Vanmorgen een tijd aan de telefoon gezeten met Eizo. Ze hebben mee gekeken op de schermen.
Het probleem is nog niet helder en de meest voor de hand liggende verklaring volgens Eizo is dat het probleem ligt bij Photoshop. Alle profielen kloppen, alles staat ingesteld zoals het zou moeten. Wat ze nog wel veranderd hebben is het profiel in -view-proof setup-. Die stond op kleuren tonen voor print.
Maar, ze constateerden dat er toch iets gebeurd bij het gebruik van beide schermen. Het zou en bug kunnen zijn in Mac of Photoshop.
Wat ik ga doen is mijn Macje mee naar de Macwinkel nemen. Ik ga hem niet achterlaten want er staat teveel info op. Maar ik ga ze vragen of ze alle oude programma's die ik niet meer gebruik, zoals CS6 eraf te halen. En om te controleren of ik alles wat ik zelf verwijdert heb ook echt verwijdert heb. Dan weet ik zeker dat ik dat goed gedaan heb. Dan ga ik adobe helpdesk weer bellen en vragen om CC opnieuw installeren. Al zou dit de tweede keer al zijn omdat er iets fout was met de taal instellingen en de helpdesk dit ook al opgelost heeft. (3 uur aan de telefoon met de helpdesk in India. Blij dat ik goed Engels spreek want de helpdesk bestaat niet in het Nederlands)
Zoooo, zonde van mijn tijd dit. Ik heb alle "goede" spullen maar ben constant bezig met helpdesken en uitzoeken waarom het niet meteen doet wat het moet doen!
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en Frans in het bijzonder voor alle tijd en energie die je erin gestoken hebt om mij te helpen zoeken naar het probleem.