Meestal gooit m'n vrouw een bal en ga ik foto's maken.
Maar meestal probeer ik de sluitertijden wat sneller te zetten, zodat ik een mooi bevroren hond erop heb en hoop dan op wat opspattend zand of water om toch wat dynamisch/snelheid in de foto te hebben.
Rennende honden pannen is echt lastig en is denk nog lastiger om een goede foto te krijgen dan met wielrennen en bijvoorbeeld skiën?
Wielrenners heb ik zelf geen ervaring mee, maar lijkt me een beetje vergelijkbaar met skiërs pannen.
De fiets is in ieder geval een vast gedeelte, en ik denk dat als de wielrenners niet trappen, bijvoorbeeld als ze een heuvel afgaan, of in een bocht of zo, dat ze dan ook hun hoofd niet veel bewegen en de armen denk ook niet.
Op zo'n moment heb je dus niet veel bewegende ledematen en is de wielrennen redelijk goed te pannen.
Bij het skiën heb je dit ook soms als ze afdalen, maar toch willen ze dan nog weleens zo'n stok of zo bewegen.
Bij een rennende hond heb je helemaal geen moment waarop ie niet beweegt, er is altijd wel één van de ledematen in beweging en dat maakt het denk ik extra moeilijk en moet je ook wat geluk hebben met het moment van afdrukken.
Ik denk dat bijvoorbeeld hardlopers(sprinters) ook heel moeilijk te pannen zijn.
Auto's op een circuit is dan alweer een heel stuk makkelijker, die hebben alleen de wielen die bewegen en die beweging wilt je juist laten zien/erin hebben.