Het is 20 jul 2025 22:38

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur foto's met verschillende pixel formaten
 foto's met verschillende pixel formaten
BerichtGeplaatst: 23 jun 2010 20:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Je kunt ook niet van iedere gebruiker verwachten dat hij/zij weet wat dpi is en waarom er geresampled moet worden. Wat dat betreft ben ik het eens met Duckie dat deze beroepsgroep (de drukkers dus) de gebruikers daar niet mee moet vermoeien, maar dan moeten ze wel eerst zelf de materie snappen...

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 23 jun 2010 23:49 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
digipieter schreef:
Hallo Wolves en pdm,Het probleem is opgelost. In iedergeval hartelijk bedankt voor het meedenken.

Mooi zo :) En graag gedaan.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2010 23:51 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Hallo jongens, ga eerst even wiki of een boek lezen. Voordat je elkaar met ik geloof dat.... probeert te helpen. :)

Wie doet dat?

BerichtGeplaatst: 24 jun 2010 09:50 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
pdm_fotografie schreef:
duckie schreef:
Hallo jongens, ga eerst even wiki of een boek lezen. Voordat je elkaar met ik geloof dat.... probeert te helpen. :)

Wie doet dat?

Jij oa in de eerste en jouw eerste reactie. :D Dat is geen aanval, maar dit is een veel voorkomend iets. Ik weet nooit de directe uitleg zo ff, maar daarom heb ik die pagina opgeslagen op de compu. Door de drukkers worden deze vragen op gedrongen, terwijl ze zelf niet weten waarom. Dus als iemand een keer groot gaat afdrukken dan komt deze of deze soort van vraag weer voorbij. Echter werd er een redelijk simpele vraag hieraan gerelateerd, namelijk hoe 2 foto's van verschillend formaat even groot afgedrukt konden worden. Dus dat staat los van eenheden per eenheid en hoe groot je die eenheid fysiek maakt met hoeveel eenheden per eenheid :)

Dat is dus gewoon bij het opslaan resizen naar 900x600 en klaar. De verdere uitleg van DPI en PPI vraagt echt iets meer omdat daar echt te veel hocus spocus over verteld wordt en camera makers met eerst 300dpi en nu vrijwel allemaal 72dpi hebben veel fora en gebruikers in discussie oorlogen geleid met welles niettus spelletjes terwijl beide partijen het goed bedoelen maara beide partijen vaak het ook niet helemaal begrijpen.

Ik veel gevallen is het heel goed om te schrijven in een reply dat je zo en zo iets kunt oplossen of ongeveer omdat je een richting geeft. In dit onderwerp is dat meestal niet zo slim.

Ik zeg nogmaals, dat ik het begrijp maar zelf te vermoeiend vind om het 100% kloppend op te slaan in mijn brein, maar ook te gevaarlijk vind om het dan maar even uit te leggen. Vandaar in deze en dus niet alle gevallen deze oplossing. Nog los van het antwoord welke niet gegeven werd in een aantal replies :)

BerichtGeplaatst: 24 jun 2010 10:02 
Lid
Fotografie

Nou ik ken het verhaal over dpi en ppi wel.
Gaf ook in mijn eerste post aan dat dpi niet helemaal mijn ding was, dat is vaak ook een mooie opening voor andere leden om daar dan aanvullingen op te geven (soms heel erg uitgebreide).

Volgens mij hielp ik de TS meer met het resizen en verhoudingen, daar had ik ook PB contact met hem over en is voor hem opgelost. Zo helpen we elkaar waar we kunnen toch?

Wiki en boeken lezen lezen doe ik wel hoor, no worries.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2