Het is 28 maart 2024 10:47



Auteur Bewerking video voor Frans
 Bewerking video voor Frans
BerichtGeplaatst: 12 maart 2018 14:21 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wist even geen betere plaats hiervoor dus vandaar hier.



Hoi Frans ik heb het eindelijk voor elkaar. De video :). u vraagt wij leveren al duurt het soms even. Hopelijk krijg je nu een beter beeld en zie je beter wat ik fout doe of kan verbeteren. Ik begrijp dat je geen tijd en zin hebt om de hele video te bekijken daarom heb ik hem versneld en hieronder een tijdschema gemaakt. Dan nog is het een lange video maar als je er doorheen spoelt denk ik dat het wel duidelijk is.



0:00/0:26: basis in LR
0:50/7:43 blemishes removal (doe ik vaker met clone stamp (evt. tijdens h/f seperation) , maar hier ging het redelijk met de snelle pleister).
7:43/ 8:15 controlle laag
8:15/9:50 meer blemishes removal
9:50/ 10:45 oog aders en wimpers verbetering
11:10/11:42 high frequency seperation (geen gewone blur) met tussenlagen
12:06/15:08 skin sculpting en smoothing
15:08/16:38 skin dodge
16:38/17:29 skin burn
17:29/18:40 kleding dodge en burn (bewust aparte lagen omdat de kleur van de schaduw van de huid en kleding verschillen, ook wil ik controlle over de hoeveelheid.
18:40/19:28 lippen dodge en burn evt. nog verbetering contrast en kleur.
19:29/22:10 oog bewerking. Iris, oogwit, oogzwart, wimpers. (soms voor iris 3 losse lagen met aparte kleuren en blur. soms geheel nieuwe wimpers invoegen of bijtekenen.) in dit geval kort gehouden.
22:16/23:00 wenbrouw. (soms ook bijtekenen)
23:00/23:50 colorgrading. Dit is iedere keer anders. Nu met een simpele verloop laag maar vaker met curves of selectieve kleur en dan meerdere losse lagen voor aparte kleuren in de hooglichten, middentonen en schaduwen voor meer controlle.
23:55/24:28 zwarten wat opliften in dit geval (is naar smaak en keuze) beetje klooien met contrasten en dergelijke tot het idee bereikt is zeg maar.
24:28/ 25:50 Ik wordt in iedere cursus en tutorial gewaarschuwd over het feit dat LR niet meer de lagen opslaat na 4gb dus voor de zekerheid maak ik altijd een test save zodat ik zeker weet dat LR de laatste laag nog ziet. Ik weet niet of dit doormiddel van een update veranderd is in LR, maar just in case doe ik het nog steeds. Hier deed ik dit iets te vroeg want ik was de scherpte laag nog vergeten :(. Dat is best vervelend zoals je ziet duurt het hier 1 minuut en 22 seconden. Vegas versneld deze video 5 keer geloof ik dus ik zit dan best lang te wachten.
25:50/26:05 scherpstelmasker handmatig. En weer opslaan naar lightroom
26:30 nog wat finishing touches in LR (dit kan ook in PS uiteraard, ligt eraan waar ik zin in heb)

Het resultaad hier is anders dan de eerder geplaatste foto op het forum, maar die vond ik persoonlijk mooier.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Bewerking video voor Frans
BerichtGeplaatst: 12 maart 2018 15:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48976
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank je wel. Ga zeker kijken. Laat je horen wat ik er van vind.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ab59 en 5 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed