Tony schreef:
het is een unieke en prachtige serie,

ik zou hier ook super blij mee zijn,alleen al om de ervaring.
maar het is natuurlijk ook heel erg triest dat zo'n prachtig wild dier zo tam is gemaakt door het voeren van de mensen. hier onder enkele citaten uit diverse publicatie's . ik wil hiermee niet jou plezier van je foto's ontnemen,ik zou ze zelf ook gemaakt hebben,

maar wel met dubbele gevoelens.
" Nationaal Park de Hoge Veluwe heeft een vos laten afschieten omdat ie zo tam was geworden dat ie een gevaar werd. Fotografen hadden hem bijgevoerd om zo een mooi plaatje te kunnen maken.
Maar als zo’n dier bijt, kan ie ziektes overbrengen. De directie van het park en natuurfotografen willen dat het lokken van wilde dieren stopt, want het gebeurt steeds vaker.""In de Amsterdamse Waterleidingduinen, tussen De Zilk en Zandvoort,
weten vossen zich goed te handhaven. Kennelijk voedsel in overvloed.
Toch zijn er mensen die, ongetwijfeld met de beste bedoelingen, vossen voeren.
Dat moet je natuurlijk niet doen, bovendien kunnen dieren daar afhankelijk van worden.
Rugzakvossen worden die tamme dieren in de AWD genoemd:
ze weten dat er uit de rugzak van mensen (ook van fotografen...)
wel eens wat lekkers kan komen. Als u naar de AWD gaat en zo'n vos ontmoet,
moet u niet vreemd opkijken dat Reinaert graag even uw tas of rugzak onderzoekt.
De fraaie vossenfoto's die je uit dit gebied ziet, zijn veelal van rugzakvossen.Tony je hebt helemaal gelijk hoor en we wilde deze eigenlijk ook niets geven maar het is wel heel verleidelijk als dat beestje rondom je blijft lopen.
Wij waren daar al om 8 uur in de morgen want ons was verteld door een boswachter dat daar een man van 80 jaar elke ochtend de vossen komt voeren en dat wilde wij wel eens meemaken,maar er was toch niemand te zien dus we zijn toen gewoon gaan wandelen en toen kwam dit op ons pad,dus wij hebben sterk het vermoeden dat dit ook een van de vossen is die door die man word gevoerd.
Maar bedankt voor de info en we wisten ook wel dat het eigenlijk niet klopte maar het voelt wel als een flinke Bonus die dag
Ook bedankt voor het reageren