Het is 29 jul 2025 20:20

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Nieuw hier!
 Nieuw hier!
BerichtGeplaatst: 25 okt 2014 09:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hallo! Ik heb me aangemeld op het forum omdat ik graag wil verbeteren. Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe lens (18-105) en had een 18-55 lens. Meteen even geoefend op onze hond. Tips zijn welkom natuurlijk!

(Ik hoop dat de afmetingen van de foto's goed zijn? Dat kon ik in photobucket niet goed terugvinden)

1
Fotografie

2
Fotografie

3
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Nieuw hier!
BerichtGeplaatst: 25 okt 2014 14:33 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Vind de uitsnede van 1 en 2 niet mooi,ook de kleuren zijn niet helemaal goed,zit nog iets te veel blauw in :) 3 vind ik de betere van de serie.
Gr jan

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuw hier!
BerichtGeplaatst: 25 okt 2014 14:40 
Lid
Fotografie

Voor mij is nr 3 ook de beste: compositie ziet er goed uit en beeld is lekker rustig. De hond had van mij in een iets ruimer kader mogen worden geplaatst.

Nr 1: de neus valt buiten de scherptediepte. De scherptediepe wordt door 3 grootheden bepaald:
- het diafragma wat je instelt. Hoe groter het f-getal, hoe groter de scherptediepte.
- de brandpuntsafstand van je lens. Hoe meer groothoek, des te groter de scherptediepte.
- de afstand tot je onderwerp. Hoe verder je onderwerp, hoe groter de scherptediepte.

Dus... als je dicht op je onderwerp staat, dan is de scherptediepte beperkt.

nr 2: achtergrondje stoort hier een beetje. Volgende keer op letten. En als dit om wat voor reden niet kan, een groter diafragma (kleinere f-waarde) instellen want dit zorgt er voor dat de achtergrond nog meer gaat vervagen.

Nieuw hier!
BerichtGeplaatst: 25 okt 2014 16:33 
Lid

Eens met m'n voorgangers. Gr. Hans.

Nieuw hier!
BerichtGeplaatst: 25 okt 2014 17:07 
Moderator
Fotografie

Ik volg Henry hier, ik ben helemaal niet van z/w bij dieren, maar toch vind ik de 3e hier de mooiste foto. :)
Je zou bij de 3e nog iets meer ruimte aan de bovenkant kunnen hebben en het oogje mag van mij wat lichter. ;)
Misschien is 't een idee om de achtergrond wel z/w te houden en de hond z'n natuurlijke kleur te geven? :dk

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp