Het is 27 apr 2024 06:37

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende


Auteur Modellendag informatie
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 15:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 77
Woonplaats: Loon op Zand
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ook done.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 17:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Okee!
Als ik alle mail adressen heb zal ik het contract achtig iets door sturen!
Al wil ik hem eigenlijk nog wel even laten na kijken door een fotograaf die vaker met contracten werkt! Iemand??


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 17:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 221
Woonplaats: Westland
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Je mag ook mijn contract gebruiken. Die heb ik samengesteld uit verschillende andere die ik links en rechts heb gevonden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 18:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb deze samengesteld uit het contract dat ik normaal gebruik.
Dus wat dat beterft zal het wel goed zijn denk ik!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 18:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 221
Woonplaats: Westland
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Je mag 'm sturen hoor. Ik wil 'r wel even naar kijken voor de zekerheid.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 18:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
is onderweg!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 20:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Je hoeft je mail adres niet meer door te geven! Wel staat er in de openingspost nu een overeenkomst. Klik even op het plaatje.
Als je iemand die hier niet zo vaak komt hebt ingebracht of een model, wil je deze overeenkomst dan ook aan deze geven! zodat iedereen deze invult.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 10:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Even over het contract. Zo juist ontvangen, bedankt daarvoor.
Het is niet echt pro fotograaf gericht, maar dat zal wel normaal zijn, daar heb ik niet zo veel verstand van nog. Ik heb nog niet met modellen gewerkt, vandaar.

Wel een vraagje over het aanleveren van de foto's naar de modellen en visagisten toe.
Kan dit niet gewoon via een site als oypo.nl bijv. Een download tegen kostprijs kost dan 0,10 cent. Daar valt toch over heen te komen voor de betrokken partijen?
werkt voor iedereen ook makkelijker?

Dan kan je als fotograaf gewoon de foto's met een wachtwoord online zetten en hoef je niet 10 of ....... DVD's te maken en te versturen. Is maar een praktisch idee hoor?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 10:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Volgens mij staat in het contract dat je daarvoor kan kiezen. Een download bestand wordt dat genoemd. Wanneer modellen er voor kiezen om op eigen kosten en zo naar jou toe te komen lijkt het mij persoonlijk niet eerlijk als je ze laat betalen voor de foto's! Ook modellen hebben hun kosten, reiskosten, kleding kosten (want serieuze modellen zorgen dat ze een gevarieerde garderobe hebben, met kleding die goed bruikbaar is voor een shoot. Ik ken Oypo niet, maar het lijkt mij dat iedereen daar de foto's kan zien en downloaden? dat lijkt mij niet de bedoeling, want deze plaatjes zijn alleen bedoeld voor fotograaf, model. En om ze te tonen in je portfolio en daar voor bedoelde websites.
Wanneer je een model betaald voor haar diensten, dan kun je overwegen geld te vragen voor de foto's.

Ik werk zelf het liefste met cd's deze kosten mij met versturen en zo zo'n 1,30 vind ik prima!


Op het moment dat je op TFP basis werkt op een dag als deze kun je het simpel weg niet voor commerciele doeleinde gaan gebruiken! Want in dat geval zegt het model, okee, maar dat gaat je kosten vriend!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 10:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Er is een fout in het contract geslopen, want 2 maanden de tijd hebben en dan 31 augustus af hebben is onmogelijk! Om Mendel niet gek te maken en het hem nog eens te laat uploaden, laat ik dat voor nu zo!
Op de dag zelf zal het wel kloppend zijn! We maken dan 1 contract dat ik later in scan, en naar jullie zal mailen! Zodat het ook voor jullie bruikbaar is.

De gegevens van de modellen zal ik als een boekje maken voor alle fotografen, zodat ze van uit die gegevens kunnen kijken met wie en hoe ze willen werken!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 10:35 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 3650
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
megaupload kan ook, is nog gratis ook.

wachtwoord kan altijd op ingepakte bestanden...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 10:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vioto schreef:
megaupload kan ook, is nog gratis ook.

wachtwoord kan altijd op ingepakte bestanden...


Als het lid worden gratis is en je er een wachtwoord op kan zetten, dan is dat ook een idee inderdaad.


Laatst bijgewerkt door Vin1 op 02 jul 2009 11:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 10:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nagtie schreef:
Volgens mij staat in het contract dat je daarvoor kan kiezen. Een download bestand wordt dat genoemd. Wanneer modellen er voor kiezen om op eigen kosten en zo naar jou toe te komen lijkt het mij persoonlijk niet eerlijk als je ze laat betalen voor de foto's! Ook modellen hebben hun kosten, reiskosten, kleding kosten (want serieuze modellen zorgen dat ze een gevarieerde garderobe hebben, met kleding die goed bruikbaar is voor een shoot. Ik ken Oypo niet, maar het lijkt mij dat iedereen daar de foto's kan zien en downloaden? dat lijkt mij niet de bedoeling, want deze plaatjes zijn alleen bedoeld voor fotograaf, model. En om ze te tonen in je portfolio en daar voor bedoelde websites.
Wanneer je een model betaald voor haar diensten, dan kun je overwegen geld te vragen voor de foto's.

Ik werk zelf het liefste met cd's deze kosten mij met versturen en zo zo'n 1,30 vind ik prima!


Op het moment dat je op TFP basis werkt op een dag als deze kun je het simpel weg niet voor commerciele doeleinde gaan gebruiken! Want in dat geval zegt het model, okee, maar dat gaat je kosten vriend!


Bij oypo staan ze ook onder een wachtwoord als je dat wenst. Maar goed Vioto komt al met een oplossing.
Maar over 0,1 per download. Ook wij maken kosten en nog meer kosten behalve reiskosten. Ook wij kopen materialen wat zeker niet onderdoet aan een garderobe.
Verder zijn het geen prof modellen, net als wij geen prof fotografen zijn op dit gebied.
Vandaar dat ik een beetje moeite heb met de stelling. Het is namelijk niet zo dat wij er alleen wijs van worden, maar ook de betrokken partijen.
Maar goed, nogmaals, misschien komt dat omdat ik geen ervaring heb op dat gebied, en nog moet wennen aan het onderschikt zijn van de fotograaf t.o.v. de andere partijen?

Als wij prof modellen moet inhuren kost ons dit geld. Als de modellen die net beginnen of willen beginnen bij een prof fotograaf foto's willen laten maken, kost dit ze ook geld.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 10:57 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 3650
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Vin1 schreef:
Vioto schreef:
megaupload kan ook, is nog gratis ook.

wachtwoord kan altijd op ingepakte bestanden...


Als het lidwoorden gratis is en je er een wachtwoord op kan zetten, dan is dat ook een idee inderdaad.

lid worden? :blink


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 11:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2114
Woonplaats: Nieuw Vennep
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
;) :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 11:26 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
alleen zijn er veel meer veel betere fotografen die deze modellen best wel eens op de foto willen zetten, en dus zit je met een vraag en aanbod vraag.

Je werkt op basis van TFP dat is de deal, en dus zal jij de plaatjes moeten leveren!

Het gaat overigens overal op deze manier, en het is een soort ongeschreven regel dat de fotograaf meer kosten heeft. Er zijn er zelfs bij de kleding voor modellen kopen!

Bij visagisten werkt het weer heel anders want die hebben veelal niets aan het PF werk, en die hebben wel echt flinke kosten, die bij serieuze visa's flink oplopen.

Het zijn overigens niet alleen maar beginnende modellen hoor?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 17:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gewoon sturen Nagtie, zet ik hem er wel op :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 19:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 327
Woonplaats: hellevoetsluis
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Is er ook al meer beken over hoe we daar te werk gaan? Ik kan me iets herinneren van in duo's shooten, maar krijg je dan kans om alle modellen te fotograferen die middag, of maar 1 model?

gr, Eva


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 03 jul 2009 00:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mendel schreef:
Gewoon sturen Nagtie, zet ik hem er wel op :)


Het gaat om 2 keer het woord augustus naar oktober, terwijl in de tekst al duidelijk wordt dat het 2 maanden is. Dus het is geen belangrijke verbetering, en uiteindelijk in het echte echte contract zal dit wel staan!

Wat ik wil Eva is het volgende, ik wil duo's maken daarbij rekening houdend met de ervaring, ik denk dat ik dat uitzoek aan de informatie die ik op het forum krijg. Nu zijn er mensen die best veel ervaring hebben, mensen met een klein beetje ervaring, en mensen die er geen kaas van gegeten hebben. In de duo's ga ik daar rekening mee houden, wat in zal houden dat mensen met helemaal geen ervaring bij bijvoorbeeld Martin komen die wel veel ervaring heeft ( iig meer dan ik) en dat mensen die het al eens gedaan hebben, bij elkaar zullen komen. Uiteraard is zo nu en dan wat ruilen, beetje bij elkaar mee kijken, of met 4 fotografen een locatie gebruiken allemaal toegestaan.

Ik wil voor dat we beginnen steeds afspreken wanneer we weer bij elkaar komen, ik denk aan 1,5 uur per shoot per duo en model. dan kwartiertje, koekje koffie sigaretje en kennis delen. In die tijd probeer je dan gelijk te kijken wat je daarna wilt, en met welke model of modellen. Je regelt dit met elkaar en een visagiste waarvan ik er nu 3 heb!!!! en gaat na 3 kwartier weer aan de slag!
Dus als jij steeds het zelfde model wilt dan kan dat! Al zullen modellen voor PF graag met verschillende fotografen werken, omdat je dan een gevarieerd PF krijgt.

Bovenstaande is mijn voorstel en idee daarbij, wanneer mensen andere/betere ervaringen of ideeen hebben, spui ze hoor, want ik kan in mijn eentje niet alles overzien zeg maar.

Dan is er nog een vraag willen jullie dat ik een grote Externe HD mee neem, en jullie enkele lege dvd's, of nemen jullie allemaal zelf genoeg schijfruimte mee?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Modellendag informatie
BerichtGeplaatst: 03 jul 2009 10:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het geen ik het meeste lastig vond was het vinden van 3 visagisten! Maar deze zijn gevonden!
Dus die zijn rond!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed