Tja 4 hazen, allemaal bal in het midden van de foto.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er mooi zou moeten aan vinden. Maar ik ben dan ook niet echt een grote dierenfreak te noemen

. Het onderwerp zegt me dus al niks om mee te beginnen.
Maar daar gaat mijn punt van kritiek dan ook niet over want als ik heel eerlijk mag zijn dan vindt ik deze foto's eigenlijk gewoon niet aangenaam om naar te kijken. Niet door het onderwerp of de compositie of zo, maar puur door de nervositeit van de beeldkwaliteit.
Is het oververscherping? Is het een lens met een lelijk bokeh? Is het de instelling van de camera, of misschien zelfs de camera zelf (Cmos ipv CCD?)? Ik weet het niet, maar het algemene gevoel, de fijne structuur van deze foto's zit gewoon niet lekker.
In de tweede foto is het trouwens wel degelijk het lelijke bokeh (dat bijna pijn doet aan de ogen) dat de foto om zeep helpt. Maar in de andere foto's is het probleem of de oorzaak ervan minder duidelijk te bepalen. Maar er schort duidelijk wat aan volgens mij. In het Engels zou ik zeggen: de foto's zijn verre van "crisp, clean and smooth". In het Nederlands vind ik het moeilijker om uit te leggen wat ik juist bedoel, maar ik hoop dat je begrijpt waar ik het hier over heb.
Op het vlak van mooie beeldkwaliteit is er trouwens één camera die me telkens weer verbaasd doet staan en dat is de D700. Ongelooflijk gewoon hoe gelikt de foto's er bij die camera uitkomen. (Waarmee ik niet wil beweren dat het hier aan de camera ligt hé).
Hopelijk heb je wat aan mijn kritiek want veel oplossingen bied ik niet hé?

.