Vandaag ben ik langs Stadslandgoed De Kemphaan te Almere geweest en daar zit ook Stichting AAP.
Daar zitten wat apen voorbereid te worden tot herintreding in de natuur of al met pensioen als ze te oud blijken.
Als bezoeker kan je zien, maar in tegenstelling tot een dierentuin kan je niet dichtbij komen.
Ze zitten op twee soortvan eilandjes en ertussen loopt een vlonderbruggetje en als je genoeg mm's meeneemt, en als je de mazzel hebt dat ze voor je gaan poseren, dan kan je ze op de foto krijgen. De mantelbaviaan was het dichtst bij en was ook degene met de meeste kans op een redelijk acceptabele achtergrond in plaats van hekken en gebouwen.
Foto 1:
Model = NIKON D40 - Exposure Time = 1/125" - F Number = F5.6 - ISO Speed Ratings = 200 - Flash = Off - Focal Length = 300mm - Focal Length In 35mm Film = 450mm
Foto 2:
Model = NIKON D40 - Exposure Time = 1/320" - F Number = F5.6 - ISO Speed Ratings = 200 - Flash = Off - Focal Length = 300mm - Focal Length In 35mm Film = 450mm
Foto 3:
Model = NIKON D40 - Exposure Time = 1/160" - F Number = F5.6 - ISO Speed Ratings = 200 - Flash = Off - Focal Length = 300mm - Focal Length In 35mm Film = 450mm
Foto 4:
Model = NIKON D40 - Exposure Time = 1/400" - F Number = F5.3 - ISO Speed Ratings = 400 - Flash = Off - Focal Length = 185mm - Focal Length In 35mm Film = 277mm
Hmmm, ik zie nu dat er iets geks aan de hand is met foto 2! Ik zal dat even uit moeten zoeken, al denk ik dat door de naverscherping de hoogspanningsdraden van het hek ver achter de aap naar voren zijn gekomen. Vreemd dat ik het niet eerder zag.