Het is 20 jul 2025 04:21

Auteur foto optimaliseren
 foto optimaliseren
BerichtGeplaatst: 04 sep 2010 11:19 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
hallo allemaal,

ik wil graag een foto laten vergroten als prijs voor een wedstrijd op onze kinderboerderij om de jonge lama's een naam te geven. bij de fotoservice van de hema geven ze aan dat het bestand te klein is voor de vergroting. ik heb eens geleerd hoe je een foto kunt optimaliseren bij adobe maar weet het niet meer. kan iemand mij dat vertellen of kan iemand de foto voor mij optimaliseren? hoe kan ik de foto hier tonen in het juiste formaat?

m.v.g.

marja

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 foto optimaliseren
BerichtGeplaatst: 04 sep 2010 11:51 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Blijkbaar kom je hier alleen om je problemen op te lossen.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 foto optimaliseren
BerichtGeplaatst: 04 sep 2010 11:52 
Lid

is dat zo erg dan?

foto optimaliseren
BerichtGeplaatst: 04 sep 2010 12:02 
Lid
Fotografie

Het leven is geven en nemen.

foto optimaliseren
BerichtGeplaatst: 04 sep 2010 12:04 
Lid

waar is dit forum dan voor?

foto optimaliseren
BerichtGeplaatst: 04 sep 2010 13:37 
Lid
Fotografie

Om te geven en te nemen.

foto optimaliseren
BerichtGeplaatst: 04 sep 2010 13:40 
Lid
Fotografie

een forum is een community, waar je jezelfde interesses, passies met gelijkgestemden kan delen..

zelf wat eigen werk laten zien, jezelf voorstellen, beetje foto´s van anderen bekijken en beoordelen, en actief meedoen is hartstikke leuk..(ook voor de overige forumleden)

op diverse fotofora, zie je echter ook het fenomeen ´hit and run´ voorkomen, dwz, even lid worden om iets te koop te zetten, of advies te vragen, en daarna weer in het niets verdwijnen..

ik heb er zelf niet echt zo´n hele grote moeite mee, maar ik kan me wel voorstellen, dat het voor deze en gene niet altijd leuk is, om tijd en moeite te spenderen aan een goed advies, en vervolgens niets meer te horen van een TS of nieuw lid..

als je wilt plaatsen ter beoordeling of in ratjetoe, dan kun je via bd-sizer bv, je bestanden verkleinen tot 900x900 pixels, naverscherpen en je bestandsgrootte kiezen..

voor afdrukken, heb je bd-sizer niet nodig, want je hebt de originele files nodig om af te laten drukken..

ik weet niet welk formaat je in gedachten had?

hoe kleiner je sensor, of hoe minder pixeltjes je camera heeft, des te beperkter wordt de max. afdrukgrootte..

alhoewel, met bv een 3mp oly camedia c-160 kun je nog gemakkelijk afdrukken van 20x30cm laten doen..(er hangt er zelfs eentje van mij, in een of andere gallerie aan de muur, en die is gewoon goed.. ;) )

wil je billboard formaat, dan zul je meer richting de fullframe kanonnen met 24mp of middenformaat-camera´s moeten gaan, wil je je plaatjes nog een beetje netjes houden..

voor ieder wat wils dus..

uploaden kan via meerdere sites.. zelf gebruik ik photobucket..

voor alle overige, zie de forumregeltjes met betrekking tot plaatsen van foto´s..

geef anders ff door, met welk toestel je werkt, de eigenschappen, en wellicht is dan een meer gericht antwoord mogelijk..

groetjes, alex!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 foto optimaliseren
BerichtGeplaatst: 05 sep 2010 03:40 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik ben het met Frans eens dat het ook wel leuk is als je wat meer op het forum doet dan hulp vragen. Je hebt in april een bewerkprobleempje gehad en toen dat verholpen was, heb je niets meer van je laten horen. Nu in september, 5 maanden later, zit je weer dat je een bewerkprobleem en ben je weer terug. Dat is toch jammer. :(

Misschien is het handiger dat je wat bewerktutorials opzoekt op het internet (Youtube is hier o.a. geschikt voor). Dit zijn plaatsen waar je hulp vindt zonder er iets voor terug te hoeven doen, op een forum wordt er toch van je verwacht dat je niet alleen neemt, maar ook geeft. ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp