Het is 02 mei 2025 20:37

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur heee Mods...!
 heee Mods...!
BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 13:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
het is al 5 Oct..... hoe zit het met de maandopdracht ?? :dk :dk :dk

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 heee Mods...!
BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 16:53 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Ik heb het gevoel dat er iets uitgelegd moet worden, want ook de TC`s zijn zeer onregelmatig.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 heee Mods...!
BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 18:14 
Lid
Fotografie

Ik vind heel erg vervelend om iedereen zo in het ongewisse te laten .. er zal toch wel een mod. Zijn die er antwoord op kan geven … ik vroeg er ook al naar in de Maandopdracht .. ook daar geen antwoord.. ik vraag me dan af word het wel gelezen ? De sfeer word er op deze manier echt niet beter op … steeds meer leden die weg blijven ….heel erg jammer …

heee Mods...!
BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 19:05 
Moderator
Fotografie

Allereerst even melden dat het een geweldige foto is Tony, erg leuk.

Tja de mods....................het zijn net mensen he. :D

Afgelopen tijd gaat het inderdaad wat rommelig, mee eens. We doen er alles aan om dat te voorkomen maar dat lukt niet altijd. Ron, Peter en Gotchas waren op vakantie, Mendel heeft een moeilijke tijd achter de rug maar begint weer een beetje terug te komen. Zelf zit ik in een wat mindere fase in mijn leven waardoor de motivatie wel eens ontbreekt. En zo kan het gebeuren dat er wel eens iets blijft liggen. Daarbij hebben de mods wat taken verdeeld staan, is niet altijd prettig omdat ik bijvoorbeeld niet weet wat ik zou moeten doen bij de maandfoto. Als iedreen er is zijn er geen problemen. Toch maar eens een cursus moderator volgen. :D

We gaan ons best doen om dat in de toekomst beter te gaan doen maar nogmaals wij zijn ook maar mensen en vrijwiliger. Wel mensen die het forum een warm hart toedragen.

Er worden wat nieuwe dingen verzonnen en deels slaat dat goed aan op het forum maar ook weer bij een vast groepje mensen. Afgelopen maandag bij de zoommeeting was er gelukkig een nieuw gezicht in de vorm van Ab en volgens ons heeft hij zich prima vermaakt en gaan er vanuit dat hij vaker mee gaat doen.

De fotobewerking is ook een schot in de roos waar sommige veel plezier aan beleven en tijd in steken.

Maar zoals ik wel vaker predik, een forum bestaat uit hoor en wederhoor en dat gebeurt mijn inziens nog steeds te weinig waardoor er toch mensen blijven afhaken. Mensen reageren niet omdat het hun smaak niet is. Kan ik enigsinds wel begrijpen maar omdat er geen reacties komen zal de topicstarter ook gaan denken, in dat genre reageer ik ook niet meer. En zo is de verkeerde sneeuwbal aan het rollen en als we niets doen blijft die bal de verkeerde kant oprollen. Dat is iets wat de meeste toch niet willen lijkt mij. Dus ik vraag namens alle mods nog eens aan jullie om daar over na te denken.

Enkele voorbeelden:
Ik heb niets met vlindertjes en zo en kan inhouderijk misschien niet zoveel zeggen daarover maar ik kan wel beoordelen of de foto kwalitatief goed is. Of ik kan ook zeggen dat ik het een leuke of geen leuke foto vindt met wat onderbouwing waarom ik dat vindt. En alleen, mooie foto is ook een reactie he.
En zo kan je dus in alle genres wel iets melden over een foto en voorkomen we dat we niet meer gaan reageren bij elkaar.
En ja, je kan natuurlijk niet elke foto zien en beoordelen als er veel gepost is of als je weinig tijd hebt maar iets is beter dan niets.

De weekfoto heeft even een opleving gehad maar is weer aan het inkakken. Dat kan komen omdat men denkt het zijn steeds dezelfde die winnen, of het stemmen gaat niet eerlijk, of .................... maar als steeds dezelfde menden meedoen en stemmen zal er nooit een ander winnen. Dus ook hier, denk er eens over na. Het is ook geen wedstrijd waardoor je leven zal veranderen maar het is natuurlijk wel leuk als je een weekje op de voorpagina mag staan.

Ik heb al eens een topic gestart met wat vragen en daar zijn best aardig wat antwoorden op gekomen. Het is niet dat we er niets mee doen maar het is niet altijd makkelijk. Het forum op zich is natuurlijk wat verouderd en kan technisch niet even hup veranderd worden. Dat vraagt wat keuzes te maken. Een daarvan is bijvoorbeeld dat de gehele geschiedenis verdwijnt en we eigenlijk met een schone lei gaan beginnen. Aan de ene kant kan je zeggen hup doen maar aan de andere kant staat er een flink portie info op voor de beginnende fotografen en dat willen we toch proberen te behouden. Ook voor al die leden die er tijd en energie in hebben gestopt zou dat natuurlijk leuk zijn als het behouden blijft. Maar misschien komt er een moment dat we het aan de leden zelf vragen wat zij willen.

Kortom, de mods doen hun best maar zijn ook maar mensen.

heee Mods...!
BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 19:58 
Lid
Fotografie

Smurf ... fijn en blij met je antwoord, ik snap best dat er soms moeilijk tijden zijn vakantie's etc etc ... maar neemt niet weg dat bv de maandopdracht naar mijn idee gewoon moet door kunnen gaan of op zijn minst daar een antwoord geven. Wat ik ook niet snap dat de mods onderling elkaar niet kunnen vervangen ook al hebben jullie ieder vaste taken..... als er iemand op vakantie of ziek is moet je toch die taak kunnen overnemen... lijkt mij een vereiste dat jullie dat allemaal in geval van nood moeten doen.
Over het reageren van de leden ben ik het grotendeels met je eens.... Maar ik vind dat een Mod. het in de gaten kan houden als er te weinig gereageerd word, toch daar even kan in springen, je haalt als mod dan toch het onderwerp weer onder de aandacht. jullie zijn normaal met zijn vieren dat zou dan toch moeten lukken. ik weet als geen ander dat dit vrijwilligerswerk is .. ;) dus wat dat betreft voor jullie petje af :chapeau
Mendel zal best wel een moeilijke periode hebben en dat vind ik heel erg voor hem, neemt niet weg dat ik het jammer vind dat hij grotendeels afwezig is, en dat is toch te merken en ook een groot gemis.
de nieuwe ideeen zijn een groot pluspunt, de fotobewerking vind ik zelf heel leuk al doe ik er niet iedere week aan mee.... de zoommeeting ben ik nog niet aan toe maar wie weet :P ik hoop dat als iedereen terug toch maar eens moeten brainstormen hoe jullie dit voor volgende vakantie's gaan aanpakken ...succes :upc

oh ja bedankt voor het compliment op de foto :rof

heee Mods...!
BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 20:02 
Lid
Fotografie

Bestaat het handboek voor de mods nog dat ik ooit gemaakt heb?

Kreeg onlangs van Ron een plausibele uitleg over de TC niet dagelijks gezet wordt. Misschien handig om die ook te delen. En ook waarom de maandopdracht op zich laat wachten.

heee Mods...!
BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 20:17 
Moderator
Fotografie

Tony schreef:
Wat ik ook niet snap dat de mods onderling elkaar niet kunnen vervangen ook al hebben jullie ieder vaste taken..... als er iemand op vakantie of ziek is moet je toch die taak kunnen overnemen... lijkt mij een vereiste dat jullie dat allemaal in geval van nood moeten doen.

Zoals ik al aangaf is dat zeker niet prettig en moet iets aan gedaan worden.

Tony schreef:
Maar ik vind dat een Mod. het in de gaten kan houden als er te weinig gereageerd word, toch daar even kan in springen, je haalt als mod dan toch het onderwerp weer onder de aandacht. jullie zijn normaal met zijn vieren dat zou dan toch moeten lukken.

Ik denk niet dat het een taak van de mods is om dit te doen Tony. De forumleden zullen zelf het begrip moeten hebben dat het zo werkt.

@Frans ik denk dat de TC gewoon nog elke dag gezet wordt hoor Frans. Het komt helaas voor dat ook die wel eens 2 dagen staat.

heee Mods...!
BerichtGeplaatst: 05 okt 2021 21:48 
Lid
Fotografie

De laatste TC van Hans heeft bijna 4 dagen gestaan.

Enne bestaat dat handboek nog?

heee Mods...!
BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 08:54 
Lid
Fotografie

Bedankt voor je toelichting Joop en veel dingen komen samen begrijp ik. Veel sterkte voor Mendel en jou en ik hoop op een spoedig terugkeer van de vakantiegangers die door omstandigheden geen vervanging hebben.
Het is mij ook al langer duidelijk dat veel fotografen alleen in hun eigen topic reageren en dat is jammer. We zijn lid van een heel mooi forum dat veel meer te bieden heeft dan FB of Instagr. En buiten mijn comfortzone communiceren en plaatsen ervaar ik als een mooie leerzame uitdaging.
Dat wat fotografie zo aantrekkelijk maakt m.i.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp