Nieks schreef:
Super mooie plaat, zou zo als ansichtkaart uitgegeven kunnen worden

Mag ik vragen op welke manier deze is omgezet naar zw/w? ziet er super uit.
@jeroenk ach gos...

Hoi Niesk
ja dat mag

. Ik doe het altijd in Lightroom het omzetten naar z/w . Daar haal ik de kleur eruit bij Saturation/ kleurverzadiging is dat denk ik in Nederlands (ik heb eeb engelse versie) En dan ga ik wat zitten schuiven met de Darks en de Highlights ( de donkere delen en de hooglichten ) en ja dat is dan een kwestie van smaak en gevoel hoever je dat doet .
Is een beetje lastig uit te leggen want ik doe dat bij iedere foto weer anders .
En ik zat hier eerst ook altijd mee hoe je nu een foto mooi omzet naar z/w en heb dat ook altijd veel aan andere fotografen gevraagd hoe je dat het mooiste en het beste kunt doen . Maar dan kreeg ik ook antwoorden van Mmmmm wat moet ik hier nu mee haha

.
Maar nu snap ik die antwoorden wel (want het is bij iedere foto weer anders hoe je hem omzet ) want het is gewoon een kwestie van veel uitproberen en dan kijken wat je zelf het mooiste vind .
Als ik zelf nu wel eens terug kijk naar foto`s van een paar jaar geleden die ik omgezet had naar z/w dan denk ik ook van pfffffffff dat ziet er niet uit haha

. En mischien denk ik dat over een paar jaar ook wel weer van deze omzeting . Is gewoon een proces waar je elke dag weer wat anders bijleerd .
Hoop dat je er wat aan hebt

.
Groetjes Ad