de foto is prachtig, maar wil er wel iets over kwijt en dat heeft niks met jouw foto te maken
ik vind het schrikbarend als ik op diverse fora zoveel foto's van deze zelzame beestjes zie, en hoe vaak er word prijs gegeven waar de foto gemaakt is. ook vraag ik me vaak af hoe de foto gemaakt is. een boomkikker zit nu eenmaal graag in struiken op donkere plekken
struisvogel schreef:
Misschien had je een invulflits kunnen gebruiken,
Flitsen is echt uit den boze bij deze beschermde mooie beestjes

ik vind dat de belangen van de natuur boven het maken van een mooie foto gaan
De boomkikker is ongetwijfeld de mooiste onder de kikkers. Maar jammer genoeg zijn er niet veel meer. Boomkikkers zijn erg bedreigde diertjes. Net daarom werken organisaties uit Vlaanderen en Nederland samen om ze een verzekerde toekomst te geven. Ook jij kan daaraan meewerken!
Boomkikkers; Piepkleine, maar zeer fotogenieke kikkertjes. Nu is het op de Zoom Gallery boomkikkertijd, wekelijks zien we prachtige beelden van deze dieren voorbij komen. Echter heeft de populariteit ook een schaduwzijde. De boomkikker is in Nederland zeer zeldzaam en bedreigd.
Mocht je toch van plan zijn om deze dieren te gaan fotograferen, ga dan op stap met een deskundige en geef je locatie niet zomaar prijs aan een groot publiek. (wees ook voorzichtig met flitsen, het schijnt dat kikkers daar niet tegen kunnen).
ik wil beslist niet belerend overkomen, maar ben wel benieuwd naar de mening van iedereen hier over