Het is 29 apr 2024 17:20



Auteur Mooie bewerkingstechnieken
 Mooie bewerkingstechnieken
BerichtGeplaatst: 30 jan 2010 17:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1290
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hoi!

Ik vroeg me af, of jullie een favoriete/geliefde/mooie bewerkingstechnieken kennen.
Bijvoorbeeld: met levels spelen, of ruis toevoegen, painting maken. En dan bedoel ik niet uitsluitend eenmalig een standaard filter van PS op een foto loslaten, want daar is het resultaat doorgaans niet zo heel erg geweldig van volgens mij (of ik doe het gewoon helemaal verkeerd).

En als je een leuke/mooie techniek hebt, zouden jullie daar hier een heel klein Tutje over kunnen maken?

Ik zie soms hele mooie dingen voorbij komen waarvan ik dan echt benieuwd ben hoe dat is gedaan.

Ik ben zelf inmiddels aardig handig met technieken die reeds eerder hier op het forum aan de orde zijn geweest in tuts (zoals dodge en burn, soften, omzetten ZW), maar het lijkt mij leuk om ook weer nieuwe dingen te leren.

Alvast dank en groetjes :foto


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Mooie bewerkingstechnieken
BerichtGeplaatst: 30 jan 2010 17:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3524
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik kan je niet helpen met bijzondere technieken. Zelf weet ik namelijk alleen de basisfotobewerking goed te gebruiken. Wat ik daar wel een erg belangrijk onderdeel van vind, is het gebruik van de functie "Schaduwen/hooglichten" binnen PS. Misschien is dit een tip voor degene die helemaal net beginnen met PS. Je kunt met deze functie heel makkelijk de schaduwen lichter maken en de hooglichten donkerder.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed