Het is 23 aug 2025 09:57

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Schaap met 'bad hairday'
 Schaap met 'bad hairday'
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 16:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ii volg Henry ook.
Eerst maar es diafragmavoorkeus of sluitertijdvoorkeus doen.
Dan goed opletten waar je camera voor kiets en wat t resultaat is. :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Schaap met 'bad hairday'
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 17:43 
Lid
Fotografie

Citaat:
Had haem zelf in ratjetoe geplaatst, want nu staat hij ter bespreking, maar je hebwel de nodige tips gekregen voor je cameragebruik.

Het was ook de bedoeling dat de foto beoordeeld zou worden. Als je begint met fotografie, dan moet je toch weten waar je staat lijkt me??? :S Misschien is het in jou ogen gewoon een plaatje, in mijn ogen is deze foto een leuk begin van een leerproces om kundig te worden met mijn camera.
En ja, dan ben ik best blij met alle opmerkingen over welke mogelijkheden er zijn.

Dus allen: bedankt voor alle feedback en uitleg!! :up

Schaap met 'bad hairday'
BerichtGeplaatst: 20 apr 2012 17:53 
Lid
Fotografie

Wat een geweldig schaap, lijkt wel alsof ie stiekem met zijn poten in het stopcontact heeft gezeten :rof
Geinige registratie!

Schaap met 'bad hairday'
BerichtGeplaatst: 21 apr 2012 15:48 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Annemiek schreef:
Citaat:
Had haem zelf in ratjetoe geplaatst, want nu staat hij ter bespreking, maar je hebwel de nodige tips gekregen voor je cameragebruik.

Het was ook de bedoeling dat de foto beoordeeld zou worden. Als je begint met fotografie, dan moet je toch weten waar je staat lijkt me??? :S Misschien is het in jou ogen gewoon een plaatje, in mijn ogen is deze foto een leuk begin van een leerproces om kundig te worden met mijn camera.
En ja, dan ben ik best blij met alle opmerkingen over welke mogelijkheden er zijn.

Dus allen: bedankt voor alle feedback en uitleg!! :up

Excues, dat ik je leerproces gemist heb, maar bij deze mijn bijdrage.

Rechts een stukje weghalen, zodat je meer een vierkante foto krijgt, past beter bij het statische schaap.
OOk in een fotopramma de middengrijzen wat oplichten zodat je een betere doortekening in het schaap krijgt.
Daar je geen probleem hebt met bewerking voeg ik de uitwerking van mijn opmerkingen bij.
Wat betreft het takje voor de snuit, hiervoor moet je in een bewerkingsprogramma (Elements bv) gaan clonen, dus een stukje kopieren van de neus over het takje. etc.
Hoop dat hiermee uit de voeten kunt.

Fotografie

Profiel op dit foto forum
 Schaap met 'bad hairday'
BerichtGeplaatst: 21 apr 2012 20:20 
Lid
Fotografie

@Flipje: Bedankt voor je uitleg. Wat betreft de uitwerking van het licht, zie ik inderdaad het verschil en dat hij daardoor beter overkomt. Wbt de uitsnede; ik vind het schaap nu nog statischer worden, juist omdat hij zo in het midden staat. Maar dat zal smaak zijn denk ik.

Photoshop is de volgende uitdaging die ik wil gaan nemen. Moet er eens goed voor gaan zitten en gaan uitproberen om daar handig in te worden.

Maar bedankt voor je feedback!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2