Het is 29 maart 2024 03:26

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Meeeehhhhh
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 11 nov 2018 15:36 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40514
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 11 nov 2018 15:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6853
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Beetje spanningsloze foto. Niet eentje die lang de aandacht blijft vasthouden. Hier ga je voor de grappige snoet van het beest, maar verder stelt het niet veel voor. Sorry Ron misschien wel niet zo lief van mij maar zo kijk ik er tegenaan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 11 nov 2018 15:44 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40514
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Na mijn opmerking onder 'sport' had ik dat kunnen verwachten. :DD


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 11 nov 2018 15:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6853
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ron62 schreef:
Na mijn opmerking onder 'sport' had ik dat kunnen verwachten. :DD


Nee, dat zie je verkeerd. Dit is hoe ik er naar kijk. Ik vind dit gewoon niet een mooi foto. Jij hebt veel meer in je mars en hier komt het er niet uit.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 11 nov 2018 15:49 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Je hebt gelijk hoor Art, waardeloze foto. :rof :rof


Gekke bek er goed op staan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 11 nov 2018 16:46 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20715
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Pinokkio :) Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 11 nov 2018 17:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9843
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Haha geniaal beest... :DD
Wat foto betreft kan Art wel volgen, technisch gezien wel een hele goede plaat!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 11 nov 2018 17:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
geinige foto ron. zou bij mij ook het forum bereiken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 11 nov 2018 18:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Prachtige foto. :upc .....wel tanden poetsen voor je de foto maakt volgende keer


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 11 nov 2018 18:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2806
Woonplaats: Andijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
humorloos beest is het :) gelukkig vond de fotograaf hem wel grappig..


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 12 nov 2018 11:55 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40514
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt voor de reacties. :)


ArtenCo schreef:
Dit is hoe ik er naar kijk. Ik vind dit gewoon niet een mooi foto.

Dat is denk meer een kwestie van smaak.


ArtenCo schreef:
Jij hebt veel meer in je mars en hier komt het er niet uit.

Ik vraag me af wat ik hier beter aan had kunnen doen?


Matthijs schreef:
Haha geniaal beest... :DD
Wat foto betreft kan Art wel volgen, technisch gezien wel een hele goede plaat!

Ok, je moet erom lachen, dus je vindt de foto leuk, technisch is het ook goed.....vraag ik me af wat ik er nog meer aan had kunnen doen?



Ik snap sommige reacties dus niet helemaal, de foto is leuk maak ik op uit de reacties en de technische kwaliteit ziet er ook goed uit.
Ik zie zelf geen storende dingen in de foto(die waren er wel, maar heb ik weg gewerkt).
Dat iemand vanwege een andere smaak het onderwerp niet interessant vindt kan ik nog begrijpen, smaken verschillen nu eenmaal en ik zie hier op het forum ook zat foto's voorbij komen waar ik qua onderwerp niets aan vind.
Dat je dierenfoto's met wat meer ruimte meer kunt waarderen kan ik ook begrijpen, maar er zijn ook mensen(waaronder ikzelf) die ook een leuk of mooi portret kunnen waarderen en dit is volgens mij een leuk portret.
Wat maakt voor de één een foto 'spannend' en voor een ander niet en moet een foto altijd 'spannend' zijn dan?
Ik zie ook zat foto's voorbij komen die ik totaal niet 'spannend' vind en waar anderen helemaal lyrisch van zijn, is toch ook weer die smaakkwestie lijkt me.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 12 nov 2018 12:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6853
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Oei, heb het gevoeld dat ik op je tenen hebt getrapt, terwijl ik dat niet wil. Sorry Ron.

Ik vind deze foto niet mooi:
- hou niet van een grappig dier in beeld, ben daar snel op uitgekeken.
- licht is niet spannend, beetje vlak
- aansnijden van een half dier kijkt voor mij niet fijn. Hierdoor vind ik de opname niet in balans. De kop zit vast geplakt aan de romp, als deze nu wat meer vrij was geweest. Lager standpunt?

Wat had je anders kunnen doen?
- wachten op een ander moment, zonder die vreemde uitdrukking op zijn snoet
- licht heb je niet in de hand, dus dat is lastig
- meer ruimte om het beest heen, zodat je voorkomt dat je hem zo moet aansnijden

Beter omschreven zo?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 12 nov 2018 12:38 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40514
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ArtenCo schreef:
Beter omschreven zo?

Hier kan ik inderdaad wat meer mee en op m'n tenen getrapt valt ook wel weer mee, maar ik vond het een beetje onduidelijke reacties. :)

-Dieren grappig in beeld is dus smaak, ik vind dat soms wel leuk en ik heb deze ook met een 'normale' uitdrukking.
-Licht heb je inderdaad niet in de hand, zeker niet in een dierentuin waarbij je ook met de positie van het dierenverblijf ten opzichte van de zon te maken hebt.
Ik ben al heel blij dat we hier geen zon hadden, dan krijg je vaak harde schaduwen en zeker in een dierentuin wil er dan nog weleens een schaduw van iets anders over het dier heen vallen.
Het licht ben ik dus zeker niet ontevreden mee hier.
-Die 'normale' heb ik ook waarbij ie z'n kop niet gedraaid heeft, maar met gewoon gras in de achtergrond, ik zal straks wel kijken of ik wat met die foto kan.
Maar dan krijg je dus een normaal portret van deze Tapir en ik ga juist meest voor de aparte momenten als dat lukt en het beestje mee werkt.
Lager standpunt was helaas niet mogelijk, ik zat achterin de auto bij Joop(Fotosmurf) en we mochten niet uitstappen in het safaripark-gedeelte daar.....vind zelf het standpunt niet echt te hoog en kop los van de romp heb ik nog wel in die andere foto.

-Dat wachten hebben we ook gedaan, dus die foto heb ik ook, maar zelf vind ik dit wel grappig/apart.
-Licht was ik zelf niet helemaal ontevreden mee.
-Meer ruimte was niet mogelijk(vanuit de auto van Joop met een 200mm prime objectief) en ik denk zelf dat dat in dit geval zeker niet mooier was geweest.
Bij deze foto heb ik al wat storende palen en een hek links boven de Tapir weg moet halen en ik denk dat met meer ruimte er nog veel meer van dat soort ongein zichtbaar was geweest.
Ook vind ik zelf vaak dat als je met minder mm's gaat werken de beestje niet meer lekker 'los' komen in een foto, het worden dan meer kiekjes die je ook met je telefoon maakt en zoals gezegd krijg je in een dierentuin dan bijna altijd ongewilde objecten in je foto te zien.
Daarom ook altijd de 200mm erop in de dierentuin en soms heb je meer ruimte als de beestjes wat verder weg zijn en als ze dichtbij zijn dan ga ik voor het portret, wat ik zelf ook mooi kan vinden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 14 nov 2018 08:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13927
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vind het een fijn beeld met een prachtige lelijke kop :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 14 nov 2018 09:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9843
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
Matthijs schreef:
Haha geniaal beest... :DD
Wat foto betreft kan Art wel volgen, technisch gezien wel een hele goede plaat!

Ok, je moet erom lachen, dus je vindt de foto leuk, technisch is het ook goed.....vraag ik me af wat ik er nog meer aan had kunnen doen?


Je moet je absoluut niet aangevallen voelen hoor, Ron!
Kijk, het dier wat hier op de foto staat heeft een grappige uitstraling.
Ik begrijp ook volledig dat je hier op PD heb geplaatst, want het is een leuke en technisch goede foto!
Maar soms is dat niet genoeg, er 'mist' dan iets. Ik heb in mijn archief ook nog duizenden foto's staan die leuk, en kwalitatief ook goed zijn. Alleen plaats ik die bewust niet, vooral omdat het foto's zijn die niet voldoende interessant zijn. Dat kan door de lichtomstandigheden komen, maar ook bijvoorbeeld de invalshoek, standpunt, scherptediepte, achtergrond en ga zo maar door...
Zo zijn er dus zoveel dingen die een rol meespelen voor een mooie foto. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen, denk ik... :)

Het kunnen niet allemaal toppers zijn Ron, soms zit er een wat mindere foto tussen en dat houd je scherp :up
Je hoeft je ook absoluut niet te verdedigen! Jij bent de fotograaf, jij bepaalt welke en hoe je foto's maakt en dat iemand daar het niet mee ééns is.... So what? :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 14 nov 2018 10:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Deze had volgens mij ook in je vorige serie gekund. Je zat er pas op vier en de max is acht. :)
Ik blijf het een gek beest vinden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 14 nov 2018 11:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
Bedankt voor de reacties. :)


ArtenCo schreef:
Dit is hoe ik er naar kijk. Ik vind dit gewoon niet een mooi foto.

Dat is denk meer een kwestie van smaak.


ArtenCo schreef:
Jij hebt veel meer in je mars en hier komt het er niet uit.

Ik vraag me af wat ik hier beter aan had kunnen doen?


Matthijs schreef:
Haha geniaal beest... :DD
Wat foto betreft kan Art wel volgen, technisch gezien wel een hele goede plaat!

Ok, je moet erom lachen, dus je vindt de foto leuk, technisch is het ook goed.....vraag ik me af wat ik er nog meer aan had kunnen doen?



Ik snap sommige reacties dus niet helemaal, de foto is leuk maak ik op uit de reacties en de technische kwaliteit ziet er ook goed uit.
Ik zie zelf geen storende dingen in de foto(die waren er wel, maar heb ik weg gewerkt).
Dat iemand vanwege een andere smaak het onderwerp niet interessant vindt kan ik nog begrijpen, smaken verschillen nu eenmaal en ik zie hier op het forum ook zat foto's voorbij komen waar ik qua onderwerp niets aan vind.
Dat je dierenfoto's met wat meer ruimte meer kunt waarderen kan ik ook begrijpen, maar er zijn ook mensen(waaronder ikzelf) die ook een leuk of mooi portret kunnen waarderen en dit is volgens mij een leuk portret.
Wat maakt voor de één een foto 'spannend' en voor een ander niet en moet een foto altijd 'spannend' zijn dan?
Ik zie ook zat foto's voorbij komen die ik totaal niet 'spannend' vind en waar anderen helemaal lyrisch van zijn, is toch ook weer die smaakkwestie lijkt me.


mee eens :upc :upc :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 14 nov 2018 16:13 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40514
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Thanks. :)

@Matthijs, ik voel me ook zeker niet aangevallen, maar zoals ik al aangaf snapte ik niet helemaal wat er niet goed is aan deze foto....ik vind het nog steeds een leuk moment en zoals jij zelf ook aangeeft mankeert er technisch ook niet veel aan.
Geen hard licht, foto is niet onderbelicht, geen storende achtergrond, standpunt had misschien iets meer van links gemogen, maar hij draaide nu net z'n kop die kant op en daardoor staat dan weer wel het 'mooie' gebit er goed op.
Dat het geen echte topper is dat ben ik wel met je eens, maar als we alleen maar echte toppers mogen plaatsen dan zouden er niet heel veel foto's op Drome staan. ;)
Het blijft bij een hoop foto's natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak, wat voor de één 'spannend' is kan voor een ander wel heel erg saai zijn.......bijvoorbeeld ik zie soms foto's voorbij komen waarvan ik denk: "wat zien ze erin?" en anderen zijn helemaal lyrisch over de lijnen en het licht in zo'n foto. :dk
Ik blijf ook gewoon foto's plaatsen van de rare/aparte/vreemde/gekke/leuke momenten van dieren, want er zijn zat mensen die juist dat ook mooi/leuk vinden.
Bij dieren in een dierentuin moet je toch ook een beetje mazzel met het moment hebben.

@Henry, de "vorige serie" is juist gepost naar aanleiding van deze foto, deze stond er dus eerder.
Hadden we niet zo'n discussie gehad hier, dan had ik de "vorige serie" waarschijnlijk helemaal niet gepost. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 14 nov 2018 16:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13041
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Blijf ze maar lekker plaatsen, ik vind deze heel grappig. Trouwens een moment waar je niet op kan wachten denk ik maar zo.

Ik snap trouwens de hele discussie niet. Het al dan niet leuk/mooi vinden van foto's is een smaakkwestie. Techniek kan je altijd kritiek op hebben als die niet goed is. Ik ben altijd blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft anders kunnen ze het forum wel stoppen want dan krijg je alleen maar foto's van 13 in een dozijn.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Meeeehhhhh
BerichtGeplaatst: 14 nov 2018 16:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Ron: dan ga ik even alle reacties lezen en ik begin in deze post.
Je maakt wel weer wat los. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed