Ik heb bij foto 1 bewust gekozen voor een foto waarbij de pony wegkijkt, er waren voldoende foto's waarbij de pony wel mijn kant uit kijkt en ik vond het juist mooi dat hij hier de verte in kijkt.
Hard licht, het was inderdaad midden op de dag, maar omdat het een georganiseerde meeting was, had ik verder ook niks in te brengen over de tijd, dus ik was al lang bij dat ik erbij mocht zijn

De grijze foto is inderdaad niet zwart-wit, dit was bewust.
Ik weet niet of je de OP had gelezen maar ik ben pas een paar weken bezig met fotograferen en ik vind het super om tips te krijgen, maar begrijp wel dat ik er best trots op ben wat ik heb gemaakt en eigenlijk vind ik de serie best geslaagd voor een 100% beginner.
Kijk, waar het mij met name om gaat is dat ik mijn onderwerp netjes scherp erop kan krijgen, en dat ik goede momenten kan pakken voor mijn foto's.
Pas als dat goed gaat, kan ik verder met moeilijke dingen.
Niet persoonlijk naar jou toe hoor, ik ben blij met je reactie, maar ik vind dat de reacties over het algemeen hier op dit forum erg gericht zijn op perfectie en dat kun je nog niet verwachten van een beginner.
Tuurlijk wil ik leren, maar de toon maakt soms wel een beetje de muziek en het is fijn als je positieve feedback krijgt in plaats van andere woorden voor "wat een prutfoto's". Ik ben zelf moderator op een (heel groot) paardenforum en weet daarom best veel van online communicatie/gebrek aan intonatie, maar ik weet ook dat je flink sneu kunt zijn wanneer reacties erg hard/negatief overkomen. Dat gevoel krijg ik hier wel een beetje en dat is jammer.