Het is 24 aug 2025 23:13

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Ayla
 Ayla
BerichtGeplaatst: 11 sep 2012 04:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Tim is mijn maatje met wie ik 's winters aquariumdecors bouw. En, Tim heeft een hondje, genaamd Ayla (een dwerg-Pincher). Van dat hondje heb ik drie foto's.

Deze foto's heb ik getrokken toen ik met fotografie begon (zowat 1.5 jaar geleden). Veel is er niet aan. Maar, ze zijn wel schattig...

Fotografie
Ayla 'The Bat'.

Fotografie
Predator on a Stroll.

Fotografie
Ayla.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ayla
BerichtGeplaatst: 11 sep 2012 07:09 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Wat een schattig hondje. :)

Over de foto's: Dit vind ik meer snapshots. Ze zijn niet scherp, er is niet over de compo nagedacht, hoofd half in beeld en zo.
Nee, dit zijn ze niet voor mij...
Ook met een compactcamera kun je op deze dingen letten. :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ayla
BerichtGeplaatst: 11 sep 2012 08:04 
Lid
Fotografie

leuk beestje.
gezelschap op je tochten.
schepte ga ik met wendy mee.

Profiel op dit foto forum
 Ayla
BerichtGeplaatst: 11 sep 2012 08:25 
Lid
Fotografie

Grappig hondje :)
Jammer dat de foto's niet scherp zijn. ;)

Profiel op dit foto forum
 Ayla
BerichtGeplaatst: 13 sep 2012 08:03 
Lid
Fotografie

@ Wendy:

Ja, Ayla is een schatje! Een erg actief schatje, overigens... :shock

Wel, beste Wendy, ik schreef dat dit foto's waren uit mijn beginperiode (toen ik mijn eerste foto's trok). En, momenteel kan ik niets doen om de scherpte te verbeteren. M'n camera staat manuele scherpstelling niet toe. Trouwens, zelfs als de camera het wel zou toelaten, zou ik er absoluut niets mee zijn, aangezien het volstrekt onmogenlijk is om scherp te stellen en ondertussen je camera vast te houden met dezelfde linkerhand (moet je maar eens proberen, gaat echt niet). Ook heb ik geschreven dat ik momenteel de tijd mis om me met programma's als Photoshop bezig te houden. Ik zit voor het ogenblik in een grote reorganisatie en redecoratie van m'n appartement. Moet wel, want ik ben van plan er 5 bakken neer te poten waarvan de kleinste 2 meter is en de grootste 3.5 meter. Ik moet eerst de decors voor deze bakken maken en dat is nog handenvol werk. Geschatte duurtijd van heel deze operatie: 3 - 4 jaar. :unsure

Ik besef dat het slechts snapshots zijn, beste Wendy. Maar, zo zijn al mijn foto's. En zo zullen ze blijven. Niet over nagedacht en met een volautomatische camera geschoten. Foto's die ik overal vind, los uit de hand trek, erg summier bewerk en zo snel mogelijk op mijn blog plaats. Want morgen kan het opnieuw goed weer worden en dan wacht een volgende serie van 600 foto's op me. Net zoals ik zei: foto's zullen bij mij nooit een doel op zich zijn, maar een middel om een ander doel te bereiken. Maar, het is wel een erg leuk middel! :up

@ Wim.

Ja, al een geluk dat Ayla en Vlekkie (m'n kat) goed overeenkomen. :proost

Zoals je hierboven kan lezen, is er momenteel niets dat ik kan doen om de scherpte te verbeteren, voor een period van 3 tot 4 jaar. Eenmaal die periode voorbij (en al m'n cichliden-bakken van een decor voorzien en draaiende) dan kan hierin verandering komen. ;)

@ Sjan.

Zeer grappig, beste Sjan! Er zit 3/4 Pincher in en 1/4 Chihuahua (vandaar de grote oren). :upc

Ja, ik vind het ook jammer. Maar, helaas, is er momenteel niets dat ik kan doen om dat euvel te verhelpen. :nee

Ayla
BerichtGeplaatst: 13 sep 2012 10:21 
Lid
Fotografie

DirkG schreef:
@ Wendy:

Ja, Ayla is een schatje! Een erg actief schatje, overigens... :shock

Wel, beste Wendy, ik schreef dat dit foto's waren uit mijn beginperiode (toen ik mijn eerste foto's trok). En, momenteel kan ik niets doen om de scherpte te verbeteren. M'n camera staat manuele scherpstelling niet toe. Trouwens, zelfs als de camera het wel zou toelaten, zou ik er absoluut niets mee zijn, aangezien het volstrekt onmogenlijk is om scherp te stellen en ondertussen je camera vast te houden met dezelfde linkerhand (moet je maar eens proberen, gaat echt niet). Ook heb ik geschreven dat ik momenteel de tijd mis om me met programma's als Photoshop bezig te houden. Ik zit voor het ogenblik in een grote reorganisatie en redecoratie van m'n appartement. Moet wel, want ik ben van plan er 5 bakken neer te poten waarvan de kleinste 2 meter is en de grootste 3.5 meter. Ik moet eerst de decors voor deze bakken maken en dat is nog handenvol werk. Geschatte duurtijd van heel deze operatie: 3 - 4 jaar. :unsure

Ik besef dat het slechts snapshots zijn, beste Wendy. Maar, zo zijn al mijn foto's. En zo zullen ze blijven. Niet over nagedacht en met een volautomatische camera geschoten. Foto's die ik overal vind, los uit de hand trek, erg summier bewerk en zo snel mogelijk op mijn blog plaats. Want morgen kan het opnieuw goed weer worden en dan wacht een volgende serie van 600 foto's op me. Net zoals ik zei: foto's zullen bij mij nooit een doel op zich zijn, maar een middel om een ander doel te bereiken. Maar, het is wel een erg leuk middel! :up

Dat is natuurlijk allemaal prima, maar je zet ze hier wel ter beoordeling neer. :)
Dan krijg je reacties die jouw volgende foto's kunnen verbeteren.
Als je iedere keer zelf al weet dat het snaps zijn en nu al zegt dat dat zo blijft, kun je ze beter in Ratjetoe zetten. Dat is een categorie waar je foto's niet beoordeeld worden. :)

Ik zag trouwens een foto op je blog van een aquarium dat ook een heel mooi terrarium zou kunnen zijn. :up Goed bezig!

Ayla
BerichtGeplaatst: 14 sep 2012 02:10 
Lid
Fotografie

'Dat is natuurlijk allemaal prima, maar je zet ze hier wel ter beoordeling neer.
Dan krijg je reacties die jouw volgende foto's kunnen verbeteren.
Als je iedere keer zelf al weet dat het snaps zijn en nu al zegt dat dat zo blijft, kun je ze beter in Ratjetoe zetten. Dat is een categorie waar je foto's niet beoordeeld worden.
Ik zag trouwens een foto op je blog van een aquarium dat ook een heel mooi terrarium zou kunnen zijn. Goed bezig!'

Wat ik je schreef, beste Wendy, was enkel bedoeld als uitleg om mijn situatie te verduidelijken. Het was niet geschreven ter verdediging van mezelf en helemaal niet als kritiek op jouw commentaar. ;)

Laat ons zeggen, beste Wendy, dat ik je niet volg in de automatische connectie tussen een bepaald genre foto's en het al dan niet behalen van bepaalde kwaliteitsnormen. :) Al geef ik grif toe dat mijn 'snapshots' dringend verbetering nodig hebben op het technische vlak. Het spijt mij ook dat ze zo onscherp zijn als ze blijken te zien, uitvergroot tot deze grootte. Alleen mis ik momenteel de tijd om daaraan ook effectief iets te doen... :nee

Reuze bedankt voor je bezoekje, beste Wendy! :upc Ja, ook op decorgebied proberen Tim en ik grenzen te verleggen... :wacko

Ik weet niet wanneer, maar ik zal eens m'n beste aquarium-shots verzamelen en hier publiceren. Deze zijn getrokken met een min of meer ordentelijk toestel (Sony in samenwerking met lenzen fabrikant Carl-Zeiss t.w.v. 1000 euro) en op m'n rolstoelstatief. Hopelijk ogen zij scherper... :angel

Ayla
BerichtGeplaatst: 15 sep 2012 04:30 
Lid
Fotografie

Zijn er dan posities die ingenomen moeten worden, beste Fotoharald? :unsure

Wat de rest van je uitleg betreft, kan ik enkel zeggen dat bij mijn weten niets of niemand je verplicht om mijn posts te volgen, te lezen, te beoordelen of eender wat mee te doen. ;)

Ayla
BerichtGeplaatst: 15 sep 2012 12:09 
Lid
Fotografie

Jammer dat de foto's onscherp zijn, probeer een volgende keer Ayla eens niet te isoleren, maar zeg maar Tim er geheel op te zetten, met Ayla als een kleine blikvanger, zal een sterker beeld opleveren.

Gewoon je foto's blijven plaatsen, voor mijzelf ik beoordeel een ieder op zijn of haar niveau en mogelijkheden, en probeer binnen dat kader tips en commentaren te geven :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp