Ahum schreef:
Ik denk dat er een andere toren overheen is geplakt. De schaduw op de toren komt van de andere kant.

.
Eigenlijk is dat wel zo. Dat is de essentie van Generative Fill, namelijk knippen en plakken.
Je knipt een stuk en dan gaat GF op zoek naar een passende invulling en dat wordt nooit 100% origineel.
GF zoekt naar overeenkomstig beeldmateriaal, waarmee het die invulling kan realiseren. Per keer krijg je 3 opties te zien waaruit je kan kiezen.
Als het niet bevalt, kun je opnieuw genereren. Het maximum ligt volgens mij ergens tegen de 60.
Je kan niet aangeven hoe en waaruit GF moet plakken, waardoor je altijd wel afwijkingen gaat krijgen, zoals andere lichtinval en/of perspectief.
Deze techniek staat nog in de kinderschoenen en werkt niet perfect, waardoor handmatige aanpassingen nodig blijven.
Het is nog voor een groot deel trial and error en daarom is het lastig om een eenvoudige workflow te beschrijven.
Eén van de zaken waar je rekening mee moet houden, is dat het invulmateriaal een maximale resolutie heeft van 1024.
Je zult een beeld dus moeten opknippen in stukjes, hoe verschilt van beeld tot beeld.
Ik werk in Photoshop altijd in PSD en vaak in meerdere lijnen A1,2,3 etc, B1,2,3, etc. etc.
Uiteindelijk breng ik met plakken het weer tot één geheel.
Dat laat zich niet simpel vastleggen in een logbestand, zoals bij een meer standaard bewerking nog wel kan.
.
Scheef en met lantaarnpaal kun je hem altijd nog leuk verkopen.
https://pixers.be/fotobehang/kerk-van-breda-in-de-provincie-brabant-nederland-40785032.
.