Hoi Ria, ik vind het een mooie plaat van deze mooie Oud Duitse Herder, met ook een mooie achtergrond en door de 2 bomen heb je ook een bepaalde diepte in de foto gekregen.
Je hebt de donkere hond netjes belicht, alleen is de bal denk net wat te licht en die trekt net iets teveel aandacht.
Ik denk dat je met jouw camera prima scherpe foto's kunt maken als de lichtomstandigheden een beetje meewerken.
Hier had je eigenlijk net te weinig licht daarvoor en daarom heb je hier een ISO van 1250 wat denk net iets te hoog is met deze camera.....met mijn camera ga ik bijna nooit hoger dan ISO-400.
De scherpte is er dus wel en ligt zo te zien ook op de goede plek, maar doordat de camera de ruis er weer uit gaat halen in de software verlies je veel detail en detail wordt vaak ook als scherpte gezien.
Ik heb je foto binnen gehaald en er nog wat aan gesleuteld, o.a. de kop wat extra verscherpt en een tikkie opgelicht, de kleur van het gras wat aangepast en de rest van de foto[behalve de hond] nog wat ontruist.