Next problem
Van de week een fotoshootje gehad van 2 hele gave bengalen. Raskatten die meestal niet naar buiten gaan. Gelukkig had deze eigenaar wel een ren waardoor dit qua licht voordeliger uit kwam. Geen mooie achtergrond, namelijk gewoon gaas. Dus toen maar een achtergrondje op gezet: Blackfoto's was de enige optie om ze het best eruit te krijgen. Nu heb ik hier nog niet zoveel ervaring mee en ik loop dus alweer tegen een issue op. Wat te doen met de ondergrond?
Helemaal zwart maken kan prima met alleen het hoofd, maar met het gehele lichaam dan wordt het allemaal nogal nep. Nu lag het doek dus niet helemaal strak op de grond wat het niet gemakkelijker maakt. Dom, had ik beter op moeten letten.... Nouja leer voor de volgende keer dan maar weer he. (al gaf het bij 1 foto wel een gaaf effect)
Hier zie je dus onderaan rechts dat het doek dubbel ligt, zo laten, wat veranderen? Wat er nog te redden valt..

Hier maar rondom een beetje zwart gemaakt, maar of dat het helemaal is??

En bij deze alleen het onderste randje lichter gemaakt om de bollingen iets te verdoezelen maar je ziet het toch wel.. Jammer he?

Hier valt het pootje er zelfs helemaal achter weg waardoor de mogelijkheden ook weer minder worden:

Iemand tips? De achtergrond is bij de originele foto's redelijk licht dus ik kan nog wel alle kanten op, behalve dus het feit dat de ondergrond niet strak ligt...