Frans schreef:
Nuelle schreef:
Hey wat leuk! Thanx!!
Dankjewel voor de reacties allemaal!!
@Eelke: ja je ziet wat banding. Altijd na het uploaden. Zit echt niet in de foto hoor. Geen tijd om uit te zoeken waarom dat ontstaat na uploaden.

Nuelle je foto's op social media zijn voor jou als professionele fotograaf een vorm van reclame maken voor je zelf.
Dus ik zou best wat tijd steken in de vraag hoe je aan die banding komt en vooral hoe je hem kunt vermijden. Toch?
Ja dat is waar. Maar nu zitten er geen klanten op PD en ik heb nog nooit gehoord dat een honden-klant mij gevonden heeft via pd. Dat probeer ik gescheiden te houden.
Deze heb ik ook niet op fb gezet. Ik zet momenteel zowiezo weinig op FB. Er wordt zoveel nagedaan... Ik ben een beetje fb moe... Ik blijf er wel wat plaatsen want bijna al mijn klanten komen naar mij omdat ze iets op fb hebben gezien.
In mijn studio heb een selectie prints hangen. Daar zie je ze gewoon uitgeprint zoals ze zijn. Zonder banding dus ;-) Ik heb gemerkt dat klanten dat veel interessanter vinden. De meeste mensen die voor het eerst naar foto's kijken zien geen banding. Ook niet op fb. Zo keek ik ook toen ik begon. Wij met ons fotografen oog zien dat nu wel meteen.
Wanneer ik een foto op fb zet, met of zonder banding verkoop ik ze ook. Zelfstandig bedrijfjes met bijv website met hondenartikelen of dierenklinieken. Ik maakte me er druk om maar omdat ik goed verkoop heb ik het een beetje naast me neer gelegd.
Neemt niet weg dat je een goed punt hebt.