Citaat:
Ik denk dat je toch weer wat meer tijd moet gaan steken in andere fotografie soorten, want deze foto is in mijn ogen niet meer dan een (op veel plaatsen) overbelichte foto met een veel te hoog standpunt en ook van de verkeerde kant genomen, want bij dierenfotografie zie ik de dieren liever niet van de achterkant.
Bedankt Ron voor je uitgebreide reactie
De foto is inderdaad aan de heldere kant, limiet overbelicht, daar heb je gelijk in.
Deze foto is genomen pal op het middag huur, zon heel hoog en hevig, dit licht stemt dan wel overeen met de werkelijkheid van de tijd en condities van opname;
Had ik de foto 6 uur later genomen was het licht " gemakkelijker " geweest

, daar ben ik bewust van.
Het standpunt is hier wat hoog, dat heb je goed gezien, en heb je deels gelijk in

, maar op deze manier vond ik persoonlijk het water beter uitkomen. ( persoonlijke keuze natuurlijk

)
Verder word het mij nu ook moeilijk om plat op mijn buik te gaan liggen, dan heb ik reeds hulp nodig om terug recht te komen

( ik ben nu dik in de zeventiger jaren, en een hele hoop aanslepende gezondheid problemen, het is nu waarschijnlijk mijn laatste jaar fotografie )
Dat de foto aan de verkeerde kant genomen is, daar ben ik het dan weer niet akkoord met je.
De actie verloopt van links naar rechts, hond springt naar de gegooide tak.
Je ziet liever de voorkant van een dier, en die keuze van jou begrijp ik, ( bijna 100% van jou foto's zijn zo genomen ) en dit zal gewaardeerd worden door vele kijkers, ... maar bij deze keuze speel je gewoon op veilig, ga je zelden of nooit uit je comfort zone.
Frontaal heb ik vroeger ook duizenden en duizenden keren gedaan, in mijn laatste jaren fotografie zoek ik eigenlijk zaken die minder gedaan worden, die niet zo mainstream zijn.
Ik hoop dat je mijn reactie niet te ongenuanceerd vind, want het merendeel van je foto's vind ik prachtig

al mis ik soms wat durf of experimentatie...maar dat zal ik maar bestempelen als " braaf "
Veel van je ( dieren ) foto's kregen in de weekfoto beoordeling een 8 of 9 van mij...
Nogmaals bedankt voor je reactie Ron
DD.