Ik denk dat Frans de spijker op zijn kop slaat.
We willen hier iedereen helpen maar diegene moet ook geholpen willen worden en de drang hebben om betere foto's te willen maken met de tips die gegeven worden.
Je handicap kan een rol spelen maar ik ken genoeg mensen hier op het forum die allerlei vormen hebben van een handicap van geestelijk even in een dip of blijvende dingen die zelfs er soms toe lijden dat mensen moeten stoppen met hun hobby of andere apperatuur aanschaffen om toch hun hobby te kunnen blijven uitoefenen. En ook die mensen worden volwaardig behandelt en hun foto's kritisch bekeken en besproken. Als je daar moeite mee hebt moet je je afvragen of je hier wel op het goed forum zit.
Heb even op devian art gekeken, als het je te doen is om favo's op je foto's te krijgen moet je ze daar laten zien en niet hier.
Hier geven we goed bedoelde adviezen en waarderen we elkaars werk als het echt uitmuntend mooi is.
En dan nog kan het gebeuren dat 20 man een foto subliem vinden en er 5 helemaal niets van vinden kloppen.
Over smaak valt gelukkig niet te twisten maar het is wel interessant om een gesprek te voeren en er achter komt waarom iemand iets mooi of lelijk vindt.
De meeste mensen hier zullen inderdaad het geduld kwijtraken als je zo blijft reageren en niet laat zien of horen dat je ook echt iets doet met de tips die je krijgt.
Erik Symoens schreef:
Vind jij deze mooi genoeg om te beoordelen....
Een hele normale vraag van een medeforumlid/amateurfotograaf die je verder op weg wilt helpen.
CoonArt schreef:
Beginnen we weer ja?! Het gezeik tegen de amateurs is weer begonnen hoor.
Dit is dan jou antwoordt op die goedbedoelde vraag. Is volgens mij niet zo gek dat er dan wat over je heen komt waar jij niet blij van wordt.
Als ik mijn ongezouten mening geeft over deze foto dan moet ik heel eerlijk zeggen dat bij mij deze foto in de prullenbak verdwijnt. Geen scherpte, slechte compo, geen contact.
Het is geen onderwerp wat je maar een keer in je leven tegen komt dus mogelijkheden zat om deze overnieuw te maken met de tips die je krijgt.
In het digitale tijdperk kan ik moeilijk geloven dat je maar een foto hebt gemaakt van dit leuke beestje.
Als je dan deze ter beoordeling zet en je krijgt een vraag, geef daar dan netjes antwoord op zodat iedereen je verder kan helpen zodat je volgende veel beter van wordt.
Dat stemt iedereen blij, ons omdat we weer iemand verder hebben geholpen en jij zal nog meer genieten van je hobby omdat ook jij zal zien dat je mooiere foto's maakt.
Succes en veel plezier met onze mooie hobby.