Het is 14 mei 2025 19:19

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Nationaal Concours Hippique '09 in Dokkum
 Nationaal Concours Hippique '09 in Dokkum
BerichtGeplaatst: 01 jul 2009 12:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Op 27 Juni ben ik naar Dokkum gegaan voor het Concours Hippique.
Ik had zoiets nog nooit meegemaakt dus ik wist ook niet wat ik precies kon verwachten. Maar ik vond het erg gezellig en leuk om eens mee te maken. :D
Ik heb heeeel veeeel foto's gemaakt :shock en heb met moeite een keuze moeten maken van al die foto's. Ondanks dat dit de eerste keer was dat ik hiervan foto's maakte zijn de foto's me best wel meegevallen :D
Hier een kleine greep uit het totaal van 60 (goedgekeurde) foto's........

Foto 1.
Fotografie

Foto 2.
Fotografie

Foto 3.
Fotografie

Foto 4.
Fotografie

Foto 5.
Fotografie

Foto 6.
Fotografie

Foto 7.
Fotografie

Foto 8. Pony keuring
Fotografie

Het is ook weer moeilijk om er maar 8 uit te kiezen uit die 60 foto's en natuurlijk ben ik benieuwt wat jullie er van vinden :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 01 jul 2009 12:58 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Leuk vastgelegd, foto 7 voor mij de sterkste door zijn compositie

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 01 jul 2009 19:23 
Lid
Fotografie

Ik ben afgelopen zaterdag ook foto's wezen schieten op CH Hoofddorp, tijdens springwedstrijden, maar wat vind ik dat lastig qua goede scherpe foto's.
Ik vind dat je goede serie hebt neergezet en ondanks dat je er nog nooit geweest was mooi in beeld hebt gebracht wat er te doen is tijdens zo'n concours.

Verder vind ik foto 2 mooi; ik vind friese paarden op zich al helemaal geweldig en als ze dan aangespannen zijn... top! Vooral de gang van de voorste fries is mooi in beeld gebracht. :up

BerichtGeplaatst: 01 jul 2009 21:25 
Lid
Fotografie

Qua scherpte is het absoluut een hele nette serie. Vind persoonlijk alleen de achtergronden te duidelijk aanwezig waardoor de beelden erg druk worden...

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 01:46 
Lid
Fotografie

Mooie serie, zeker voor een eerste keer. Het is moeilijk als je niet precies weet wat je te wachten staat. De derde foto is mijn favoriet, mooi hoe het voorste paard helemaal los is van de grond.

BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 10:02 
Lid
Fotografie

Gotchas schreef:
Qua scherpte is het absoluut een hele nette serie. Vind persoonlijk alleen de achtergronden te duidelijk aanwezig waardoor de beelden erg druk worden...

Had ik dan een kleinere diafragma moeten gebruiken om de achtergrond minder aanwezig te laten zijn? De meeste foto's zijn gemaakt met een diafragma van 5.6. Ik heb wel hoger geprobeerd maar dat was niet echt een succes. Het blijven erg grote dieren die snel voorbij komen rennen.

Wolves fotografie schreef:
Mooie serie, zeker voor een eerste keer. Het is moeilijk als je niet precies weet wat je te wachten staat. De derde foto is mijn favoriet, mooi hoe het voorste paard helemaal los is van de grond.

Ik heb meer foto's van die "vliegende" paarden.. het blijft een erg apart gezicht dat zo'n groot en zwaar dier tijdens het rennen helemaal los komt van de grond. :)

BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 10:12 
Lid
Fotografie

Inderdaad erg netjes gedaan!
Nummer 1 was een topper geweest wat mij betreft als het publiek niet zo duidelijk zichtbaar was geweest.

Andere camerainstellingen gaan niet helpen om de mensen te vermijden hier. Het beste wat je kunt doen bij zulke gelegenheden is op zoek naar een plek waar je geen publiek op de achtergrond ziet, maar bv wat omen oid. Dat is niet altijd mogelijk, maar levert wel rustigere plaatjes op.

Bij foto drie zou ik de hele zweep (bovenin) willen zien.
Bij foto 5 zou ik echt ingezoomd hebben; alleen hindernis en combinatie was voldoende geweest. De jury en de tribune met publiek was je daar dan dus (bijna geheel) kwijt geweest.

BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 15:53 
Lid
Fotografie

Nicole schreef:
Had ik dan een kleinere diafragma moeten gebruiken om de achtergrond minder aanwezig te laten zijn? De meeste foto's zijn gemaakt met een diafragma van 5.6. Ik heb wel hoger geprobeerd maar dat was niet echt een succes. Het blijven erg grote dieren die snel voorbij komen rennen.
Nee, net andersom. :D Een klein diafragma (oftewel een kleine lensopening) geeft meer scherptediepte aan een foto en een groot diafragma geeft juist een kleinere DOF (=Depth Of Field = scherptediepte). :wacko Waar jij mee in de war bent is het diafragmagetal. Daar geldt wel bij hoe kleiner het getal hoe kleiner de DOF. Het diafragma en het diafragmagetal zijn namelijk omgekeerd evenredig. Wordt het diafragma kleiner dan wordt het diafragmagetal groter.

Voorbeeld:
F2.8 is een klein diafragmagetal dit geeft een kleine DOF en men spreekt over een groot diafragma (of een grote lensopening).
F32.0 is een groot diafragmagetal dit geeft een grote DOF en men spreekt over een klein diafragma (of een kleine lensopening).

Hoop dat je hier wat aan hebt :jump

Nicole schreef:
het blijft een erg apart gezicht dat zo'n groot en zwaar dier tijdens het rennen helemaal los komt van de grond. :)
Ja, apart hè! :yes

BerichtGeplaatst: 02 jul 2009 21:00 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Mooie gevarieerde serie !
Ga voor nr 1: mooie frontale compositie waarbij de scherpte mooi op het paar ligt.
De achtergrond, het publiek, zou je nog wat kunnen blurren of heel iets donkerder maken naar smaak....
Maar vind deze compositorisch er toch uitspringen...

BerichtGeplaatst: 04 jul 2009 11:34 
Lid
Fotografie

Een hele mooie serie, en ik ben het wel met de anderen eens over de scherpte diepte. :)

BerichtGeplaatst: 04 jul 2009 18:42 
Lid
Fotografie

Ondanks de drukke BGds toch een mooie reeks. 'k Heb het ook eens geprobeerd...maar die beelden toon ik liever niet :rof

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp