Het is 25 mei 2025 18:05

Auteur Peach cartridges voor canon
 Peach cartridges voor canon
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013 01:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Beste Mensen.

Ik wilde hier eens vragen of er mensen zijn die ervaringen hebben met Inktcartridges van het merk Peach in plaats van de duurdere merkeigen exemplaren.
Erg aanlokkelijk vanwege de goedkopere prijs maar wil eerst wat meer ervaringen weten.
Op Google zie ik vrijwel slechts aanbevelingen door aanbieders maar geen neutrale reviews.

Vriendelijke groeten, Johannes.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013 10:37 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik denk dat dit niet eens merkgebonden is, maar meestal kun je toch het best wat meer uitgeven aan de originele cartridges als je je printer in goede conditie wilt houden.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013 10:59 
Lid
Fotografie

Originele cartridges zijn en blijven toch het beste.
Maar dit ligt natuurlijk wel aan waarvoor je je printer gebruikt.

Als je veel foto's afdrukt raad ik je toch aan om gewoon bij de originele te blijven.
Ik zelf heb bij mijn vorige printer altijd een B-merk cartridge gebruikt maar ik merkte wel dat de kwaliteit van het inkt een heel stuk minder was dan de originele.
De kleuren waren niet precies hetzelfde en na een aantal maanden werden de foto's dof van kleur.

Door het gebruik van een B-merk cartridge is mijn vorige printer ook "overleden".
Er was een cartridge leeg en die had ik niet meteen vervangen waardoor mijn printerkop is uitgedroogd.
Ben toen op zoek gegaan op internet naar een oplossing maar kwam ook regelmatig berichten tegen van andere die zeggen dat het komt doordat de inkt van B-merken sneller aankoekt binnen je printer..

Nu bij mijn nieuwe Canon printer gebruik ik gewoon de originele cartridges en hij print nog steeds super :D
Misschien nog een tip. Ik bestel mijn cartridges altijd bij 123inkt.nl
Goedkoper als in de winkel en erg snelle levering :up

Maarja het is en blijft schandalig hoe duur die cartridges zijn. Voor zowat dezelfde prijs koop je een nieuwe printer met cartridges dan dat je ze los gaat kopen :wacko

BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 12:31 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de reacties zover.

Het is intussen gebeurd dat mijn vrouw de cartridges heeft gekocht en geïnstalleerd nietsvermoedend van het feit dat ik hier eerst nog even informatie over aan het inwinnen was.
Maar goed, ze had voor een afspraak wat afdrukken nodig.

Niets meer aan te doen dus, de foto's zien er goed uit moet ik toegeven.
Dan moet ik het verder maar in de gaten houden en iedere week even printen en periodiek de koppen reinigen.

Vriendelijke groeten, Johannes.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp