Van de week dus maar weer eens naar onze favoriete stek gegaan, de OVP, en wat herten tegen gekomen, allereerst gewoon in het veld, op de wandelpaden, dus wij maar na het fotograferen van achter de bomen, ons weer omgedraait, en ze met rust gelaten. Ze hebben het al moeilijk genoeg, er lopen erg veel broodmagere dieren tussen. Elke stap die ze moeten doen kost hun energie. Dus vervolgens door het bos terug en voila, daar kwamen we de volgende roedel tegen. Heel erg dichtbij het pad, en na een tijdje wachten werd ons geduld beloont.
Helaas was het al laat dus ook weer moeten grijpen naar een hoge iso.
Hiervan een kleine inzage, ook om te laten zien dat als je veel geduld hebt je niet naar de dieren toe hoeft te lopen of kruipen, want dit geeft alleen maar onrust voor de dieren, die nu maar een ding willen, voedsel en overleven. En voedsel is er nu erg weinig.
De foto's van het veld:
Foto 1

ISO: 250
Belichting: 1/320 sec.
Diafragma: 6.3
Brandpuntsafstand: 300mm
Foto 2

Foto 3

Foto 4

ISO: 320
Belichting: 1/400 sec.
Diafragma: 7.1
De foto's in het bos:
Foto 5

ISO: 400
Diafragma: 5.6
Foto 6

ISO: 800
Belichting: 1/250 sec.
Diafragma: 5.6
Foto 7

ISO: 1000
Belichting: 1/125 sec.
Diafragma: 9.0
Foto 8

ISO: 1250
Belichting: 1/160 sec.
Diafragma: 9.0
Ik wil hiermee maar 1 ding vragen, besef dat je te gast bent in hun leefgebied en respecteer hun leven, te vaak zien we dat ze opgejaagd worden voor de ultieme foto, met alle gevolgen van dien.
Dan wat de kwaliteit betreft, dit had beter gekunt, maar je hebt het ook niet altijd voor het zeggen wat de compositie betreft. Maar dit ligt soms ook aan mij, dan let ik even niet op.
De eerste waren eigenlijk een beetje te ver voor 300mm, en bij de tweede serie had ik soms beter een hoger diafragma kunnen nemen.
Misschien jullie nog meer tips?
Groetjes Karin