wat is jullie workflow? van importeren naar pc tot aan eindproduct?
hoe archiveren enzo, meerdere kopiƫn van een foto in andere mappen?
ben benieuwd of het handiger kan. hou van orde maar vind het vaak ook wel gedoe...
ik doe eerst uploaden in map op datum, en geef deze later nog een extra naam nav de meest prominente foto('s) erin, dan meteen wissen wat ik 100% zeker niet ga gebruiken.
dan uitzoeken wat ik te gebruiken vind en dat in map "bewerken" (of meteen bewerken) of meteen in map "verkoop" (of "vakantie x", "uitje x", "familie" etc.) stoppen.
na het bewerken doe ik evt diverse bewerkingen terug in map op datum en eindresultaat in map "verkoop".
foto's in map "verkoop" een naam geven en nog een origineel vd foto met die naam in map "originelen verkoop" plaatsen.
dan sorteerde ik uit de map op datum de (meest bruikbare) foto's nog in mappen op onderwerp. das wel wat dubbel maar kan ik makkelijk foto's vinden als ik even iets zoek wat toch nog bruikbaar is.
en evt. de map op datum na eerste ronde wissen samenvoegen met de meest recente map ervoor. (tegen overvloed aan mappen/bij weinig foto's, alleen zijn foto's dan net wat lastiger te vinden)
als laatste de foto op internet plaatsen waar hij via oypo besteld kan worden en evt. nog op andere site en daarvoor dan eerst een verkleining maken en dan een watermerk erin.
zoiets. dat is de geplande workflow iig. en soms blijft het bij uploaden en wat wissen

heb ik later weer wat te doen
deed eerst niet zoveel aan bewerken dus ik verbeter en orden wat foto's na zo nu en dan.
benieuwd naar jullie werkwijze