Het is 29 maart 2024 16:46

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Even snuffelen
 Even snuffelen
BerichtGeplaatst: 27 okt 2019 15:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9843
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie serie (al) weten te maken Frans! :up
Ik zie dat je op verschillende foto's al verbeterpunten en tips hebt gekregen, je bent op de goede weg en wil je daar een compliment voor geven! :up
Foto's selecteren doe ik altijd op de camera (ja, ondanks het 'minder goede' schermpje), eerste selectie is gericht op kwaliteit en een klein oogje op het totaalbeeld (je moet geen uniek moment of shot weggooien, ookal is de kwaliteit slecht).
Je bekijkt de foto op ware grootte en beoordeelt of deze voldoet aan je eisen zoals ruis en scherpte.
De tweede selectie bekijk je de volledige foto en op dat moment moet je een beetje makkelijk zijn. Uit een serie van 10 dezelfde foto's moet je er 1 of maximaal 2 bewaren. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je uit zo'n serie maar 1 foto gebruikt. Dus zoek de beste uit, en verwijder die andere 9 foto's. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even snuffelen
BerichtGeplaatst: 27 okt 2019 21:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6179
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Mathijs Ik heb altijd moeite met weggooien van foto's. Heb ik deze keer wel gedaan volgens de door rbwadden aanbevolen methode. Bedankt voor je fijne compliment.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even snuffelen
BerichtGeplaatst: 27 okt 2019 22:04 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Foto's altijd thuis weg gooien tenzij je echt ziet dat het niet scherp is.
Ben al te vaak bedrogen dat op mijn schermpje een foto er erg mooi uitzag en dat ik op mijn grote scherm thuis toch de foto weg gooide en andersom natuurlijk ook.
Weg gooien kan altijd nog.

Ik heb ook vaak geen tijd om tijdens het fotograferen op mijn schermpje te kijken, zal wel door de actie komen. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Even snuffelen
BerichtGeplaatst: 27 okt 2019 22:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6179
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Joop klopt. Thuis kan je het veel beter beoordelen. Ik ben wel van plan om minder foto's te schieten en de burst modus zo veel mogelijk te mijden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed