toch wel iets van 50 de man kwijt ben. Ik vind dat voor zo'n dag met eten en drinken en workshop en ruimtes goed te doen. Maar wat vinden jullie.

Willen jullie daarom mij een pb sturen met julie uiterlijke budget, en dagen dat jullie in augustus en september kunnen, en natuurlijk of jullie een workshop zien zitten. Dan maak ik daar even een schema van!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 13:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
50 eurie vind ik ook wel goed te doen hoor. Als je een workshop zou volgen bij een fotograaf etc red je het daar al echt niet mee.

Het plan van 2 personen (fotografen) vind ik ook een goed plan.

Misschien een idee om eens in de vrienden en familiekring te kijken of je geen modellen weet etc. Helaas ken in niemand die geschikt is daarvoor helaas. Maar misschien kennen anderen wel iemand die het zelf leuk vind en waarvan je ook weet dat die een goede "fotokop" heeft zeg maar, en het een keer leuk vind om mooie foto van haar te laten maken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 14:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 188
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
ik lees even met interesse mee, ligt eraan wanneer het is en hoe ik me dan voel.

hoeveel modellen ga je verzorgen?

ergens vind ik het geen probleem om samen te leggen voor de reiskosten van de modellen, maar voor het eten/drinken, heb ik zoiets kunnen zij ook zelf betalen (moeten wij ook).
Het idee van hen vrij te houden omdat wij foto's mogen maken vind ik een beetje ver gaan, aangezien zij er wel foto's voor in hun portfolio aan overhouden

Een workshop hoeft voor mij er niet bij, k ben liever bezig, en besteed de tijd daaraan.

mijn 2 centjes


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 14:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Voor zover ik weet is dat wel redelijk normaal dat modellen in principe mee lunchen. Wanneer zij namelijk moeten betalen voor een shoot zeggen ze vaak doe maar een ander... en dan moet je heel wat meer betalen dan een lunch.
Doordat ik mensen daar in de omgeving zoek die serieus bezig zijn met dit als hobby heb je weinig tot geen reiskosten. Modellen die serieus er mee bezig zijn maar weinig ervaring zijn vaak toch makkelijker te sturen dan de buurvrouw met die mooie ogen! Dat komt omdat zij vaak ook bezig zijn met gezichten, foto's bekijken en zo. Uiteraard heb je wel eens geluk met je buurvrouw..

Voor de datum, kun jij mij het beste even de data mailen dat je kan, dan ga ik kijken of ik een datum kan vinden waar iedereen kan.
Dus graag even pbén dan heb ik alles daar paraat.

Het hoeveel modellen hangt samen met de hoeveelheid fotografen. Ik dacht 3/4 model per fotograaf.
Dus 1 a 2 modellen per koppel, dan kun je volgens mij leuke dingen doen met modellen alleen, samen, en afwisselen.
Ik wil dat allemaal zo los mogelijk doen. Dus dat we vooral niet vooraf gaan bepalen wie met welke modellen waar gaat zijn. Misschien maak ik een indeling voor het eerste uur, daarna is het gewoon overleggen bekijken met het model wat die wil wat jij wilt en of je daarmee een overeenstemming bereikt
Ik denk dat het leuk is om een uurtje vooraf wat theorie te volgen, die gericht is op de praktijk, om daarna de fotograaf te vragen eens bij de mensen langs te lopen als ze bezig zijn...
De vraag is natuurlijk of die daar zin in heeft.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 14:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
maar ik heb dus eerst de gegevens nodig voordat ik iets kan organiseren, dus graag....
je data dat je kan, je budget, en of je een workshop en evt begeleiding leuk zou vinden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 15:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nagtie schreef:
. Modellen die serieus er mee bezig zijn maar weinig ervaring zijn vaak toch makkelijker te sturen dan de buurvrouw met die mooie ogen! Dat komt omdat zij vaak ook bezig zijn met gezichten, foto's bekijken en zo. Uiteraard heb je wel eens geluk met je buurvrouw..


Een leuke buurvrouw is inderdaad ook niet verkeerd hoor. Alleen dat geluk heb ik helaas niet :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 15:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik wel, maar weet niet of zij nu zo geschikt als model. Goed model staan (zeker zo lang) is eigenlijk ook een vak hoor. Model zijn is echt niet zo makkelijk als men denkt.

maar euhm stuur je even wanneer je denkt te kunnen?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 15:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik moet eigenlijk aan school werken, daarom ben ik blij met dit topic, heb ik voor mij zelf een goede smoes.

Aan workshop kan ik het volgende regelen voor echt een bizarre lagen prijs!
Op die dag zou er een fotograaf komen die in een uurtje wat theorie stopt, hem kennende met de nodige praktijk voorbeelden.
Na dat uur gaan we aan de slag dan kan hij nog bij iedereen langs gaan om daar indivdueel wat aandacht te geven. Voor Zo iets begint normaal bij 50 tot 150 euro per persoon als je dit regulier regelt. Uit sympathieke overwegingen wil deze fotograaf het komen doen voor 150 euro totaal. met 10 mensen zit je dan op 15 euro. en dan weet je haast zeker dat de dag leerzaam is.
Als we snel met een datum komen dan kan hij ook nog een gratis visagist mee nemen die alleen reiskosten vergoeding wil, maar aangezien die met hem mee rijdt en in dat bedrag al 25 euro reiskosten is gerekend, is ze dus gratis.

Ik denk een leuke aanvulling op de dag niet?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 16:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Goed bezig Nagtie :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 16:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
dank je!
Ik hoop dat de meeste er zo over denken, dat ik die man niet voor niets een offerte heb laten maken haha. Heb ik al eens eerder gehad, dat voor mij is gaan rekenen en doen, en regelen, maar toen kon dat ook niet door gaan...

Maar goed ik ben zelf al een paar keer klant geweest, en mijn vader heb ik er eens heen gestuurd dus dat maakt denk ook dat die nu zo schappelijk is!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 16:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1050
Woonplaats: Breda
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
So dat klinkt niet verkeerd nagtie! :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 16:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Belangrijk daarbij is dan dus wel dat ik snel te horen krijg wanneer wie kan. Van vin1 heb ik het nu binnen.
Ik zal waarschijnlijk mensen moeten teleurstellen want hoe groot is de kans dat er 10 mensen of meer op 1 en dezelfde dag niets gepland hebben. Als is eind augustus/september nog ver weg!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 16:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zolang de datum minimaal 3 weken van te voren bekend is kan ik altijd wel wat regelen ,... dus count me in :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 17:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 188
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Nagtie schreef:
Ik wel, maar weet niet of zij nu zo geschikt als model. Goed model staan (zeker zo lang) is eigenlijk ook een vak hoor. Model zijn is echt niet zo makkelijk als men denkt.

maar euhm stuur je even wanneer je denkt te kunnen?

ik kan je nu niets sturen, zit met een whiplash thuis en kan totaal niet in de toekomst kijken hoe ik wakker word op die dag en of ik iets kan doen.

de modellen waar ik tot nu toe mee gewerkt hebben waren t met mij eens over de kosten van het eten. maar goed dat is mijn ervaring, en breed heb ik t niet dat ik veel neer kan leggen voor zo'n dag.


Laatst bijgewerkt door Ynske op 16 jun 2009 17:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 17:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
nee nah jah we gaan de kosten zo laag mogelijk maken....
maar we kunnen het eigenlijk pas echt concreet maken als we een dag hebben, en modellen....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 17:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6153
Woonplaats: Soest
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Zodra ik mijn rooster heb voor juli/augustus hoor je van me.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Modellen dag interesse peiling.
BerichtGeplaatst: 16 jun 2009 20:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
oke ik wacht het af!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed