Het is 06 jul 2025 13:56

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur is Anne Beau gelukt?
 is Anne Beau gelukt?
BerichtGeplaatst: 13 feb 2010 20:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Qua ogen vind ik de update beter dan de eerste foto. Qua vacht vind ik de update teveel verscherpt. Wat je in zo'n geval kan doen is foto 1 in Photoshop (gebruik je idd Photoshop?) over foto 2 heen plakken. Je hebt nu twee lagen. De dekking van de tweede laag kan je nu lager maken dan 100% en naarmate je deze dekking kleiner maakt, zie je de onderliggende (scherpere laag) er meer doorheen komen. De truc is om de dekking zo in te stellen dat je foto (op 100% grootte) er scherp uitziet, maar niet té scherp. Je hebt nu een foto gecreëerd waarbij de vacht goed is van scherpte, maar de ogen eigenlijk wat scherper mogen. Om dit te bereiken ga je met het gummetje, terwijl de bovenste laag geselecteerd is, de ogen weggummen. Je gumt nu de ogen van de bovenste laag (dit was de onverscherpte laag) weg, zodat je de ogen uit de onderste laag ziet. Resultaat: een foto waarbij de ogen goed scherp zijn en de vacht niet té scherp.

Succes!

P.s. verder een mooie foto van een mooie hond! :upc

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 is Anne Beau gelukt?
BerichtGeplaatst: 13 feb 2010 21:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Wolves fotografie schreef:
Qua ogen vind ik de update beter dan de eerste foto. Qua vacht vind ik de update teveel verscherpt. Wat je in zo'n geval kan doen is foto 1 in Photoshop (gebruik je idd Photoshop?) over foto 2 heen plakken. Je hebt nu twee lagen. De dekking van de tweede laag kan je nu lager maken dan 100% en naarmate je deze dekking kleiner maakt, zie je de onderliggende (scherpere laag) er meer doorheen komen. De truc is om de dekking zo in te stellen dat je foto (op 100% grootte) er scherp uitziet, maar niet té scherp. Je hebt nu een foto gecreëerd waarbij de vacht goed is van scherpte, maar de ogen eigenlijk wat scherper mogen. Om dit te bereiken ga je met het gummetje, terwijl de bovenste laag geselecteerd is, de ogen weggummen. Je gumt nu de ogen van de bovenste laag (dit was de onverscherpte laag) weg, zodat je de ogen uit de onderste laag ziet. Resultaat: een foto waarbij de ogen goed scherp zijn en de vacht niet té scherp.

Succes!
ga ik uitproberen, dank je.
met groetjes
Twister
g

P.s. verder een mooie foto van een mooie hond! :upc

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2