Als ik de foto binnenhaal, dan blijkt de foto nog wel wat verscherping te kunnen gebruiken. Eerlijk gezegd denk ik dat daar nog wat winst te behalen valt. Misschien is het een goed idee om nog eens het
filmpje van Frans te bekijken.
Ook ben ik benieuwd hoe je de foto hebt verscherpt en nadat je de foto verkleind hebt. Welke techniek heb je gebruikt en heb je de hele foto een verscherping gegeven of slechts een deel van de foto. Ik weet dat een aantal mensen hier selectief verscherpen en daar ben ik niet zo'n voorstander van.
Daarnaast is de scherptediepte in deze foto een ruime 8.8cm door je gebruikte diafragma (f/4) in combinatie met je scherpstelafstand (1.68m, volgens je exif). Als je deze foto uit je hand hebt gemaakt en je hebt de camera tijdens het indrukken ietsje bewogen, dan kan het zomaar zijn dat het scherpstelpunt dus ietsje verschoven is door het indrukken van de ontspanknop of dat Luna op het bewuste moment ietsje bewoog.
Last but not least: jouw camera (de Nikon D5100) heeft een 11-tal scherpstelpunten, waarvan 1 (de middelste) van het cross-type is. Een cross-type AF scherpstelpunt combineert "een horizontale met een verticale sensor", waardoor de autofocus sneller en betrouwbaarder is. Het verschil merk je het best als je focust op een onderwerp met weinig contrasten en details of als het snel moet gaan zoals bij actiefotografie. Je zegt dat je hebt scherpgesteld op het oog, maar in dat gebied zit weinig contrastverschil. Heb je met het middelsts scherpstelpunt de scherpstelling gedaan of heb je een andere scherpstelpunt gebruikt?
Ik wil je niet afhouden van een herkalibratie van je lens, maar het is je goed bewust te zijn van deze aspecten bij het bekijken van deze foto.