Allereerst even melden dat het een geweldige foto is Tony, erg leuk.
Tja de mods....................het zijn net mensen he.
Afgelopen tijd gaat het inderdaad wat rommelig, mee eens. We doen er alles aan om dat te voorkomen maar dat lukt niet altijd. Ron, Peter en Gotchas waren op vakantie, Mendel heeft een moeilijke tijd achter de rug maar begint weer een beetje terug te komen. Zelf zit ik in een wat mindere fase in mijn leven waardoor de motivatie wel eens ontbreekt. En zo kan het gebeuren dat er wel eens iets blijft liggen. Daarbij hebben de mods wat taken verdeeld staan, is niet altijd prettig omdat ik bijvoorbeeld niet weet wat ik zou moeten doen bij de maandfoto. Als iedreen er is zijn er geen problemen. Toch maar eens een cursus moderator volgen.
We gaan ons best doen om dat in de toekomst beter te gaan doen maar nogmaals wij zijn ook maar mensen en vrijwiliger. Wel mensen die het forum een warm hart toedragen.
Er worden wat nieuwe dingen verzonnen en deels slaat dat goed aan op het forum maar ook weer bij een vast groepje mensen. Afgelopen maandag bij de zoommeeting was er gelukkig een nieuw gezicht in de vorm van Ab en volgens ons heeft hij zich prima vermaakt en gaan er vanuit dat hij vaker mee gaat doen.
De fotobewerking is ook een schot in de roos waar sommige veel plezier aan beleven en tijd in steken.
Maar zoals ik wel vaker predik, een forum bestaat uit hoor en wederhoor en dat gebeurt mijn inziens nog steeds te weinig waardoor er toch mensen blijven afhaken. Mensen reageren niet omdat het hun smaak niet is. Kan ik enigsinds wel begrijpen maar omdat er geen reacties komen zal de topicstarter ook gaan denken, in dat genre reageer ik ook niet meer. En zo is de verkeerde sneeuwbal aan het rollen en als we niets doen blijft die bal de verkeerde kant oprollen. Dat is iets wat de meeste toch niet willen lijkt mij. Dus ik vraag namens alle mods nog eens aan jullie om daar over na te denken.
Enkele voorbeelden:
Ik heb niets met vlindertjes en zo en kan inhouderijk misschien niet zoveel zeggen daarover maar ik kan wel beoordelen of de foto kwalitatief goed is. Of ik kan ook zeggen dat ik het een leuke of geen leuke foto vindt met wat onderbouwing waarom ik dat vindt. En alleen, mooie foto is ook een reactie he.
En zo kan je dus in alle genres wel iets melden over een foto en voorkomen we dat we niet meer gaan reageren bij elkaar.
En ja, je kan natuurlijk niet elke foto zien en beoordelen als er veel gepost is of als je weinig tijd hebt maar iets is beter dan niets.
De weekfoto heeft even een opleving gehad maar is weer aan het inkakken. Dat kan komen omdat men denkt het zijn steeds dezelfde die winnen, of het stemmen gaat niet eerlijk, of .................... maar als steeds dezelfde menden meedoen en stemmen zal er nooit een ander winnen. Dus ook hier, denk er eens over na. Het is ook geen wedstrijd waardoor je leven zal veranderen maar het is natuurlijk wel leuk als je een weekje op de voorpagina mag staan.
Ik heb al eens een topic gestart met wat vragen en daar zijn best aardig wat antwoorden op gekomen. Het is niet dat we er niets mee doen maar het is niet altijd makkelijk. Het forum op zich is natuurlijk wat verouderd en kan technisch niet even hup veranderd worden. Dat vraagt wat keuzes te maken. Een daarvan is bijvoorbeeld dat de gehele geschiedenis verdwijnt en we eigenlijk met een schone lei gaan beginnen. Aan de ene kant kan je zeggen hup doen maar aan de andere kant staat er een flink portie info op voor de beginnende fotografen en dat willen we toch proberen te behouden. Ook voor al die leden die er tijd en energie in hebben gestopt zou dat natuurlijk leuk zijn als het behouden blijft. Maar misschien komt er een moment dat we het aan de leden zelf vragen wat zij willen.
Kortom, de mods doen hun best maar zijn ook maar mensen.