Het is 23 apr 2024 08:03



Auteur Mijn webstek......
 Mijn webstek......
BerichtGeplaatst: 29 okt 2011 20:24 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1133
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hij is al een tijdje online maar zag hier de mogelijkheid om reclame te maken :super

Ik wil nu toch wel eens weten wat men van mijn site vind, en dan niet qua foto's maar qua opbouw en navigatie.

Zie: http://www.dicasa.nl

Hij's gewoon gebouwd met Frontpage 2003 en de albums maak ik aan met Porta. Ik heb de site zo eenvoudig mogelijk gehouden zonder toeters en bellen. Uiteraard sta ik open voor verbeteringen en tips.
Van websites bouwen heb ik eigenlijk totaal geen verstand, dit is wat ik met pijn en moeite online heb weten te krijgen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Mijn webstek......
BerichtGeplaatst: 29 okt 2011 20:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1301
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mijn gedachtegang tijdens het surfen over jouw site;
Ik ga naar portfolio en klik een foto aan. Prima. Ik zie een pijltje staan onder de fotootjes en denk "wat zou dat pijltje doen?" oohja..ok. Ik krijg meer foto's te zien.
Hee ik ga met de muis over de foto en ik zie een pijltje opkomen. Als ik niet met de muis daarover was gegaan zie ik geen pijltje en blijf ik foto's kiezen aan de linkerkant in de hokjes.
Het contactformulier met Mozilla (andere browser dan explorer) ziet er uit als 3 witte balkjes zonder tekst. Daar kan ik wat invullen maar geen idee wat. Het grote witte vlak is natuurlijk voor de tekst. Explorer is altijd beter met formulieren dus dat zal niet echt Mozilla compatible zijn dan.

Webshop. Ik gooide als test een foto in de winkelwagen. Het is dat het rode zinnetje me vertelde dat ik ze kon nabestellen want de eerste gedachtegolf zei me "ja en nu??" totdat ik het kleine rode zinnetje zag en ik dacht O deze kan ik natuurlijk aanklikken en bestellen.
Graag zie ik wat duidelijker dat ik "deze foto's kan bestellen".
En dan gooide ik er één als proef in het winkelwagentje want ik zag verder geen gegevens over een foto verschijnen en na het gooien in het wagentje- nog niet-. Hoe groot word de foto? Meer info dus.
AHAA ik klik op besteloverzicht en daar komt het.

Klik ik de links aan staat heel lelijk links in beeld het woordje "links" te zweven....= overbodig.
Net als bij Info overigens. En bij portfolio.

Was leuk om te doen en graag gedaan :)

Verder is alles heel nuchter en strak.


Laatst bijgewerkt door Peteralexander op 29 okt 2011 20:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mijn webstek......
BerichtGeplaatst: 29 okt 2011 20:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49097
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
keek op mijn ipad. daar kan geen flashplayer op draaien. fijn dat je dus ook een html versie hebt.
vanuit je webshop is er geen ( of geen duidelijke) weg terug naar je site.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mijn webstek......
BerichtGeplaatst: 29 okt 2011 20:58 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1133
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Peteralexander schreef:
Mijn gedachtegang tijdens het surfen over jouw site;
Ik ga naar portfolio en klik een foto aan. Prima. Ik zie een pijltje staan onder de fotootjes en denk "wat zou dat pijltje doen?" oohja..ok. Ik krijg meer foto's te zien.
Hee ik ga met de muis over de foto en ik zie een pijltje opkomen. Als ik niet met de muis daarover was gegaan zie ik geen pijltje en blijf ik foto's kiezen aan de linkerkant in de hokjes.
Het contactformulier met Mozilla (andere browser dan explorer) ziet er uit als 3 witte balkjes zonder tekst. Daar kan ik wat invullen maar geen idee wat. Het grote witte vlak is natuurlijk voor de tekst. Explorer is altijd beter met formulieren dus dat zal niet echt Mozilla compatible zijn dan.

Webshop. Ik gooide als test een foto in de winkelwagen. Het is dat het rode zinnetje me vertelde dat ik ze kon nabestellen want de eerste gedachtegolf zei me "ja en nu??" totdat ik het kleine rode zinnetje zag en ik dacht O deze kan ik natuurlijk aanklikken en bestellen.
Graag zie ik wat duidelijker dat ik "deze foto's kan bestellen".
En dan gooide ik er één als proef in het winkelwagentje want ik zag verder geen gegevens over een foto verschijnen en na het gooien in het wagentje- nog niet-. Hoe groot word de foto? Meer info dus.
AHAA ik klik op besteloverzicht en daar komt het.

Klik ik de links aan staat heel lelijk links in beeld het woordje "links" te zweven....= overbodig.
Net als bij Info overigens. En bij portfolio.

Was leuk om te doen en graag gedaan :)

Verder is alles heel nuchter en strak.


Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik ga hier wel grotendeels in mee.

Alleen zie ik zelf wel in Mozilla alle teksten staan voor de witte vakken op het contact-formulier.
Welke versie gebruik je?

Aan de webshop kan ik zelf niet veel veranderen helaas, dit is standaard wat Oypo me bied.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mijn webstek......
BerichtGeplaatst: 29 okt 2011 21:00 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1133
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans schreef:
keek op mijn ipad. daar kan geen flashplayer op draaien. fijn dat je dus ook een html versie hebt.
vanuit je webshop is er geen ( of geen duidelijke) weg terug naar je site.


Als je de webshop opent kun je toch bovenin het menu zien? Daar staan alle knoppen, onder andere "home".


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mijn webstek......
BerichtGeplaatst: 29 okt 2011 21:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1301
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zie wel gewoon de links bovenin als je in de webshop zit dus dat is hier goed en op de ipad van hem niet.
Versie 6.0.2 heb ik in verband met die witte balken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mijn webstek......
BerichtGeplaatst: 29 okt 2011 21:18 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1133
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Peteralexander schreef:
Ik zie wel gewoon de links bovenin als je in de webshop zit dus dat is hier goed en op de ipad van hem niet.
Versie 6.0.2 heb ik in verband met die witte balken.


Ah, kijk aan, die versie had ik voorheen ook en toen stond de tekst ook niet voor de balken. Met versie 7.0.1 zie je de teksten wel.

De overige opmerkingen die je me gaf neem ik ter harte en ik ga aanpassingen doen :proost


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mijn webstek......
BerichtGeplaatst: 29 okt 2011 21:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49097
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ok. was neer beneden gescrolld om een foto te selecteren.
de ipad laat geen scrollbar zien. was dus de boevenkant kwijt uit beeld.
kun jij niet zoveel aan doen. ipadprobleempje.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed