Het is 11 mei 2024 04:47

Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende


Auteur Modellendag informatie
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 24 aug 2009 01:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nieuwe website is in de maak Niels, ben druk aan 't stoeien met flash e.d. :D
evt kan ze voorlopig hier onder mijn naam wat rondkijken of op m'n pas aangemaakte profiel op dutchheaven onder MvH uit drunen ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 24 aug 2009 21:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb geen nieuwe website helaas. Alleen een oude van 3 jaar geleden die nooit aangepast is met nieuw fotomateriaal. Staan ook hoofdzakelijk bruidsparen op.
Ik zelf heb nog geen modellen ervaring, alleen kinderen in mijn studio gehad.

Ik hou er trouwens ook wel van om naar buiten te gaan hoor.
Verder heb ik niet zo veel ideeen om uit te voeren :blush
Ik zie wel hoe het loopt. Meestal gaat het bij mij vanzelf wel....(hoop ik)

Voor mij hangt het ook af van het model of ik daar iets in zie wat ik er uit wil halen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 00:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vin1 schreef:

Ik hou er trouwens ook wel van om naar buiten te gaan hoor.
Verder heb ik niet zo veel ideeen om uit te voeren :blush
Ik zie wel hoe het loopt. Meestal gaat het bij mij vanzelf wel....(hoop ik)

Voor mij hangt het ook af van het model of ik daar iets in zie wat ik er uit wil halen.


Er zijn wat tips van buiten locaties, ik kom daar al een tijdje regelmatig het model samantha komt ook al jaren in de omgeving en Lubbert woont er heel dicht in de buurt!
De omgeving is zeer divers, mooie oude plaatsjes, water, bos, weides en noem maar op! Dus bij goed weer is er voor ieder wat wils! De verwachting is wel aardig, alleen vrij koud.

Ik heb nu ook nog niet direct ideeen, maar juist om het een creatief proces te houden, is het denk ik goed om in groepjes te werken, en daarbij de modellen nog niet vast te leggen, want ik kan wel zeggen, piet en klaas werken met truus daar en daar. Dan is het crea proces verstoord, misschiern vind jij truus wel helemaal niks, of is die locatie niet iets waar je iets mee kan.

Een visa wees mij er wel op dat modellen vaak steeds bij gepoederd moeten worden, het is daarom denk ik goed om met 2 groepjes naar een locatie in bij elkaar in de buurt te blijven zodat de visa 2 of 3 modellen kan bij houden.

Het zal ook voorkomen dat je met 2 fotografen naar een locatie gaat, daar 2 modellen mee naar toe neemt, (er zijn meer modellen dan groepjes als ze allemaal komen) en elkaar amper ziet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 19:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
h


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 25 aug 2009 23:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo
Even een probleempje waar Vin mij op wees, waar ik niet aan had gedacht.

Er is gevraagd om wat apparatuur mee te nemen, ik neem wat ik heb mee, andere nemen andere dingen mee. Maar hoe doen we dit als het fout gaat.
Er is een kleine kans, maar het kan kapot gaan, doordat iemand het laat vallen?

Ik stel aan dat het gebruik op risico van de gebruiker is. Dat eventuele schade voor kosten komen van die gebruiker. Het gaat dan niet om slijtage, of kapotte lampjes.
Dit komt in het contract want ook een visagist kan te enthousiast richting het model huppelen!

Dit is mijn voorstel, nadeel is wel dat je als fotograaf niet heel erg keuze hebt om het te gebruiken!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 26 aug 2009 00:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3352
Woonplaats: Harderwijk (Hierden)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ik vind dat je duidelijk moet afspreken voor je iets uitleend dat je de schade laat dekken op je W.A. verzekering..
lijkt me vanzelf sprekend. Ik ben zuinig op mijn spullen dus ik vind het al heel aardig dat de spullen beschikbaar worden gesteld.. dus zie ik het als vanzelfsprekend mocht er iets perongeluk kapot gaan dan moet de schade netjes worden afgewikkeld.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 26 aug 2009 07:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 221
Woonplaats: Westland
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik ben ook heel zuinig op m'n spullen en heb ook echt getwijfeld of ik ze wel aan een ander beschikbaar stel. Het zou zelfs nog zo kunnen zijn dat ik er bij blijf (al is 't maar om uitleg te geven in geval van de flitsers). Dat geldt uiteraard niet voor een reflectieschermpje ofzo. En ik denk dat de meeste fotografen zuinig op hun spullen zijn, dus het zal wel meevallen :)

Als iemand iets kapot maakt wat ie van mij gebruikt, ga ik er van uit dat diegene dat aan mij vergoed. Of dat uit de eigen portemonnee komt of van een verzekering, is voor mij dan niet belangrijk. Of iemand daar wel of niet voor is verzekerd, doet voor mij niet ter zake. Men is nog wel eens in de veronderstelling dat als men er niet voor verzekerd is, dat men er dan ook niet voor aanpsrakelijk is. Dat zijn dus 2 verschillende dingen. (ik draaf een beetje door, maar heb jaren in de verzekeringsbranche gewerkt, dus weer er nog wat van :) )

Zonder heel technisch te worden, als je iets van een ander leent (wat hier dan het geval is) dan is dat over het algemeen niet zomaar gedekt op je WA verzekering of met een eigen risico. Dat geldt natuurlijk niet als je in het voorbijlopen iets omstoot.

Nagtie schreef:
Dit is mijn voorstel, nadeel is wel dat je als fotograaf niet heel erg keuze hebt om het te gebruiken!

Deze zin snap ik niet? Wat bedoel je daarmee?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 26 aug 2009 10:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het zal allemaal ook wel meevallen met schade etc.
Maar goed, kan altijd gebeuren. Dan is het toch wel fijn als iedereen er van te voren van weet dat dit wel voor kosten komt voor de gene die schade maakt. Er doet zich alleen wel een probleem voor als iets stuk gaat en niet duidelijk is wie nu de schuldige is, maar dat is een ander verhaal....
En wat internEd zegt, het is eigenlijk wel het beste om bij je spullen te blijven. Dan heb je er zelf ook zicht op. Dat beperkt helaas wel je vrijheid omdat je het beste bij je eigen set kan blijven....

Ik twijfel daarom ook of ik mijn studiospullen mee zal nemen, vandaar de vraag.
Heeft een hoop centjes gekost, en ik ben er zuinig op en wil niet risico lopen om schade te krijgen.

Nogmaals, misschien draaf ik wel een beetje door met alle senarios, maar ja, ik ben er nu eenmaal blij mee en zuinig op.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 26 aug 2009 11:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb een vernieuwd contract op gesteld.
Ik heb de schade er in opgenomen! Daarin staat dat bij schade de dader er voor verantwoordelijk is! je zult ook moet proberen zo min mogelijk met de spullen te gaan zeulen. Dat gaat ook niet continu, maar ik zet mijn setje in een kamer of in de grote zaal als studio. Dan kan dat daar blijven.

Mijn lamp is al eens boven op een model gevallen, behalve een verbogen softbox stang is het nog prima!

Ik heb de materialen van een ieder genoemd, want als je de koffer van de visagie omstoot kan dat ook desastreus zijn!

Ed wat ik bedoel met de zin is. Dat als je in de hotelkamer wilt werken je wel een flits set nodig hebt, als je die niet hebt zul je die dus moeten gebruiken van een ander. Mijn zin is dus zoals zo vaak wat kort door de bocht..


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 26 aug 2009 11:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoeveel ruimtes hebben we voor de shoots ter beschikking en wat is de afmeting van deze ruimtes?
Zijn deze leeg of niet? Witte muren die als achtergrond kunnen dienen of niet?
Ik las namelijk wel over hotelkamers, maar dat lijkt met toch wat lastiger omdat die kamers altijd piep klein zijn en je ook dan statieven kwijt moet kunnen met lampen etc.
Heb er geen ervaring mee, vandaar de vragen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 26 aug 2009 11:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 327
Woonplaats: hellevoetsluis
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik kan 1 flitser met softbox meenemen, alleen...........dit klinkt echt heel onaardig, maar daar wil zelf mee werken deze dag, dus de fotografen die mij bij in de buurt fotograferen mogen hem best gebruiken (inderdaad onder de voorwaarde die hier eerder genoemd zijn). Zo heeft iedereen er een beetje plezier nog van toch?
ALLEEN.............kan iemand mij die dag helpen met mijn softbox in elkaar zetten en uit elkaar aan het einde? Want dat lukt me dus niet en aangezien we een auto vol meiden hebben, en een achterbak vol tassen kleding van de modellen, moet hij klein mee.........


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 26 aug 2009 13:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zelf heb ik 3 studioflitskoppen van 600w met statief.
2 x softbox en 2 x paraplu


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 26 aug 2009 14:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Euhm er wordren heel veel hotels shoots gedaan! Je kan makkelijk met je licht in de kamer, alleen is die kamer dan dus het decor! Voor glamour, en lingerie ideaal.

Ik heb mijn achtergronden mee, dus met de andere ruimtes hebben we dan niks te maken.

Er zijn nu zeker 2 ruimtes zoals cinemovie al schreef, 1 voor omkleden en opmaken, 1 die wordt ingericht als studio. Op de dag zelf kijk Cinemovie of er kamers leeg staan die wij kunnen gebruiken.

Verder wordt het ws schitterend weer dus wie wil er binnen werken?

Ik heb 3x 150 watt met 2 softboxen paraplu's snoot, kleuren filters, en een dish (zelf bouw) Daarnaast neem ik een achtergond steun met wat rollen papier, en doeken!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 26 aug 2009 15:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 327
Woonplaats: hellevoetsluis
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Al iemand die die dag mijn softbox in elkaar kan zetten (lukt me zelf echt niet schaam schaam)......


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 26 aug 2009 15:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
vast wel!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 27 aug 2009 13:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 327
Woonplaats: hellevoetsluis
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Niels, nam jij nou ook een laptop en brander mee zodat we tussendoor kunnen branden?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 27 aug 2009 21:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik neem mijn laptop mee, daar zit een brander op! Als je een externe harde schijf hebt is dat handiger!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 27 aug 2009 21:19 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 3650
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
brander is het probleem lijkt mij niet, kijk wel even wie er schijfjes mee neemt want Niels kennende heeft hij niet zoveel van die lege dingetjes liggen ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 27 aug 2009 22:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ik vind ook niet dat ik daar aan hoef te denken! Ik heb wel wat cd-roms, maar dvd's heb ik niet!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 27 aug 2009 22:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wil je gelijk alle foto's daar al op CD zetten en aan de modellen meegeven?
Niet eerst de slechte weggooien en de mooie even uit RAW omzetten en eventueel iets corrigeren voor het mooie?

Ik heb gewoon genoeg geheugenkaartjes om te schieten en zet het thuis wel op de PC.
Eventueel heb ik ook een labtop, alleen nogmaals ik zie de meerwaarde er niet zo van in?

Zie ik iets over het hoofd?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed